• william20

Ångest

Jag har en underbar sambo och jag älskar verkligen henne. Saken är den att vi väntar barn och hon är i 4 månaden. Jag har haft sådan sexlust och jag har ju fått runka väldigt mycket.den sista tiden. Men dom två senaste afterwork jag har varit på, så har jag tyvärr klantat till de och knullat en kollega. Jag skäms verkligen åt de men kåtheten tog tyvärr över men nu efteråt så skäms jag och ångrar mig. Jag har svårt att se min sambo i ögonen utan att känna skam. Hur ska jag kunna bli av med den känslan utan att något kommer fram till min sambo?

• Svar på tråden Ångest
  • Anonym (Hold my beer)

Jag tror du ljuger. Nystartat konto och ha gjort bort sig så totalt idiotiskt..? Nej, jag köper inte din story. Hörde jag semestertråkigt...?

• william20
    ThreeCherries skrev 2020-07-14 14:55:28 följande:
    Påhopp? Menar du att det inte är svinaktigt att knulla någon annan bakom ryggen på sin gravida partner? Att konstatera sanning och försöka reducera dina förminskande och avdramatiserande ursäkter är inte det samma som påhopp. Är inte påhopp mer "du är sjuk i huvudet och borde kastreras din hemska svin!"? Det du gjorde var såklart svinaktigt i människors ögon. Det tycker du väl själv? Eller känner du samma sak om din partner gör samma sak mot dig? Att, ojdå, klantigt, men men, kåtheten gör som den vill.. - känner du så? Om hon knullar en annan man bakom din rygg två gånger innan hon berättar? Inte bara en gång ligger hon där och låter någon annan mans stake ta henne innan hon känner skam nog att berätta för dig, nejdå, hon gör det två gånger. Först då berättar hon. Pga skam och ångest. Känns det okej? Eller känns det lite svinaktigt? Du har svikit en människa. Och säg inte att du ligger nere, det är inte du som är offret nu tyvärr :/ äg upp det du gjort och ta ditt ansvar. Att låtsas som inget och försöka skaka av sig detta är svinaktigt.
    Klart att de jag har gjort kanske är lite svinigt, men de va inte meningen. Och nej de hade absolut inte varit ok om hon gjorde de, men killar är ju mer svin än tjejer så de är inte konstigt
  • william20
    Långbenopluto skrev 2020-07-14 14:59:48 följande:
    Om man älskar nån så sviker man inte så som du har gjort nu. Du förtjänar INTE henne.
    Att jag inte förtjänar henne kanske många tycker. Men säg inte att jag inte älskar henne för de gör jag mer än någon anar.
  • ThreeCherries

Kärlek du. Alltså.. att älska är inte en känsla.. det är handling.. jag kan förstå att du upplever det som att du älskar henne, men du har inte bara en gång utan hela två gånger gjort det absolut mest sårande och smärtsamma du kunde ha gjort mot sin partner, dina handlingar visar att du inte älskar henne. Att älska i ditt fall vore alltså att tygla kåtheten så man inte ligger med någon annan, låta möjligheten att ha sex med sexobjektet på jobbet passera pga partnern är viktigare. Kom igen. Du genomförde den långa hemska akten hela två gånger, du har just bevisat att du inte älskar sin partner.

• william20
    ThreeCherries skrev 2020-07-14 16:21:36 följande:

Kärlek du. Alltså.. att älska är inte en känsla.. det är handling.. jag kan förstå att du upplever det som att du älskar henne, men du har inte bara en gång utan hela två gånger gjort det absolut mest sårande och smärtsamma du kunde ha gjort mot sin partner, dina handlingar visar att du inte älskar henne. Att älska i ditt fall vore alltså att tygla kåtheten så man inte ligger med någon annan, låta möjligheten att ha sex med sexobjektet på jobbet passera pga partnern är viktigare. Kom igen. Du genomförde den långa hemska akten hela två gånger, du har just bevisat att du inte älskar sin partner.

Jag älskar verkligen henne, så säg inget annat. Ja, jag är ett svin men om inte min sambo hade varit så lättäcklad så skulle jag kunna få kolla på porr. Men hon tycker tydligen de är till för snuskhumrar och jag vill ju att min sambo ska tycka om mig så jag döljer den biten, Då blev de tyvärr att jag var otrogen.
  • Anonym (Anonym)

du ska berätta för henne på en gång, jo längre du väntar ju hårdare tar det på henne. du har gjort fel och då får du stå för konsekvenserna 

• william20

Nej, hon är gravid och hon kommer lämna mig isåfall. Bättre att hon inget vet, för allas bästa

• ThreeCherries
    william20 skrev 2020-07-14 16:33:34 följande:

Jag älskar verkligen henne, så säg inget annat. Ja, jag är ett svin men om inte min sambo hade varit så lättäcklad så skulle jag kunna få kolla på porr. Men hon tycker tydligen de är till för snuskhumrar och jag vill ju att min sambo ska tycka om mig så jag döljer den biten, Då blev de tyvärr att jag var otrogen.

Men vilket skämt, ditt beteende? "Jag älskar min partner så mycket att jag spricker och det är hennes fel att jag var otrogen mot henne för hon äcklas av porr och lät mig inte titta porr stackars mig, jag är offret och skyddar min tjej från att äcklas av mig, så jag följer vem jag verkligen är, visar upp en lögn för henne istället, sååå mycket jag henne, visst e ja snäll?? :D"
  • william20
    ThreeCherries skrev 2020-07-14 18:25:35 följande:
    Men vilket skämt, ditt beteende? "Jag älskar min partner så mycket att jag spricker och det är hennes fel att jag var otrogen mot henne för hon äcklas av porr och lät mig inte titta porr stackars mig, jag är offret och skyddar min tjej från att äcklas av mig, så jag följer vem jag verkligen är, visar upp en lögn för henne istället, sååå mycket jag henne, visst e ja snäll?? :D"
    Skulle du vilja att din flickvän äcklas av dig? Jag vill inte ha en sambo som tycker att jag är äcklig, jag respekterar henne och om hon inte tycker att man ska kolla på porr i våran bostad så gör jag inte de. I alla fall inte när hon är hemma. De är naturligt att man blir kåt och går inte att styra.
  • ThreeCherries
    william20 skrev 2020-07-14 19:00:17 följande:

Skulle du vilja att din flickvän äcklas av dig? Jag vill inte ha en sambo som tycker att jag är äcklig, jag respekterar henne och om hon inte tycker att man ska kolla på porr i våran bostad så gör jag inte de. I alla fall inte när hon är hemma. De är naturligt att man blir kåt och går inte att styra.

Om inte kåthet kan styras kan du lika gärna lämna henne nu, du har gjort detta minst två ggr, hur många ggr ska du försöka komma undan innan din tjej och ditt barn kommer på dig sen? Vill du verkligen vara den?

Du är en liten kille fortfarande. Med tiden kommer du förhoppningsvis lära dig hur man tar ansvar, hur man står för sina handlingar och inte skyller ifrån sig sin otrohet, hur detta helt och hållet var ditt fel och inte alls berodde på att din partner inte tillåter porr.

Men tills dess, snälla lämna din tjej, om du verkligen älskar henne så vill du det bästa för henne - någon som inte kommer svika henne om och om och om för att "kåthet inte kan styras".
Svar på tråden Ångest