• Anonym (sluthandlat)

Zalando ändrade villkor?

Någon här som handlat på Zalando nyligen som kunnat välja Faktura vid betalningen? Har alltid kunnat välj detta alternativ, men plötsligt så går inte detta längre? Varför?

Får inga svar av Zalando annat än att det är slumpen och att de inte kan påverka.

De måste väl kunna ge besked till sina kunder om denna tjänst finns och varför den tagits bort?

• Svar på tråden Zalando ändrade villkor?
  • Anonym (Vet ej)

Jag kan inte handla på faktura där sedan de felaktigt skickade ut en betalningspåminnelse. Inget de kan göra åt. Det är ett system som automatiskt kickar in.

Gör mig iof inget. Betalat bara direkt istället. Har gjort många returer och aldrig haft problem med pterveyslningen, och är egentligen enbart därför jah annars väljer faktura. För att slippa kränga med återbetalning för sådant jag returnerar

• Anonym (Eva)

Jag handlade på faktura för två veckor sedan, inga problem då.

• Anonym (sluthandlat)
    Anonym (Vet ej) skrev 2020-07-06 18:12:58 följande:

Jag kan inte handla på faktura där sedan de felaktigt skickade ut en betalningspåminnelse. Inget de kan göra åt. Det är ett system som automatiskt kickar in.

Gör mig iof inget. Betalat bara direkt istället. Har gjort många returer och aldrig haft problem med pterveyslningen, och är egentligen enbart därför jah annars väljer faktura. För att slippa kränga med återbetalning för sådant jag returnerar

Det måste ju ha kontroll på detta även om de inte säger så. I ditt fall en påminnelse, men de måste ju kunna ändra sådant efter saker är åtgärdade. Har själv aldrig haft några som helst problem eller sena betalningar. Läser om dem på Trustpilot och blev chockad över hur dåligt omdöme de har. För mig har de varit toppen fram tills nu. Brukar beställa för flera tusen per gång och mycket som inte passar så faktura är ett krav och en förutsättning för att handla på nätet. Skulle inte orka krångla och ligga ute med pengar. Mycket lättare att man inte får tillbaks dem vid strul om man betalt kontant. Kolla deras omdömen!
  • Anonym (sluthandlat)
    Anonym (Eva) skrev 2020-07-06 18:15:56 följande:

Jag handlade på faktura för två veckor sedan, inga problem då.

Vad bra. Då funkar det för vissa tydligen. Handlade du för stort eller litet belopp? Valde du postombud?

För mig har det funkat i många herrans år.
  • Vanessa89

Du är väl inte kreditvärdig längre helt enkelt.

• Anonym (Eva)
    Anonym (sluthandlat) skrev 2020-07-06 18:38:00 följande:
    Vad bra. Då funkar det för vissa tydligen. Handlade du för stort eller litet belopp? Valde du postombud?

För mig har det funkat i många herrans år.
    Handlade för ca 1200 kr. Valde postombud som jag brukar göra. Konstigt att det har slutat fungera för dig bara sådär. Kan du ha fått en betalningsanmärkning och att kreditkollen inte gick igenom?
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (sluthandlat) skrev 2020-07-06 18:36:36 följande:

Det måste ju ha kontroll på detta även om de inte säger så. I ditt fall en påminnelse, men de måste ju kunna ändra sådant efter saker är åtgärdade. Har själv aldrig haft några som helst problem eller sena betalningar. Läser om dem på Trustpilot och blev chockad över hur dåligt omdöme de har. För mig har de varit toppen fram tills nu. Brukar beställa för flera tusen per gång och mycket som inte passar så faktura är ett krav och en förutsättning för att handla på nätet. Skulle inte orka krångla och ligga ute med pengar. Mycket lättare att man inte får tillbaks dem vid strul om man betalt kontant. Kolla deras omdömen!

KanKe om jag ligger på dem, har läst deras villkor där det står att de inget kan göra och inte orkat bråka. Gör jag en stor beställning så lägger jag ordern i min mans namn istället eftersom han kan betala med faktura
  • Anonym (Soso)

Det är troligen deras retursystem. Om man returnerar mycket, eller ett visst antal gånger så erbjuds man inte fakturabetalning längre. Folk som handlar på faktura returnerar generellt mer så det är ett sätt att begränsa det.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Soso) skrev 2020-07-06 18:53:54 följande:

Det är troligen deras retursystem. Om man returnerar mycket, eller ett visst antal gånger så erbjuds man inte fakturabetalning längre. Folk som handlar på faktura returnerar generellt mer så det är ett sätt att begränsa det.

Låter rimligt. Och fullt förståeligt
  • Anonym (sluthandlat)
    Vanessa89 skrev 2020-07-06 18:39:12 följande:

Du är väl inte kreditvärdig längre helt enkelt.

Jo det är jag absolut och har aldrig haft betalningsanmärkningar eller varit en med fakturor. Samma verkar gälla många andra som råkat ut för samma senaste månaderna. Något har förändrats hos dem?
Svar på tråden Zalando ändrade villkor?