• Thu 9 Jul 2020 15:42
    3245 visningar
    21 svar
    21
    3245

    Min gravida sambo med taskig attityd

    Jag vet inte riktigt vad eller hur jag ska börja.

    Jag och min sambo bråkar vart annan dag och det börjar bli riktigt jobbigt

    Hon har barn sen tidigare och enligt henne så var det inga konstigheter men denna gången verkar det vara annorlunda.

    Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel eller varför hon. Jag menar, jag tycker inte att gravidkortet ska tillämpas varje gång.

    Jag går upp tidigt varje morgon för att säkerställa så att hon och hennes barn får en rejäl frukost varje dag. Jag tvättar och plockar undan, jag diskar och lagar maten och det mesta.

    Jag gör det inte för att hon ?ber mig om hjälp? utan för att jag vill.

    Allt bra frid och fröjd, jag gick på toaletten sen kom jag ut och så stod hon i garderoben och kastade ut tvätt och ?sorterade? när jag frågar henne vad är problemet så vänder hon sig om och ryter ifrån sig ?det ser ut som en svinstia här? sen ett långt suck och så vänder hon sig om igen. Fortsätter med den taskiga attityden och jag säger ingenting. Jag fortsätter med att bädda om sängen med nya lakan och så trampar hon in och säger ?jag bad dig inte om hjälp jag kan göra det själv? sen fick jag nog och rör ifrån med typ ?nu får det väl för f*n räcka med din attityd jag har inte gjort dig något annat än att vara där för dig och vi gör saker tillsammans för att hjälpas åt och inte för att ?du ber om det? vilket hon inte ens gjorde utan jag gör saker hela tiden utan att hon ber om det men det känns som att hon stänger ute mig hela tiden.

    Hon tar sin son sen sticker hon ut från lägenheten och bara lämnar allt som inget har hänt.

    Hon säger att jag inte lyssnar på henne men jag vet av mig själv att jag alltid lyssnar på henne, sedan ryter hon ifrån och säger ?varför blir du arg det är du som har problem?

    Allt kanske låter väldigt osammanhängande men jag skriver i stundens hetta. För det börjar bli riktigt jobbigt med dom har taskiga dagarna. Det är rent ut sagt vart annan j*vla dag vi bråkar och jag älskar verkligen henne men det känns liksom inte okej att man bara kan bete sig som man vill för att man är gravid?

  • Svar på tråden Min gravida sambo med taskig attityd
  • Thu 9 Jul 2020 16:01
    #3

    Jag skrev bara vad hon sa till mig.

    Som sagt pms eller inte det börjar bli jobbigt för man ska ä då kunna hejda sig eller åtminstone visa att man ångrar sig.

  • Thu 9 Jul 2020 16:51
    #6
    Körsbärsdalen skrev 2020-07-09 16:33:37 följande:

    Är hon såhär som ogravid?


    Nä inte alls så när hon inte var gravid!
  • Thu 9 Jul 2020 16:52
    #7
    Kirenaj68 skrev 2020-07-09 16:41:47 följande:

    Du kan ju alltid kontra med att säga: Hade jag vetat att du skulle bli så här hade jag släppt det på lakanet istället. 


    Då hade hon gått runt och varit på värre humör hela dagen.
  • Thu 9 Jul 2020 18:06
    #9
    Körsbärsdalen skrev 2020-07-09 17:50:50 följande:

    När är barnet beräknat?


    Februari månad.
  • Thu 9 Jul 2020 18:07
    #10

    Fick precis reda på att hon behövde vara för sig själv...

    Förstår ingenting

  • Thu 9 Jul 2020 18:18
    #12

    Tack för svaret.

    Jag tycker allt blev helt jobbigt nu när hon säger att hon behöver vara för sig själv. Jag menar, det är inte bara hennes barn hon bär på. Det är mitt med.

Svar på tråden Min gravida sambo med taskig attityd