Hjälp inför skilsmässa, risk att han försöker lura mig!
Jag har kommit fram till att skilsmässa är enda alternativet. Gift sedan tre år, två barn tillsammans. Han är svartsjuk och kontrollerande, vi lever väldigt ojämställt, känns lite som 50-talet. Jag har verkligen försökt men det kommer inte gå. Måste bli skilsmässa. Eftersom jag vet hur hård och egoistisk han kan vara så är jag rädd att han kommer göra sitt bästa för att blåsa mig. Ber er om hjälp, vad kan jag tänka på innan jag sätter stenen i rullning?
Vår situation:
Han äger ett företag med en partner. Tror det går bra för honom. Alltid nya bilar, på firman, han går runt med en dyyyr klocka som han borde ha köpt privat.
Vi bor i hyresrätt.
Vi äger en stuga på en skärgårdsö.
Vi har inget äktenskapsförord men jag har dålig insyn då han alltid vill sköta allt själv. Stugan ägs iaf privat men jag vet inte hur mkt den är belånad.
Jag jobbar inom vården, fast anställning, tjänar 30.000 kr. Har inte jobbat heltid sen vi fick barnen, hans jobb har alltid gått först.
Hur kan jag minska risken att han skriver över allt på firman? Främst risk med stugan som jag ser det. Så fort jag meddelat var jag står så kommer säkert klockan ?försvinna? och diverse fonder flyttas runt. Hjälp mig, snälla! Vill säkra att jag får en insats till kommande bostad. Där vi bor är det hopplöst svårt att få hyresrätt. Den vi har är för dyr för mig, fick kontrakt via hans svåger så jag vill inte göra anspråk på den.