• Anonym (Den)

Större fötter än min man

Hej.

Jag är en kvinna som är 173 cm lång. Min man är 177 cm lång.

Vi har båda storlek 41 i skor, men mina fötter är bredare och större än hans.

Jag mår skitdåligt av det.

Mina fötter är som Kalle Ankas: platta, breda med långa tår.

Fula.

Har alltid avskytt mina fötter. De ger mig komplex.

Jag vet att jag inte kan köpa av dem eller modellera om dem, men är jag ensam om att känna och ha detta komplex?

Jag har sedan barndomen alltid tänkt att jag ändå ska vara glad över att jag har ett par fötter att gå på. Men ändå.

:(

• Svar på tråden Större fötter än min man
  • Anonym (P)

Det är nog ganska vanligt. 

min tvilling har större fötter än mig. Hon brukade, när vi var yngre, bli irriterad att hon inte kunde köpa vissa skor för de inte fanns i hennes storlek. Men nu bryr hon sig inte längre

• Anonym (Seriöst)
    Anonym (Den) skrev 2020-07-07 11:37:58 följande:

Hej.

Jag är en kvinna som är 173 cm lång. Min man är 177 cm lång.

Vi har båda storlek 41 i skor, men mina fötter är bredare och större än hans.

Jag mår skitdåligt av det.

Mina fötter är som Kalle Ankas: platta, breda med långa tår.

Fula.

Har alltid avskytt mina fötter. De ger mig komplex.

Jag vet att jag inte kan köpa av dem eller modellera om dem, men är jag ensam om att känna och ha detta komplex?

Jag har sedan barndomen alltid tänkt att jag ändå ska vara glad över att jag har ett par fötter att gå på. Men ändå.

:(

Du vet det själv innerst inne det är enbart en fix idé och kanske något du och din kille skrattar åt lite när du tar upp det eller när ni jämför men det gör fanken inget utan lev nu fastna inte på sådant strunt 
  • Anonym (40)

Jag har också breda fötter och är så glad att jag har storlek 40 så att jag kan shoppa på herravdelningen (av någon anledning finns det ett större utbud av breda skor där, trots att män generellt har smalare fötter än kvinnor). Mina fötter jobbar hårt om dagarna och förtjänar bekväma skor. Men visst kan det vara lite trist när man vill klä sig fin och måste matcha sin eleganta klänning med ett par klunsiga skor - fast egentligen är det nog bara man själv som tänker på det ...

• Anne39

Jag hade gärna bytt. Är vuxen kvinna med storlek 34... får köpa mina skor på barnavdelningen.

• LukeStairwalker

Var glad att ditt liv är så problemfritt att detta blir en grej för dig.

Det löser sig nog med fötterna.

• Anonym (Petit Foot)

Det är bara att göra slut med din kille så slipper du känna dig som BigFoot. Om du bara verkligen måste ha en relation så skaffa en ny karl med ordentliga fötter. 

Du vet ju vad de säger, stora fötter-stor kuk. Så då får du ju även en bonus. 

• Anonym (P)
    Anonym (Petit Foot) skrev 2020-07-07 16:18:24 följande:

Det är bara att göra slut med din kille så slipper du känna dig som BigFoot. Om du bara verkligen måste ha en relation så skaffa en ny karl med ordentliga fötter. 

Du vet ju vad de säger, stora fötter-stor kuk. Så då får du ju även en bonus. 

Suck
  • Anonym (Petit Foot)
    Anonym (P) skrev 2020-07-07 16:22:55 följande:
    Suck
    Suck till mitt goda råd menar du? Oförskämt!
  • Anonym (Jag med)

Jag har oxå stora fötter typ 40/41. När jag var yngre gick jag alltid i försmå skor för att jag skämdes över mina stora fötter. Vet att min farmor alltid kommenterade hur stora fötter och långa tår jag hade sedan jag var liten kanske kommer komplexet där ifrån

Svar på tråden Större fötter än min man