• molly50

    Vi ska starta familj. Nu!

    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-15 07:40:57 följande:

    En tjej skriver såhär "Du ska vilja och vara redo för att bilda familj inom en ganska snar framtid. "

    Vad tror vi om den tjejens chanser att killar blir sugna på att skriva till henne?


    Det finns säkert killar som nappar på det också.
    Bara för att du inte känner någon barnlängtan så betyder det ju inte att andra killar känner likadant.
    Och det är väl bra att hon är tydlig med vad hon söker så att sådana som inte är intresserade slipper slösa sin tid.
    Jag förstår inte vad ditt problem är? Ingen tvingar dig ju att ta kontakt med henne.
  • molly50
    Anonym (K) skrev 2020-07-15 21:30:05 följande:

    Hoppas hon inte för napp. Man skaffar inte barn med första bästa, man bör känna varandra i flera år först.


    Det kanske inte är vad hon har tänkt heller. Hon kanske bara vill vara tydlig med vad hon söker.
    Ser inte problemet.
    Den som inte uppfyller hennes krav behöver ju inte heller kontakta henne.
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 07:42:17 följande:
    Jag tänker inte skriva till henne.
    Vad är då syftet med tråden?
  • molly50
    Anonym (K) skrev 2020-07-16 10:22:55 följande:
    Två år är ingenting.
    Men är man inte intresserad av att skaffa barn inom en snar framtid så behöver man ju inte heller skriva till en tjej som har detta som krav.
    Förstår inte problemet.
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 08:12:03 följande:
    Nej, knappast. Inte övertygad. Om flera män skrivit att de vore sugna på att skriva till en kvinna där han ska vilja ha barn inom en snar framtid... men mest gissningar i tråden. Från kvinnor.
    Är det svårt för dig att förstå att det även finns män som har barnlängtan?
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 09:56:53 följande:
    Klart det finns män som vill ha barn. Men män vill inte ha en kvinna som ska styra allt, kräver. "Du ska vilja ha barn. Helst igår. Hoppa på tåget, för nu går det undan"
    Vad är det som säger att kvinnan vill styra och ställa och ställa krav bara för att hon skriver att hon vill ha barn inom en snar framtid?
    Jag tycker du övertolkar en hel del.
    För den delen så är det ju inte en attraktiv egenskap hos män heller,att vilja styra och ställa krav det första de gör.
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:08:26 följande:
    Hade hon formulerat sig annorlunda, t ex "jag hoppas att du också längtar efter familjeliv, och vill ha barn i framtiden"... men nej, det är "du ska".
    Såna kvinnor planerar allt i minsta detalj. Har en tidsplan och har säkert en lista som hon bockar av. För att livet ska bli så perfekt som möjligt.
    Det är ju din tolkning av det hela.
    Du har ju inte en aning om hur hon verkligen tänker.
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:24:53 följande:

    Kvinnor som ska stressa fram saker är osexiga tycker jag.


    Det är inte en sexig egenskap hos män heller.
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 14:57:59 följande:
    Och vem bestämmer sen när hon hittat en man som vill satsa på barn och familj?
    Båda två såklart. 
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 12:46:13 följande:
    Lite patetiskt är det, att planera sitt liv sådär. Livet är oförutsägbart.
    Samtidigt så är det en kvinna med stark och egen vilja. Inte min typ bara.
    Mer patetiska är männen som tofflar sig för den sortens kvinnor. Tycker synd om dom.
    Är din typ av kvinna en du kan styra och ställa över?
    Hur stor chans tror du att du har att träffa en kvinna då?
    Hur många kvinnor tror du tänder på sådana egenskaper hos män?
    Att man har en åsikt om hur man vill leva är inte samma sak som att vilja styra och ställa.
    Det har du fått om bakfoten.
Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!