• Anonym (Tyskland)

Vad lägger ni på bolaget nu när Tyskland är svårtillgängligt

Vi brukar åka till Tyskland 1-2 ggr/år. Nu måste vi gå på bolaget. Jösses vad mycket dyrare det blir.

Vad lägger ni på alkohol på 1 år?

Vi lägger ca 10 000 ink resa om vi handlar i Tyskland.

Blir nog 20 000kr på bolaget om vi inte snart kommer iväg????

• Svar på tråden Vad lägger ni på bolaget nu när Tyskland är svårtillgängligt
  • Jemp

Några hundra förmodligen. Aldrig åkt utomlands av den anledningen.

• Anonym (Stina)

De allra flesta bunkrar väl inte alkohol utomlands? Jag köper bara i Sverige. Och det jag köper är vin. Nån flaska i veckan, á 100 spänn. Ett par ggr om året kanske en liten flaska gin. Det blir inte särskilt mycket pengar på ett år. Jag har heller aldrig räknat ut vad jag lägger på alkohol på ett år, tanken har aldrig ens slagit mig. Skulle jag ha ont om pengar en månad köper jag inget vin helt enkelt. Ser det liksom inte som en nödvändig utgift. :D

• Anonym (.)

Kanske 500 till 1000kr/år, om jag köper allt i Sverige. Mindre om jag köper från utomlands förstås. Jag tror nog du kommer kunna ta dig ner till Tyskland om ett par månader.

• Anonym (pappa)

Kanske 10k om året. Vi har aldrig åkt utomlands för att köpa sprit men så klart har min man köpt med sig ibland när han jobbat utomlands.

• Anonym (C)

Oj, dricker ni champagne varje helg? Själv lägger jag max 1000 kr/år på bolaget.

• Anonym (morot)

400 kr/månad ungefär. 

Sen brukar vi köpa nån flaska här och där på resor men vi dricker knappt något utom till fest med andra så barskåpet är fullt.

• Anonym (Lite salt)

Det är som innan corona, kanske ca 2-300 kr per månad, så ca 2500-3500 kr per år.

• Anonym (Lite salt)

Men om ni brukar göra 2 resor för 10 000 kr var och nu lägger 20 000 kr på bolaget går det väl jämnt upp?

• Anonym (pappa)
    Anonym (C) skrev 2020-07-13 23:18:28 följande:

Oj, dricker ni champagne varje helg? Själv lägger jag max 1000 kr/år på bolaget.

Vi köper ofta nyheter när det kommer in. Vi tycker om att smaka och testa nya saker. I Juni köpte vi 2 rödviner för ca 300 kr, 2 vita viner för ca 250, 1 mousserande rosé för 120, 6 öl för ca 120, gin för ca 300 och whiskey för ca 300 kr. Det blir ungefär en tusenlapp. När jag räknade upp det så så inser jag nog att 10k på ett år är lite lågt räknat eftersom vi köpt ovanligt lite sprit i år.
Svar på tråden Vad lägger ni på bolaget nu när Tyskland är svårtillgängligt