• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Jojjo87

Ska ha äl vilken dag som helst, kör på temp för första gången denna månad och varvar med stickor! Detta resultat fick jag på stickan nu, imorse va den betydligt svagare... borde ske inom dom tre närmsta dagarna tänker jag?!

• Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 18:40:00 följande:

Hoppar in lite i er konversation, hoppas det är okej :)

Visst är det spännande att tempa.. Även om jag tar mitt med en nypa salt för sover ofta väldigt oroligt men samtidigt är det ju ungefär samma varje natt så det kanske inte spelar ngn roll då? Precis som du skrev att bara det är samma alltid liksom..

Spänd iaf att få se hela kurvan! Och era med!!!

Började med ältester idag också och hoppas på att få mitt första positiva ältest ever, ska bli så häftigt!

Så klart är det de

Vad har du haft i temp nu innan din fertila period? Verkar som om det skiljer sig en del person till person.

Jasså?! Du har inte tagit ÄL test alls tidigare? Jag har kört CB-digital sedan november 2019, men började ju precis med vanliga stickor, som jag tycker är mycket mer intressanta att följa
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 17:55:40 följande:

Vet att du och Jenzia skriver.. Men ville ändå skriva lite om fertilt sekret och att man myst. Jag tycker det kan vara lite svårt att skilja dagen efter vad som är fertilt sekret och vad som är sperma liksom ^^ vet att vissa menar på att sperma trådar sig på flera ställen medan äggvite sekret är som en enda tråd.. Har du någon input? Tycker dock inte det verkar vara sperma.. det jag fått ut är vad som kan likna fertilt sekret men det känns ff lite krämigt efter att jag känt på tappen ^^ så osäker på vilket det är... Hm..

Här är det öppet för alla att vara med ju! :D

Sperma, eller snarare sädesvätska är lite av en shapeshifter! När det precis kommer ut är det lite tjockt och trögflytande, men efter en stund (minns inte exakt hur lång tid dock, minuter till timmar kanske?) så blir det faktiskt vattnigt. :) Det kan vara lite svårt att skilja konsistensmässigt från vattnigt sekret, men lukten brukar alltid vara en bra ledtråd.. ;P

Sen finns det krämigt sekret som också är fertilt, men det är såpass svårt att bedöma för någon som inte blivit utbildad inom det så det ger jag mig inte på att försöka ens. :P Jag kör på vattnigt och äggvita = fertil, så får det vara bra där liksom.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-23 17:28:27 följande:

Ja! Föreläsningarna man fick i biologin var ju extremt torftiga Jag har nog alltid haft med mig att kvinnans kön är något skämmigt. Och man ska absolut inte pilla där nere, kan komma in bakterier! Ja jo, men varför kunde jag inte få veta som liten att det är ok att pilla vart jag vill, bara jag tvättar händerna först! Hade varit en miljon gånger bättre

Så var det med mina tester också, de första jag tog på CD10 var tydligare, men super ljusa, än de jag tog på kvällen innan höjningen, som kom på CD13. Jag hade bara positivt på CD13 också, sen vart det lågt igen. Är CD13 för dig imorgon?

Hehe, spermierna kanske suger till sig allt fertilt sekret? Nää, kanske inte Men låter lite skumt, inte tänkt på det själv.

Haha, en kamin OCH två hundar? Jag hade dött! Särskilt på kvällen, då får jag vad jag kallar min kvällsvallningar och blir så varm. Antar att kroppstemperaturen är på sin topp då Min man toppar dock på morgonen, han är så varm att jag brukar säga att han kokar! Skönt på vintern, inte alls härlig på sommaren.

Ja, jag kör under tungan denna cykeln. Testat nog vaginalt nästa Tar du vaginalt eller analt? Tycker ju det är minst lika spännande att följa din stegring/peak under ÄL som min egna! Håller mig sysselsatt också

Ahh, jag låg också där omkring innan ÄL, 36.1-36.3. Tack för peppen om att 36.7 är bra temp efter ÄL, hade nog trott att den skulle ökat lite mer. Men vad tusan, allt annat verkar ju klaffat med ÄL

Jo, samma här. Dock är jag nyfiken utav attans så jag har alltid utforskat lite grann i hemlighet, kollat med spegel och så för att ha ett hum om alla delar. :) Så skönt nu när man är äldre och lite mer skiter i vad folk tycker. :P

CD13 idag, och fick faktiskt lite vattnigt sekret nu på kvällen så hoppet lever än! Tog en extra dos d-vitamin (bland annat) idag så nu borde det ske imorgon eller lördag tycker jag. :)

Släng in en katt eller två på det med ibland. ;P Det är tur jag är frusen av mig.. och att vi har en luftvärmepump som kör sval luft nattetid. Har du såna vallningar nattetid med, och genom hela cykeln? Jag får det ibland när det närmar sig mens om jag haft en urusel cykel, men då är det ju östrogenet som är typ icke existerande som spökar.

Haha, kul att jag kan bidra med lite underhållning. ;) Men håller med om att det är kul att följa er andra med!

Jag kör vaginalt, blev mest tillförlitligt på mig då (och vill inte direkt ha den upp i rumpan, så..). För att vara under tungan så låter dina temperaturer verkligen perfekta.

Motsvarigheten om du skulle köra vaginalt hade nog varit runt 37 gissar jag, det var ungefär diffen jag fick när jag bytte metod. :)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jojjo87 skrev 2020-07-23 20:13:35 följande:

Ska ha äl vilken dag som helst, kör på temp för första gången denna månad och varvar med stickor! Detta resultat fick jag på stickan nu, imorse va den betydligt svagare... borde ske inom dom tre närmsta dagarna tänker jag?!

Ja, det där borde vara positivt senast imorgon tror jag! :) Men kan även vara att peaken kommer inatt, läste igår om att både fsh och lh är beroende av tillräcklig sömn och gärna peakar under natten för många (men hänger sig kvar så man ser det på dagen efter med).

Så nu blir det natta (och lite mys) här! :D
  • Canama

Hejhopp!

Här är en till som gått in i fertil period! Så sjuukt taggad!!! Haft en vecka med huset fullt, kusiner, svärmödrar (eller ja, en då), fastrar, hundar och allt möjligt men NU i helgen blir de bara jag, sambon och dottern, så då hoppas jag på att få till de lite grann hehe! Testar med ÄL tester och de har varit helt blanka hela veckan...... men ev börjar de komma lite färg idag, dock hann de torka innan jag läste av det så de kanske inte är tillförlitligt? Hoppas ÄL kommer senast på måndag, på tisdag åker nämligen sambon iväg igen.......

Jag tror inte jag hade ÄL förra månaden. Dotter var som en igel på bröstet eftersom de var så varmt. Sen kom mensen typ 5 dagar sent... nån som vet hur/om ÄL påverkas om den uteblivit månaden innan? Kommer den senare/tidigare? Kraftigare? Kan man släppa flera ägg? Ni verkar vara så kunniga här <3

• Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-23 20:22:50 följande:

Så klart är det de

Vad har du haft i temp nu innan din fertila period? Verkar som om det skiljer sig en del person till person.

Jasså?! Du har inte tagit ÄL test alls tidigare? Jag har kört CB-digital sedan november 2019, men började ju precis med vanliga stickor, som jag tycker är mycket mer intressanta att följa

Jag fick börja tempa med vanlig muntemp för babyplan hade ngt problem så tog över en hel vecka att få hem basaltempen.. Men det verkar som om muntempen är ca 0,1 grad-ish lägre än basaltempen.. Bara tempat 2 ggr med basaltempen nu och den har legat på 36.07 igår och 36.18 idag.. Kan se om jag kan bifoga en bild :)

Jo, började ta äl test redan i oktober.. Tog varje dag i flera månader och försökte hitta stegring och tog parallellt med cb advanced och fick flera östrogenhöjningar men aldrig lh.. Trodde inte då det skulle ta 3 månader innan mensen kom.. Så tog hur många som helst för ville fånga första äl liksom men det var ju svårare än så iochmed amningen.. Så sen gav jag upp så nu blir första månaden på ny kula liksom där jag faktiskt bör ha chans att få ett positivt test:)

Sen tog jag faktiskt den månaden vi lyckades 2017. Men fick då bara ett svagt streck(lite stegring) och trodde då att det var typ som gravtest att såg man något så var det positivt liksom.. Så vi myste bara den dagen(var på husbilssemester med hans bror och tjej så fick bara till det den gången) men det lyckades.. Så aldrig fått ett riktigt positivt test liksom..

Så håller alla mina tummar nu, ska bli spännande att följa en riktig stegring till ett positivt och därpå också få följa tempningen.. Helt orimligt taggad, försöker smitta av min entusiasm på min man men han har inte riktigt förstått hypen än.. Haha xD

Asså förlåt för mina noveller, är inte så bra på att uttrycka mig kort!

Såg att du låg ca 36.1-36.3 jag har då legat om jag plussar på 0,1 på muntempen mellan 35.9-36.2..

Och nu ligger du runt 36.7?

Jag läste om min första graviditet då kände jag som febertoppar i början.. Ju börjar man äntligen förstå varför.. Hur kan man inte fått lära sig sånthär i skolan?? Känner mig lurad liksom! Men glad att jag vid 31 års ålder äntligen fått lära mig och sen ge min dotter bättre förutsättningar den dagen hon blir redo!

Vad är du nu äl+? Är detta första cykeln du tempat va? Eller vet du hur din temp dippar innan mens?

Kram <3
  • Anonym (Kinder)
    Jojjo87 skrev 2020-07-23 20:13:35 följande:

När mitt ägglossningstest ser ut sådär så är det positivt dagen efter.
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-23 21:35:23 följande:

Sperma, eller snarare sädesvätska är lite av en shapeshifter! När det precis kommer ut är det lite tjockt och trögflytande, men efter en stund (minns inte exakt hur lång tid dock, minuter till timmar kanske?) så blir det faktiskt vattnigt. :) Det kan vara lite svårt att skilja konsistensmässigt från vattnigt sekret, men lukten brukar alltid vara en bra ledtråd.. ;P

Sen finns det krämigt sekret som också är fertilt, men det är såpass svårt att bedöma för någon som inte blivit utbildad inom det så det ger jag mig inte på att försöka ens. :P Jag kör på vattnigt och äggvita = fertil, så får det vara bra där liksom.
    hm.. ja, har svårt att bli klok på det.. Har verkligen världens sämsta luktsinne också.. xD men ja, time will tell! 
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 21:35:23 följande:

Hmm... Nu kanske det blir TMI, men jag använder ju ibland menskopp efter sex eller insemination och då brukar den samla upp lotion-aktig/krämig vätska, då jag saknar bättre benämning på det. Kanske är det en blandning av allt möjligt, för det ser ju inte ut som sädesvätska men blev lite nyfiken på det här med att sperma byter konsistens
Svar på tråden BIM Augusti 2020