• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Anonym (AnonymaS)

Hoppar in här, BIM 2/8

Känner ingenting speciellt men det gjorde jag inte med graviditeten i våras heller (x)

• Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-28 17:49:50 följande:

Försökt svara på ditt meddelande tre ggr nu och familjeliv bara sabbar för mig

Förstår verkligen att du var besviken på din stickor! Vi var ju så peppade på att få se stegringen! Men jag kan verkligen rekommendera Babyplan, om det behövs för en ny cykel, hoppas inte!! Men de fungerade toppen för mig iaf och är prisvärda!

Lite osäker på vilken dag jag faktiskt hade äl så räknar med äl+9/10. Alltså, har nog inga symptom alls. Brösten är nog egentligen inte mer ömma än vanligt. Tempen håller ju sig kring 36.7 stadigt, hade verkligen varit fint att se en ytterligare höjning

Yes, vi har en bokad tid på Emmakliniken i Malmö i slutet av augusti. Vi har ju bara försökt 8 månader då, men deras gräns går vid 6 månader pga min ålder. Får se om resultaten blir de samma som år 2017, då fanns inga tecken på att vi skulle ha något som gör det svårt för oss att bli gravida.

Hur är humöret nu? Såg att du haft en dipp idag. Stor kram!

Åh, vad störigt.. På datorn eller mobilen?

Tack för tipset står mellan dom och cb nästa månad ^^ så får kolla lite närmre den dagen mensen kommer :) Ja, det suger faktiskt lite men samtidigt så glad att jag tempar.. Kommer dock blir helt förkrossad om inte tempen gått upp imorgon och sen fortsätter så jag får bekräftat äl.. Hade fertilt sekret nu ikväll också så blev lite konfunderad men kände på tappen och den var fortfarande väldigt hög MEN stängt sig och är bakåtriktad och medium/hård igen.. Får jag då ingen bekräftning att äl skett så ger jag upp på mig själv.. :O xD då känns det som att jag har seriösa problem att läsa av min kropp xD (snälla gud låt det inte vara så, kommer skämmas ihjäl och ghosta härifrån xD)

Sorry svävade iväg lite..

Hm.. Ang symptom på graviditet så med min dotter fick jag inga symptom alls förrän efter bim.. Det enda som gjorde att jag testade var att jag drömde att jag var gravid en natt och hade test hemma, så gjorde det för skojs skull.. För jag hade redan tagit 2 negativa testa tidigt test innan.. Så det fanns liksom inte en chans tänkte jag att det skulle visa ngt.. Så deppa inte för att du inte har symptom, det kan mycket väl vara något ändå :)

Okej vad skönt att ni har det inbokat ju.. Får man fråga varför ni redan var där redan 2017? Eller asså att ni inte då fått hjälp tidigare?

Jodå, det är okej! Tack för att du frågar. Hur mår du idag? Ska sova nu så känns det säkert bättre imorgon. Fick lite lite sömn inatt.. :p

Men vi hörs imorgon igen.. Kram <3
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 21:59:32 följande:

Hur mår du nu? Hur blev din dag?

<3

Härligt att du är så duktig på att pyssla och sy.. Speciellt då när man har behov av det ;)

Ja men precis så är det ju men som du säger, skönt det inte varar för evigt :) men såklart jobbigt när det är tufft liksom... Jag är inte så bekant med den medicinen eller så men är det tänkt att du ska fortsätta med den liksom?

Det är ju fakta man vill ha, iaf jag! Så uppskattar dig väldigt mycket här! <3

Åh nämen precis så som du säger.. Hur hittar man nya vänner som vuxen^^ inte helt lätt.. Men ja.. Nu har du fått en vän iallafall :)

Ja jag får hoppas det... Hoppas så innerligt på att höjningen kommer imorgon.. ^^

Blev korta svar idag.. :) är nog lite sliten.. Hehe^^ blir en tidig kväll nu och mannen och jag håller tummarna att vi har säkrat tillräckligt denna gången.. Har dock fertilt sekret nu igen.. Håller på att bli tokig, men hoppas jag är mindre tokig imorgon när jag fått sova lite:p

Kram hörs imorgon <3

Tänkte på dig när jag läste detta. Att du har fertilt sekret i flera omgångar och inte fått positivt ältest. Kan det vara så att du inte ägglossat ännu? Hoppas på höjning av temp för dig imorgon så att ÄL redan varit <3

• Entusiastisk

Fertilt sekret även idag.. Var det liksom sista? För tappen är nu stängd och bakåtriktad, medium/hård men ff väldigt hög.. Förra cykeln var den inte stängd och bakåtriktad förrän 3-4 dagar efter äl.. Men ja, den verkar leva sitt eget liv lite under dagen ibland.. Så nu är det bara att invänta förhöjd temp :)

Godnatt! Kram till er alla<3

• Entusiastisk
    saraama skrev 2020-07-28 22:18:42 följande:

Tänkte på dig när jag läste detta. Att du har fertilt sekret i flera omgångar och inte fått positivt ältest. Kan det vara så att du inte ägglossat ännu? Hoppas på höjning av temp för dig imorgon så att ÄL redan varit <3

Tack för att du delar :) Ja, känner till det.. Att sista fertila sekretet är liksom riktiga ägglossningen :)

Jo jag har ju fertilt sekret i ca 5 dagar inför ägglossningen.. Min teori är att jag har bra östrogenhöjning och därav mycket fertilt sekret liksom.. Sen att jag natten till idag ägglossade(pga olika symptom) sen lever ju ägget då max 24h till.. Dvs jag är fertil idag också.. Och tappen är stängd nu.. Så det är bara min vilda gissning.. Nu återstår bara bekräftning av tempen.. Och ingen kommer bli lyckligare än jag om den sker nu helst imorgon :)

Men supertack att du delade och tänkte på mig <3

Lär Behöva läsa på om min teori nu inte stämmer xD

Kram
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-28 17:54:24 följande:
    Åhhh vilken fin uppåt kurva!!!!

Du, du är superfin! Så många ggr som du peppat och gett visdoms ord!!! Ovärderlig skulle jag säga! <3
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 21:59:32 följande:
    Hur mår du nu? Hur blev din dag?

<3

Härligt att du är så duktig på att pyssla och sy.. Speciellt då när man har behov av det ;)

Ja men precis så är det ju men som du säger, skönt det inte varar för evigt :) men såklart jobbigt när det är tufft liksom... Jag är inte så bekant med den medicinen eller så men är det tänkt att du ska fortsätta med den liksom?

Det är ju fakta man vill ha, iaf jag! Så uppskattar dig väldigt mycket här! <3

Åh nämen precis så som du säger.. Hur hittar man nya vänner som vuxen^^ inte helt lätt.. Men ja.. Nu har du fått en vän iallafall :)

Ja jag får hoppas det... Hoppas så innerligt på att höjningen kommer imorgon.. ^^

Blev korta svar idag.. :) är nog lite sliten.. Hehe^^ blir en tidig kväll nu och mannen och jag håller tummarna att vi har säkrat tillräckligt denna gången.. Har dock fertilt sekret nu igen.. Håller på att bli tokig, men hoppas jag är mindre tokig imorgon när jag fått sova lite:p

Kram hörs imorgon <3
    Men gud så himla fina ni är, jag blir ju för fasen tårögd på riktigt. Det är verkligen såna människor som er som jag vill ha i mitt liv, är så glad att vi träffats här! Hjärta

Jag mår bättre nu, särskilt efter att ha läst här inne. ^_^ Vi var en sväng hos min mamma i hennes lägenhet, och så har vi haft ett långt samtal jag och maken och bara myst med djuren. 
    Tanken just nu är väl att jag ska ta medicinen tills jag blir gravid, men känner själv att det räcker nog nu. Kommer ta den inför insemination om vi kommer dit, men annars gör den nog ingen vidare nytta på mig. Vi vet ju inte var problemet ligger, och jag har ju egen ägglossning normalt sett.

Såg att din tapp hade flyttat på sig och hårdnat och så, och det om något måste väl vara ett tecken på att det fertila fönstret är över? Tempen borde sticka iväg imorgon eller på torsdag som allra senast ju, håller tummarna! 

Kram på er, sov så gott! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk

Men asså nej nej nej.. Vad händer?

Tempen dippa till typ all time low istället xD

35.9..

Nu ger jag ju upp.. Ja.. och tappen är öppen igen^^!?

Känner mig som världens dummaste just nu^^ helt grundlurad..!?

Jaja, får väl se det som att det ändå då ff finns chans att säkra upp ännu mer i guess.. Ska bli intressant och se under dagen hur alla andra symptom ter sig :/

Hm... :(

• Entusiastisk

Eller skulle den kunna göra såhär ändå?

Kan jag haft äl så sent på natten/morgonen till igår att 24h knappt gått kanske? Eller att det släppte natten till idag istället(tyckte älsmärtan släppte igårkväll) Har sett att vissa har en dipp precis vid ägglossning!? Eller tar det ett par dagar tills den höjs trots ägglossning? Nu blev det mycket analyser och frågor.. Vill bara spola fram till de nästkommande tempningarna så jag kan veta... :/ eller så spelade kroppen mig bara ett spratt för det är ju ett faktum att jag ff inte fått positivt på ältest heller^^

• Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 05:09:42 följande:

Eller skulle den kunna göra såhär ändå?

Kan jag haft äl så sent på natten/morgonen till igår att 24h knappt gått kanske? Eller att det släppte natten till idag istället(tyckte älsmärtan släppte igårkväll) Har sett att vissa har en dipp precis vid ägglossning!? Eller tar det ett par dagar tills den höjs trots ägglossning? Nu blev det mycket analyser och frågor.. Vill bara spola fram till de nästkommande tempningarna så jag kan veta... :/ eller så spelade kroppen mig bara ett spratt för det är ju ett faktum att jag ff inte fått positivt på ältest heller^^

Ja precis, tempen kan ju dippa vid äl eller dagen efter äl. Ge inte upp!! Har du fortsatt att ta Lh-tester? Jag hade nog gjort det idag iaf, bara för att vara säker.

Precis efter äl var jag lika dan, ville bara att dagen skulle gå så jag fick göra ny tempning! Till och med en dag kan vara dryg i denna resa!

Förstår hur jobbigt du har det, så många frågor om vad som händer! :-/ Men jag tror ändå du kan din kropp! <3
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-29 07:07:30 följande:

Ja precis, tempen kan ju dippa vid äl eller dagen efter äl. Ge inte upp!! Har du fortsatt att ta Lh-tester? Jag hade nog gjort det idag iaf, bara för att vara säker.

Precis efter äl var jag lika dan, ville bara att dagen skulle gå så jag fick göra ny tempning! Till och med en dag kan vara dryg i denna resa!

Förstår hur jobbigt du har det, så många frågor om vad som händer! :-/ Men jag tror ändå du kan din kropp! <3

Så en dipp kan komma strax vid/efter äl!?

Ja, jag har fortsatt testa, dock bara en gång om dagen på em:)

Skönt att höra att man inte är ensam om det. . Hehe..

Ja! Jag hoppas verkligen det.. Tack för lite lugnande svar <3
Svar på tråden BIM Augusti 2020