• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Abrakadbra

Hur går det för alla som närmar sig BIM?

Har inte testat på två dagar och har bim imorgon. Har fortfarande bara klassiska pms symptom men de senaste 3 dagarna har jag fått otrolig färg på mitt urin. Nästan neongult och det är däremot helt nytt för mig.

Är medveten om att jag är så sjukt desperat och letar symtom...men kan aldrig riktigt hjälpa det den här tiden i cykeln. Bestämde mig för att vänta med gravtest då jag inte har några hemma. Självdisciplinen försvann så testade med ÄL test. Svagt streck bara... så det är inget jag kan gå på.

Är det någon av er gravida som märkte skillnad på färgen på kisset? :)

• 33villbligravid

Äsch! Här drog mensen precis igång :/ Hade ju nog det på känn, men man blir ju ändå besviken!

Det som är bra är att testade med ÄL test denna vecka och fick positivt cd 13 och ännu starkare cd 14. Gissar på äl alltså cd 14 eller 15. Nu när mensen börja på cd 27 så blir lutealfasen 13-14 dagar så känns Okej. Har varit rädd den varit för kort men verkar ju Ok i så fall.

Ja ja - Lycka till ni som är kvar! Hoppas ni får era plus!

• Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-27 16:08:04 följande:

Äsch! Här drog mensen precis igång :/ Hade ju nog det på känn, men man blir ju ändå besviken!

Det som är bra är att testade med ÄL test denna vecka och fick positivt cd 13 och ännu starkare cd 14. Gissar på äl alltså cd 14 eller 15. Nu när mensen börja på cd 27 så blir lutealfasen 13-14 dagar så känns Okej. Har varit rädd den varit för kort men verkar ju Ok i så fall.

Vad tråkigt att höra att mensen kommit Men jag glädjs åt att din lutealfasen iaf har bra längd! Det måste kännas som en lättnad Hoppas nästa cykeln ger ett befruktat guldägg!! <3
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-08-27 16:49:38 följande:

Vad tråkigt att höra att mensen kommit Men jag glädjs åt att din lutealfasen iaf har bra längd! Det måste kännas som en lättnad Hoppas nästa cykeln ger ett befruktat guldägg!! <3

Ja - Tack! Hoppas på det! Och håller tummarna för dig!! Tycker det är din tur nu :)
  • Abrakadbra

Så typiskt! Se till att äta brieost och kanske ta något glas vin nu medan du kan ;) kanske från och med nästa månad blir et uppehåll.

Skönt att du fått koll på ägglossningen och lutealfasen också, det är ju en stor lättnad!

Så ses vi kanske i septembertråden sen :) kram
  • Canama

Noo vad tråkigt :(. Höll verkligen tummarna för dig!
  • 33villbligravid

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

• Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-27 20:13:20 följande:

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

Har du funderat på att börja tempa? Då får man ju bekräftat att ÄL varit... ett positivt ÄL-test säger ju egentligen inte så mycket... Mitt nästa drag kommer bli att damma av termometern iallafall (om de inte tagit sig denna månad då hehe)
  • Soff

Man har rätt att känna sig ledsen och besviken oavsett om det gått 2 månader, 5 månader eller vadsom, tycker jag. Man hoppas ju såklart och man blir ledsen! Är på fjärde försöket och jag känner också att det känns jättelänge redan.. just för att man så gärna vill varje gång, och så är det sådan väntan tills man får nästa besked. Så tiden kan kännas som sirap. Känner igen mig i det du säger också att, varför skulle det funka nästa gång om det inte funkade nu? När man tycker att man gjort allt rätt. Men som en annan i tråden sa, det är ju tur och träff också! 

Ledsen att det inte blev något denna gången för dig. Man får hämta kraft och köra igen! <3 

• Myran1234

Förstår att du blir besviken, men nästa gång kan bli er tur. <3 Vi kör på 6:e försöket nu.. Börjar nästan tappa hoppet. Men, dags att försöka igen. LH-stegringen kom idag.. Håller tummarna för dig i nästa cykel :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020