Att hantera ensamheten
Jag blev lämnad för drygt två månader av en man som har haft en relation med i drygt ett år. Vi träffades i stort sett varje dag under vår relation och byggde upp en vardag ihop, ävensom vi var särbos. Det gjorde ont när han lämnade mig och han vill samtidigt fortsätta att umgås och träffa mig. Vi tränar, ser filmoch äter ihop x antal gånger i veckan. Men inget direkt fysiskt, nån kram, puss ibland. Nu till mitt dilemma, jag VET att jag borde bryta kontakten helt för jag kommer gå sönder annars den dagen han träffar någon ny. Men jag har inte det modet pg a jag har så svårt att sitta ensam hemma. Är ingen krogmänniska och i dessa Voronatider... De flesta av mina vänner har familjer och ses gärna på en fika osv. Men just kvällarna är ju heliga för de flesta med sin familj. Och där gör det ont inom mig, att sitta ensam i soffan en lördagkväll, när jag helst av allt vill vara med honom och umgås och skratta. Snälla, har ni några kloka råd till mig? Det är alltså främst kvällarna som är jobbiga. På dagarna kan man ju träna, träffa en vän osv.