Amidina skrev 2020-07-26 22:06:06 följande:
Hehe, uppenbarligen är du inte ensam om att skriva uppsatser här. ;P
Jag har alltid varit lite av en motvallskärring, även om jag gärna ville passa in bland alla andra när jag var yngre så har det ändå blivit att jag gör saker på mitt sätt, och ingen kan tvinga mig till nåt jag absolut inte vill eller ser fördelar i. :) Men det är helt klart skönt när man hittar andra som en själv, för vi är ju flockdjur, vi mår bäst i grupp och man vill ju gärna omge sig med likasinnade och inte stå utanför som den konstiga hela tiden. <3
Aha, du känner så du. :) Det kan jag relatera till en del iaf, det finns alltid för många borden och världen är ju full av roligare saker. ;) Det är viktigt att nära sina drömmar, även om de aldrig faller in! Själv drömmer jag om djup skog och berg, med bäckar och tjärnar, samtidigt som jag är skåning rakt genom själen. :P
Ja, älskar att resa och uppleva nytt, men har blivit så rädd för det på senare år med allt våld och hemskheter runt om i världen, vilket är himla synd (men har ändå inte råd så.. :P). Men vi hoppas kunna resa runt här hemma i framtiden iaf, i norden, för jag har inte varit runt på så många ställen här och landskapen är ju fantastiska, jag är en riktig skogshäxa så trivs bäst där, haha!
Vilket är din favoritresmål?
Suck ja, vi är nog alldeles för många som lurats in i den skiten. Jag tänker ändå att kroppen är makalös, och får den bara rätt förutsättningar så vill den läka och bli bra, så det är aldrig för sent. :) Det är ju underbart att du verkar vara på banan igen, hoppas verkligen att den här cykeln också blir bra! <3
Oh yes, lyckades få till det idag med efter att ÄL-värken hade börjat, skönt med lite smärtlindring, haha! Jag köper mina från babyplan, både äl-test och grav-test (såna testa tidigt).
Och tack! Det var 3e kullen nu, vi fick våra 2 första samtidigt för 6 veckor sen ungefär. :) Så himla kul att se dem utvecklas och växa!
Du låter så klok du! Bara döda fiskar går med strömmen.. Tur det finns en flock som inte är som "alla andra" också:)
Jag älskar också skogen.. Vi bodde ett år i en stuga på Söderåsen, saknar det så ibland men min man var inte lika förtjust och det kändes skönt med första barnet att vara nära familjen, spec svärmor, så därför vi flyttade tillbaka till hbg. Både jag och min man prioriterar alltid bort allt det tråkiga så långt det är möjligt men just att jag känner bordena hemma kan vara påträngande ibland ^^ är som en tonåring där i guess men att jag ändå känner att jag behöver vara vuxen.. Eller ngt.. Haha..
Ni får väl testa att uppfylla den drömmen även om du är skåning i hjärtat.. Man kan ju alltid ångra sig men provar man får man aldrig veta :) men ibland är det såklart skönt att bara få drömma...
Sverige är ju jätte fint verkligen! Och Norge är verkligen magiskt så det kan jag verkligen rekommendera! Sen tycker jag om att bara "resa" i närområdet också.. Tex Danmark, söderåsen, västkusten! Finns många platser bara runt om hörnet som är häftiga!
Ja, klart det kan oroa men läser man på lite om de platser man besöker kan man hålla sig ifrån de ställen som kan vara lite sämre i de avseenden.. Försöker själv inte tänka så mycket på det och försöker ha tydliga planer dit vi reser :)
Mina favoritresemål är jättesvårt för jag tycker verkligen alla ställen har sin charm. Men mitt hjärta slår extra hårt för Australien som jag varit i 2 gånger(längtar ofta tillbaka) människorna där är verkligen helt fantastiska, naturen, regnskogen, stora barriärrevet, djuren.. Sen Namibia var ett väldigt häftigt land med alltifrån kust till öken, fantastiska djur, kulturen, människor och sånna där platser som man bara trodde man kunde se på foto liksom. Men drömresemålet är Nya Zeeland.
Vad är ditt favoritresmål och drömresmål?
Jag hoppas också denna cykeln blir bra.. Såg i ett av dina länkar att man säger att ägglossningen sker sista dagen man har fertilt sekret oavsett hur lite det är och såg att förra cykeln hade jag loggat lite vattnigt sekret och älsmärta på cd15 men mest ägglossningssymptom med smärta och så på cd14 så kanske äl var på cd15 då^^ så ja jag testar på och ser vad det blir.. Bör ju få starkare på lhtesterna någongång tycker jag ändå.. Kör på babyplan nästa månad.. Såg att du fick kraftig ägglossningssmärta, hoppas det ger utdelning!! Håller alla tummar! Vad härligt med så mycket djur och ungar <3
Min plan framöver är iaf att absolut inte börja på pmedel igen iaf, har redan planer på en 3a xD lite way a head när jag inte ens blivit gravid med 2an kanske.. Men ja.. Alltid velat ha 6 barn men mannen är nöjd med 1 eller 2 men han verkar tycka det är okej med 3 också så vi får kanske mötas där(om vi har sån tur att kunna få fler såklart). Hur många barn vill ni ha om du får önska liksom? Hur var det att vara ensambarn?
Hörs mer imorgon <3
Sorry för novell IGEN.. Min avsikt var att fatta mig kort xD