• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Danni 83

Hur går det Kinder- har du testat?

En okunnig fråga men vad betyder CD?

Jag har haft ont i nedre delen av magen både igår och idag, känner mig svullen och öm. ÄL på g? fast egentligen inte förrän på måndag om appen stämmer. Använder inte äl-test. Inte så mycket flytningar. Fick till mys i tisdags men det känns för tidigt. Nu är mannen sjuk så förhoppningsvis mår han bättre imorgon och vi får vi till det.

Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Litentuff

Någon som vill hjälpa mig tolka dessa? Tog ut spiralen 21a, tror jag hade äl runt då. Känner mig väldigt konstig i kroppen, drar i ljumsken, sticker till ibland i livmodern osv. Är jag galen eller är det sträck? Sambon ser inget

• Emelie 01

Hej, jag hoppar in här om det går bra.

Efter att vi inte lyckats i juli så går vi nu in på försök nr 5.

Jag kör denna månaden med clearblue fertilitetsmonitor.

Fick högsta nivå idag och då blir BIM 13 augusti.

Min plan är att mysa på några dagar nu om ÄL tar längre tid än vad jag tror. Typ ikväll, imorgon, lördag och måndag. Får hoppas att mannen är med på samma linje :-P

Hoppas på många plus i augusti!

Har ni någon BIM lista att fylla i ?

Kram på er alla

• Entusiastisk
    Danni 83 skrev 2020-07-30 19:09:42 följande:

Hur går det Kinder- har du testat?

En okunnig fråga men vad betyder CD?

Jag har haft ont i nedre delen av magen både igår och idag, känner mig svullen och öm. ÄL på g? fast egentligen inte förrän på måndag om appen stämmer. Använder inte äl-test. Inte så mycket flytningar. Fick till mys i tisdags men det känns för tidigt. Nu är mannen sjuk så förhoppningsvis mår han bättre imorgon och vi får vi till det.

Äh.. Inte lätt med alla förkortningar och termer ju!

CD betyder cykeldag där första dagen med full mensblödning är cd1 :)

Låter ju som äl är på g iaf.. Alla har olika mycket fertilt sekret och olika sort :)

Kan rekommendera att du checkar in vulverinekoos på instagram för bra pinpoints för fertilitetstecken.. Tex fertila sekret då..

Apparna är ju egentligen bara en standardmall utefter din inställda cykel.. Men ägglossningen behöver inte ske när den säger för det men troligtvis runt den dagen sen lite beroende hur regelbunden mens du har :)

Det bästa är ju att säkra upp med varannan var tredje dag.. Då har man liksom gjort vad man kan.. Sen om du märker av fertilt sekret och fler älsymptom kan man ju alltid mysa till det ngn extra gång om lusten faller på :)

Hoppas du blev något klokare:)

Kram
  • Mamma91a
    Litentuff skrev 2020-07-30 19:18:52 följande:

Någon som vill hjälpa mig tolka dessa? Tog ut spiralen 21a, tror jag hade äl runt då. Känner mig väldigt konstig i kroppen, drar i ljumsken, sticker till ibland i livmodern osv. Är jag galen eller är det sträck? Sambon ser inget

Nå det längst ner kan jag se ett svagt streck men jag hade tagit ett digitalt innan
  • Danni 83
    Entusiastisk skrev 2020-07-30 19:22:54 följande:

Äh.. Inte lätt med alla förkortningar och termer ju!

CD betyder cykeldag där första dagen med full mensblödning är cd1 :)

Låter ju som äl är på g iaf.. Alla har olika mycket fertilt sekret och olika sort :)

Kan rekommendera att du checkar in vulverinekoos på instagram för bra pinpoints för fertilitetstecken.. Tex fertila sekret då..

Apparna är ju egentligen bara en standardmall utefter din inställda cykel.. Men ägglossningen behöver inte ske när den säger för det men troligtvis runt den dagen sen lite beroende hur regelbunden mens du har :)

Det bästa är ju att säkra upp med varannan var tredje dag.. Då har man liksom gjort vad man kan.. Sen om du märker av fertilt sekret och fler älsymptom kan man ju alltid mysa till det ngn extra gång om lusten faller på :)

Hoppas du blev något klokare:)

Kram

Jättetack ! Då är jag inne på CD 11 nu, hoppas mannen är frisk imorgon och orkar, då har det gått tre dagar sen senaste myset. Skulle helst velat få till det idag men gick ju inte ... min cykel var som en klocka på 28 dagar men fick tidigt mf i maj och sen dess har den varit väldigt oregelbunden.. växlat mellan 26 -31 dagar. Är lutealfasen alltid samma? Eller varierar den med cykelns längd ?
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Entusiastisk
    Danni 83 skrev 2020-07-30 20:52:52 följande:

Jättetack ! Då är jag inne på CD 11 nu, hoppas mannen är frisk imorgon och orkar, då har det gått tre dagar sen senaste myset. Skulle helst velat få till det idag men gick ju inte ... min cykel var som en klocka på 28 dagar men fick tidigt mf i maj och sen dess har den varit väldigt oregelbunden.. växlat mellan 26 -31 dagar. Är lutealfasen alltid samma? Eller varierar den med cykelns längd ?

Usch, beklagar ditt missfall :(

I regel är lutealfasen alltid samma, dvs från äl-mens. Så att din cykel varit oregelbunden är då för att äl kommit senare/tidigare av olika omständigheter och då i ditt fall alldeles säkert pga mf och att den försöker hitta tillbaka liksom <3
  • Norrlänning86
    H0nd3ndär skrev 2020-07-29 11:02:31 följande:

Idag sjönk tempen och jag har sakta börjat blöda. Än är det på nivån att trosskydd räcker men jag gissar att störtblödningen börjar snart. Aldrig roligt att få börja om på CD1. Detta blir vårt 5e försök men 2a vettiga iom att lutealfasen vart alldeles för kort när jag friammade. Men trots det tråkiga med mensen är jag ändå glad och tacksam att lutealfasen denna gång blev 11 dagar. Känns som att vi äntligen har en ärlig chans! 2-3 dagar längre än under friamningen.

Min lutealfas är 11 dagar och har två barn :) tror om lutealfas är kortare än 10 dagar som det kan vara svårt för ägget att hinna fästa. Så håller tummarna för dig nu i augusti :)
  • H0nd3ndär
    Norrlänning86 skrev 2020-07-30 21:29:09 följande:

Min lutealfas är 11 dagar och har två barn :) tror om lutealfas är kortare än 10 dagar som det kan vara svårt för ägget att hinna fästa. Så håller tummarna för dig nu i augusti :)

Jag har hört samma så tänker att den är helt ok nu även att den gärna får öka ytterligare någon dag.

Har med 2 barn, varav 1 med min nuvarande make, så tänker att vi borde kunna få en till även att det aldrig finns några garantier.
  • H0nd3ndär

Igår hade jag bara väldigt lätt mens hela dagen. Skumt då den brukar/brukade bli kraftig snabbt. Och idag kom floden. Igår vart deppigt. CD1. Avskyr den dagen. Idag med flod och CD2 känns det ändå bättre.

Idag kan jag ändå glädjas åt den längre lutalfasen trots att jag naturligtvis hellre hade sett ett plus.

Det har också varit full rulle här hemma idag. Gäster och röjning utomhus plus den som alltid helvilda 1,5-åringen. Det har hållt en sysselsatt.

Svar på tråden BIM Augusti 2020