• Anonym (doublevision)

    Kvinna med hull vs smala kvinnor

    Såg en annons, var nån mirakelkur för kvinnor att gå ner i vikt. 
    Före-bilden var på en kvinna som hade ett par extrakilon, efter-bilden var på en smal/slank kvinna.
    Mina ögon drogs hela tiden till hon som hade mer hull, mer kurvor.
    Det var nästan så att det vattnades i munnen på mig.

    Vilket föredrar du?
    Många kvinnor tror inte på när män säger att de vill ha kurviga kvinnor.
    Vad tror du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna med hull vs smala kvinnor
  • Anonym (doublevision)
    gnipökåms skrev 2020-07-12 09:15:45 följande:
    vilken äcklig artikel, man lyfter inte kvinnor genom att trycka ner andra. Det är inget fel med att vara smal och bara för att man är smal betyder det inte att man svälter sig!
    Gal Gadot är en av de vackraste kvinnorna jag har sett. Naturligt slank tror jag. Men de flesta kvinnor är kurvigare. Och de flesta män föredrar kurviga kvinnor.
  • gnipökåms
    Anonym (doublevision) skrev 2020-07-12 09:18:56 följande:
    Gal Gadot är en av de vackraste kvinnorna jag har sett. Naturligt slank tror jag. Men de flesta kvinnor är kurvigare. Och de flesta män föredrar kurviga kvinnor.
    man behöver dock inte trycka ner smala kvinnor för det, är så trött på sånt. Det är lite som den klassiska "du är inte som andra tjejer" som att det skulle vara fel på tjejer. 
  • Anonym (Ingen betydelse)

    Det har ingen betydelse om kvinnan är tjock eller smal. Det är fittan som är viktigast. Hon ska vara kåt och fittan våt och vilja ha mycket sex

  • Anonym (Pelle)

    Kurvig är ett ord som män som gillar feta kvinnor har kommit på för att det låter finare än feta kvinnor. Om man gillar kurvorna av bilringar så visst. Själv gillar jag smala kurviga kvinnor.

  • Anonym (Manen)

    Frågan är oerhört märkligt ställd. En förutsättning en kurvig kvinna är att hon har en smal midja och är vid om byst och stuss.

  • Bigdrip

    Röstade inte då inget svar passade.

    Vad män gillar (och vad kvinnor gillar) är individuellt. Så jag hade velat svara på två alternativ.

    Även om vissa ideal räknas ?finare? i olika kulturer så har vi alla olika smak.

    Jag har love handles, fupa och en fet rumpa och stora bröst. Gillar man inte det behöver man heller ej närma sig mig för att flirta. Det finns gott om män som älskar min typ av kropp och det och gott om män som ogillar det. Min kropp är ju dock min och inte till för att göra alla män nöjda, så vad jag tycker är det viktigaste.

    I sverige upplever jag att färre gillar större kvinnor jämfört med i andra delar av världen. I USA och Karibien (mina ex i USA med karibiskt ursprung har varit galna i större kvinnor) har det varit mer uppskattat när jag bott där. Men det går inte att generalisera någonstans. Vi attraheras av olika saker.

    Det är så mycket press på kvinnor hur vi ska vara, hur vi ska se ut många gånger med orimliga ideal som är ouppnåeliga då den man ser upp till på IG är både Photoshoppad och facetunad. Man tror att man blir lyckligare om man har större bröst, större läppar, fylligare hår. Och jag tycker absolut att det är upp till var och en om de vill ändra sitt utseende! Men jag hoppas även att folk gör det för sin egen skull och inte andras. Att kvinnor får vara nöjda med hur dem ser ut. En kvinna som älskar sin kropp och är trygg i den oavsett är väldigt attraktivt i mina ögon. Tycker själv att smala och runda kvinnor är attraktivt.

  • Anonym (S)

    "Streckgummor"?? Jag får intrycket att TS är fet och bitter som skriver så.

Svar på tråden Kvinna med hull vs smala kvinnor