• william20

Ångest

Jag har en underbar sambo och jag älskar verkligen henne. Saken är den att vi väntar barn och hon är i 4 månaden. Jag har haft sådan sexlust och jag har ju fått runka väldigt mycket.den sista tiden. Men dom två senaste afterwork jag har varit på, så har jag tyvärr klantat till de och knullat en kollega. Jag skäms verkligen åt de men kåtheten tog tyvärr över men nu efteråt så skäms jag och ångrar mig. Jag har svårt att se min sambo i ögonen utan att känna skam. Hur ska jag kunna bli av med den känslan utan att något kommer fram till min sambo?

• Svar på tråden Ångest
  • Anonym (Hmm)

Jobbigt läge

Finns det nån risk det kommer fram? Isf berätta för henne

Om risken inte finns så gå vidare, säg inget och gör aldrig om det

• william20
    Långbenopluto skrev 2020-07-14 13:58:05 följande:

Klantigt..?? Nej, det är inte klantigt, det är svinaktigt.

varför påhopp när jag redan ligger ner?
  • william20
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-14 14:36:05 följande:

Jobbigt läge

Finns det nån risk det kommer fram? Isf berätta för henne

Om risken inte finns så gå vidare, säg inget och gör aldrig om det

Ja, jobbigt som fan. Nej, jag tror inte de utan bara min skam som tynger isåfall.
  • ThreeCherries

Du ska inte bli av med skammen, du ska lyssna på den och göra det du vet är rätt, du ska inte vara i relation med din gravida partner alls. Man råkar inte knulla någon två gånger på kort tid. Nu har du upptäckt vem du är och hur du egentligen fungerar, inte en trogen och pålitlig partner och dessutom saknar du ansvarskänsla och empati. Jag är glad att du åtminstone känner lite skam nu, men du har redan knullat någon två hela gånger, hur mycket skam pratar vi om då? Jag lider med dig dock, fy vilket otroligt jobbigt samtal det kommer vara, att behöva vara den som berättar detta för den man älskar. Fruktansvärt. Men vad är alternativet? Sanningen kommer för en dag oavsett. Blir bara värre ju längre du väntar.

• Anonym (Thilde)

Jag hade blivit galen om jag vore din tjej, om du berättar så kommer hon troligtvis lämna dig med all rätt. Det finns inga bra ursäkter i såna här fall.

Du får väl gå och prata med någon och bearbeta det på den vägen. Dels bearbeta och dels för att förhindra att det händer igen.

Prata även med tjejen gällande din sexlust. Ni kanske kan lösa det på något sätt?

• ThreeCherries
    william20 skrev 2020-07-14 14:45:05 följande:

varför påhopp när jag redan ligger ner?

Påhopp? Menar du att det inte är svinaktigt att knulla någon annan bakom ryggen på sin gravida partner? Att konstatera sanning och försöka reducera dina förminskande och avdramatiserande ursäkter är inte det samma som påhopp. Är inte påhopp mer "du är sjuk i huvudet och borde kastreras din hemska svin!"? Det du gjorde var såklart svinaktigt i människors ögon. Det tycker du väl själv? Eller känner du samma sak om din partner gör samma sak mot dig? Att, ojdå, klantigt, men men, kåtheten gör som den vill.. - känner du så? Om hon knullar en annan man bakom din rygg två gånger innan hon berättar? Inte bara en gång ligger hon där och låter någon annan mans stake ta henne innan hon känner skam nog att berätta för dig, nejdå, hon gör det två gånger. Först då berättar hon. Pga skam och ångest. Känns det okej? Eller känns det lite svinaktigt? Du har svikit en människa. Och säg inte att du ligger nere, det är inte du som är offret nu tyvärr :/ äg upp det du gjort och ta ditt ansvar. Att låtsas som inget och försöka skaka av sig detta är svinaktigt.
  • william20
    ThreeCherries skrev 2020-07-14 14:49:51 följande:

Du ska inte bli av med skammen, du ska lyssna på den och göra det du vet är rätt, du ska inte vara i relation med din gravida partner alls. Man råkar inte knulla någon två gånger på kort tid. Nu har du upptäckt vem du är och hur du egentligen fungerar, inte en trogen och pålitlig partner och dessutom saknar du ansvarskänsla och empati. Jag är glad att du åtminstone känner lite skam nu, men du har redan knullat någon två hela gånger, hur mycket skam pratar vi om då? Jag lider med dig dock, fy vilket otroligt jobbigt samtal det kommer vara, att behöva vara den som berättar detta för den man älskar. Fruktansvärt. Men vad är alternativet? Sanningen kommer för en dag oavsett. Blir bara värre ju längre du väntar.

Jag skäms verkligen. Men vi ska bli en familj och jag älskar verkligen henne, jag tror de bli värre om hon få reda på det. 
  • Långbenopluto
    william20 skrev 2020-07-14 14:57:12 följande:
    Jag skäms verkligen. Men vi ska bli en familj och jag älskar verkligen henne, jag tror de bli värre om hon få reda på det. 
    Om man älskar nån så sviker man inte så som du har gjort nu. Du förtjänar INTE henne.
  • william20
    Anonym (Thilde) skrev 2020-07-14 14:51:45 följande:

Jag hade blivit galen om jag vore din tjej, om du berättar så kommer hon troligtvis lämna dig med all rätt. Det finns inga bra ursäkter i såna här fall.

Du får väl gå och prata med någon och bearbeta det på den vägen. Dels bearbeta och dels för att förhindra att det händer igen.

Prata även med tjejen gällande din sexlust. Ni kanske kan lösa det på något sätt?

De är just därför jag har bestämt mig att inte berätta. Jag älskar verkligen min sambo. Min kollega har jag bara sätt som ett sexobjekt.

De hade kanske inte hänt om jag skulle få kolla i porr för min sambo. Men min sambo är lättäcklad och tycker tydligen bara att de är gjort till snuskhumrar.
Svar på tråden Ångest