• Anonym (S)

    Nu hände det igen.

    Jag har för 1 vecka sedan sagt till min sambo att om han fortsätter dricka så kommer jag att flytta, han svarade med att han har inga problem att sluta dricka, men han var väldigt sur på mig. Igår köpte han öl, jag blev jättearg och besviken och sa att ok då har du gjort ditt val och vi diskuterade fram och tillbaka i bilen på väg hem. Han var arg och sa att om jag trodde han skulle sluta för min skull så trodde jag fel. Han sa hånfullt att om jag trodde att han skulle vara nykterist resten av livet så trodde jag helt fel. Jag svarade att gör du dina val så gör jag mina, vilket slutade med att han i fullt humör stannade på skogen och ställde ölen där. När han kom hem tog han sömntabletter och la sig i ett annat rum och sov. Vad är det här för barnfasoner! Vad hade du gjort?

  • Svar på tråden Nu hände det igen.
  • Anonym (D)

    Av egen erfarenhet så kommer inte en alkoholist att sluta dricka om de inte kan erkänna sitt missbruk. Drickandet blir bara värre med tiden.

  • Anonym (H)

    Han ställde ifrån sig det. Det var bra gjort om han är beroende.

    vet en person som inte ens kunde låta bli alkohol på julafton när hans små barn skulle vara där över helgen. 

  • Anonym (S)

    Han dricker 3,5% öl, men han blir full varje gång. Vi är sambo men har inga gemensamma barn utan vi har ett varsitt barn som bor vv.


    Långbenopluto skrev 2020-07-09 09:25:30 följande:

    Hur mycket dricker han då?

    Du behöver lämna mer info för att kunna hjälpa dig.

    Har ni barn? Ålder? Sambo/gift etc.


  • Anonym (S)

    Innan jag satte ner foten så drack han ca tre till fyra gånger i veckan. Han köpte öl igår men som sagt så slängde han av den i skogen på väg från affären. Jag märker att han är rastlös deppig mm när han inte dricker.


    Anonym (Tina) skrev 2020-07-09 09:29:44 följande:

    Hur ofta dricker han?Blir han full?


  • Anonym (S)

    Han är livrädd att jag ska flytta, Han vill helst ha kakan och samtidigt äta den. Men jag är uppvuxen i en familj med svåra alkoholproblem och jag har lovat mig själv att varken mitt barn eller jag själv ska behöva utsättas för detta då alkohol väcker hemska känslor i min kropp. Så hans var är att sluta eller så flyttar jag och barnet. Såklart ger jag en chans men blir det ingen bättring så går jag vidare.


    Anonym (H) skrev 2020-07-09 09:36:56 följande:

    Han ställde ifrån sig det. Det var bra gjort om han är beroende.

    vet en person som inte ens kunde låta bli alkohol på julafton när hans små barn skulle vara där över helgen. 


  • Anonym (Ultimatum)

    Ställer man ultimatum får man se till att genomföra dem, annars kommer man inte bli tagen på allvar. Så om du kräver absolutism och han resonerar så, så är det nog bara att flytta.

  • Anonym (S)

    Jag kommer flytta om han så ens rör alkohol, men igår ställde han ju av ölen på skogen men han har ju inte pratat med mig sen igår kväll och så kan man inte heller ha det. Så jag får leta lägenhet och flytta så kan han leva som han vill.


    Anonym (Ultimatum) skrev 2020-07-09 09:52:02 följande:

    Ställer man ultimatum får man se till att genomföra dem, annars kommer man inte bli tagen på allvar. Så om du kräver absolutism och han resonerar så, så är det nog bara att flytta.


  • Anonym (Ultimatum)
    Anonym (S) skrev 2020-07-09 09:58:54 följande:

    Jag kommer flytta om han så ens rör alkohol, men igår ställde han ju av ölen på skogen men han har ju inte pratat med mig sen igår kväll och så kan man inte heller ha det. Så jag får leta lägenhet och flytta så kan han leva som han vill.


    Hans resonemang är ju ganska tydligt, han kommer inte sluta dricka och ni kommer fortsätta bråka om det. Jag hade inte utsatt barnet för det heller om jag var lika känslig för alkoholkonsumtion som du är. Sen att han blev passivt aggressiv just igår är ju knappast en bättre situation än om han stått på sig och supit.
Svar på tråden Nu hände det igen.