• Anonym (doublevision)

Kvinna med hull vs smala kvinnor

Såg en annons, var nån mirakelkur för kvinnor att gå ner i vikt. 
    Före-bilden var på en kvinna som hade ett par extrakilon, efter-bilden var på en smal/slank kvinna.
    Mina ögon drogs hela tiden till hon som hade mer hull, mer kurvor.
    Det var nästan så att det vattnades i munnen på mig.

Vilket föredrar du?
    Många kvinnor tror inte på när män säger att de vill ha kurviga kvinnor.
    Vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna med hull vs smala kvinnor
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (S) skrev 2020-07-12 13:25:59 följande:

"Streckgummor"?? Jag får intrycket att TS är fet och bitter som skriver så.

Haha, exakt.

En smal kvinna har fler kurvor än en fet som bara en enda runda kurva.
  • Anonym (Kvinna.)

Vilken nedervärderande artikel. Snacka om att försöka ge smala tjejer/kvinnor dåligt självförtroene, vidrigt.

• Anonym (slankt alltid)

Gillar slanka kvinnor, nästan androgyna till utseendet med smala ben och små rumpor och bröst. En viktig faktor för mig på kvinnor är slät hud vilket nästan bara förekommer på väldigt smala och unga kvinnor. De flesta kvinnor och kurviga speciellt har celluliter, skuggor och ojämnheter vilket jag personligen har svårt för. Gillar inte kroppsfett eller slappa valkar, men jag är nog lite extrem. 90-talets toppmodeller var min smak som Kate Moss och liknande.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 20:29:49 följande:

Gillar slanka kvinnor, nästan androgyna till utseendet med smala ben och små rumpor och bröst. En viktig faktor för mig på kvinnor är slät hud vilket nästan bara förekommer på väldigt smala och unga kvinnor. De flesta kvinnor och kurviga speciellt har celluliter, skuggor och ojämnheter vilket jag personligen har svårt för. Gillar inte kroppsfett eller slappa valkar, men jag är nog lite extrem. 90-talets toppmodeller var min smak som Kate Moss och liknande.

Jag tror inte att du är ensam direkt. Kvinnor enligt din beskrivning kan välja och vraka. De är svårast att matcha med på Tinder också. Inte minst nu när mulliga till feta kvinnor är det normala. De få smala blir hett villebråd.

Kolla på kändisar. 9/10 har en ung och smal tjej för att dom kan ha det.
  • Anonym (slankt alltid)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 20:40:35 följande:
    Jag tror inte att du är ensam direkt. Kvinnor enligt din beskrivning kan välja och vraka. De är svårast att matcha med på Tinder också. Inte minst nu när mulliga till feta kvinnor är det normala. De få smala blir hett villebråd.

Kolla på kändisar. 9/10 har en ung och smal tjej för att dom kan ha det.
    Jag känner mig rätt ensam om den smaken i mina kretsar. Tycker de flesta killar inkl kändisar verkar gilla rätt mycket bröst och kurviga kroppar numera. Jag gillar ganska platt av allt, mer flickigt än kvinnligt.

Har aldrig raggat på Tinder men haft såna flickvänner mestadels. Det har bara fallit sig så.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 21:39:41 följande:

Jag känner mig rätt ensam om den smaken i mina kretsar. Tycker de flesta killar inkl kändisar verkar gilla rätt mycket bröst och kurviga kroppar numera. Jag gillar ganska platt av allt, mer flickigt än kvinnligt.

Har aldrig raggat på Tinder men haft såna flickvänner mestadels. Det har bara fallit sig så.

Okej, jag är precis som du. Gillar platt allt , smal med synliga höftben.

Jag har bara raggar online och det är min uppfattning att dessa tjejer är få på Tinder. Kanske för att de inte har problem att finna partner iaf. Och om de finns är de svåra att matcha och få till dejt med .
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 21:39:41 följande:

Är den här pollen nåt att gå efter så gillar 50% kurva kvinnor och 50% smala.

Problemet är att 90% av kvinnorna idag över 25 år är kurviga. Så det blir hälften av alla killar som slåss om 10% av tjejerna.
  • Anonym (slankt alltid)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:05:50 följande:
    Okej, jag är precis som du. Gillar platt allt , smal med synliga höftben.

Jag har bara raggar online och det är min uppfattning att dessa tjejer är få på Tinder. Kanske för att de inte har problem att finna partner iaf. Och om de finns är de svåra att matcha och få till dejt med .
    Ja så kan det vara. Finns inte så många av dem heller eftersom kvinnokroppar generellt utvecklas åt mer kurvigt håll pga sin biologi. Fett och kurvor fyller visst en viktig funktion och har med deras östrogennivåer att göra. Mest unga kvinnor som är så där smala. Har sett några snygga kurviga också. Återstår att se om jag faller för någon i framtiden:)
  • Anonym (slankt alltid)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:11:41 följande:
    Är den här pollen nåt att gå efter så gillar 50% kurva kvinnor och 50% smala.

Problemet är att 90% av kvinnorna idag över 25 år är kurviga. Så det blir hälften av alla killar som slåss om 10% av tjejerna.
    Jag skrev nyss om det i min kommentar att sådana kroppar generellt tillhör tonåringar och väldigt unga, samma för killar. Även män blir ju lite kurvigare med åldern och tilltagande fett. Har sett många män med bröst ve och fasa!
Svar på tråden Kvinna med hull vs smala kvinnor