• Anonym (f)

Ni som gått tillbaka till ex

Anonym (the) skrev 2020-07-15 11:40:20 följande:

Hej

Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
    Hur blev bemötandet?

Tack

Första gången blev han glad, vi blev tillsammans igen i nästan ett år, andra gången var han kort, men det var närmre i tid jag hörde av mig, han var kanske fortfarande arg och sårad, eller så hade han träffat någon ny.

Kändes inte konstigt. Vi hade samma känsla som förut direkt första gången och hade saknat varandra. Andra gången kändes det inte konstigt, mest ledsamt.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-15 13:23:06 följande:
    Hur lång tid hade det gått från uppbrottet till ni blev ihop?Var det du som tog första kontakten att bli ihop med han igen?
    Första gången ett år utan kontakt, jag tog kontakt för jag var tvungen av en anledning, dock han som tog initiativ att träffas. Andra gången jag igen.

Han har dock tagit kontakt ganska många gånger efter båda uppbrotten och har velat prata, då har jag ignorerat honom.

Ja, vår relation var ganska barnslig tyvärr i relation till vår ålder.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-15 16:14:34 följande:
    Äh, jag känner igen mig i det där :). Blir ju så. För oss har det gått sen i mars utan kontakt men ser ju hennes saker ibland på insta så det är ju jobbigt, men känner inte för att ta bort henne där och sluta följa, för är på ett sätt mysigt att se också.

Är ni tillsammans idag? Har ni haft relationer emellan era uppbrott? Isf, hur kändes det att avsluta det och gå tillbaka till varann?
    Nej, vi är inte tillsammans idag, efter att han försökt nå mig ett antal gånger och jag surade så började jag komma över allt jobbigt och ville ha kontakt med honom, men nu vill inte han. Han kan ju ha träffat någon också, men det lutar nog mot att han är lite sårad för att jag har ignorerat honom ett halvår :/

Han hade en (iaf sexuell) relation, jag hade en fling där inget hände egentligen. Har svårt att starta något direkt sådär förutom kanske sex, men det hade jag inte riktigt orkat heller. Det enda som blev lite konstigt var väl att han kände tjejen sedan vi var ett par, och att hon alltid stuckit ut som väldigt intresserad av honom. Så det var väl lite jobbigt för mig att de fortfarande var kompisar och så.

Jag känner fortfarande att minus alla bråk är han egentligen den som passat mig bäst. men vet inte om det är romantiserande i efterhand.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-15 16:22:34 följande:
    Läker tiden såren såren? Tänker att man börjar glömma det ?dåliga? ju längre tiden går och det känns enklare att gå tillbaka då, men förstår att man bör vara försiktig med sånt också. Vi är ju inte ovänner direkt men jag tänker på att tiden kan göra att man glömmer det som vart och lättare att börja om och fortsätta ta vid där det slutade?
    Vår andra relation var definitivt mycket bättre, men vi bråkade fortfarande alldeles för mycket, mest om skitsaker tyckte jag, men det blev väldigt intensivt. Blir lätt att det faller in i samma mönster om man inte tänker på det båda två hela tiden. Båda måste försöka se det som en ny relation isåfall tror jag och inte ta upp gammal skit, det är det som är svårt.

Definitivt blir det lättare att se de bra sidorna efter ett uppehåll. Ett tag kände jag för att mörda honom nästan :)

Nu saknar jag väldigt mycket med honom.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-15 20:17:59 följande:
    Ok så bråket gjorde mest att det tog slut mellan er? Vi bråkade aldrig om skitsaker utan blev mer när hon var svartsjuk som diskussionerna startade. Kändes sjukligt vissa gånger.
    Sånt bråkade vi också om, men ofta var det mindre saker och saker vi stört oss på i vår förra relation.

På slutet var det så extremt. Han kunde störa sig enormt på att jag varit ute och festat när vi inte var ihop, samtidigt som han själv hade en annan tjej. Så ja svartsjuka fanns det med. Det är svårt.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 12:48:02 följande:
    Jag läste dina inlägg och är definitivt inte på samma nivå. I ditt fall skulle vem som helst vara svartsjuk. Det där är inte friskt. I mitt fall så kunde det vara att jag hälsade på nån som bodde i närheten av en stuga vi hade när vi gick promenad, och jag hälsade både på äldre och yngre som man gör ibland när man går förbi i ett litet område. Då kunde jag få en kommentar som ?ska du ligga med henne?. Sen kunde det vara att jag kollade åt et håll där tjejer var i bikini men inte att jag kollade in utan liksom tittar ut. Var massa olika saker med. Jag har inga tjejkompisar, är inte flörtig utan väldigt restriktiv så det är jobbigt att bli oskyldigt anklagad.
    Oj. Det där låter skitjobbigt. Jag har själv varit rätt svartsjuk när jag var yngre, men inte på den nivån. Jag har dock arbetat bort det mesta av min svartsjuka i äldre ålder. Det krävs nu ett reellt hot, typ att mitt ex ville hänga med tjejen han legat med under tiden vi inte var tillsammans på kvällarna och att vi skulle umgås alla tre också. Det kändes bara väldigt skumt.

Hans intention var säkert att hon och jag skulle bli kompisar eller liknande, men svårt att bli kompis till någon han hade sex med för ett par månader sedan.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 17:53:43 följande:
    Hur arbetade du bort det?
    Terapi, samt mer av ett eget liv har hjälpt. När vi var tillsammans första åren så var jag väldigt ensam, förutom honom hade jag bara några få människor i mitt liv.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 21:02:52 följande:
    Ok. Låter bra. Vi gick i parterapi och var mycket från hennes barndom som gjorde att hon tvivlade och ledde till stor svartsjuka. Dålig självkänsla också. Hon hade inte jättemånga vänner utan hängde med mina men senaste året har hon skaffat flera egna så det kanske blivit bättre då på denna front.
    Ja, har man ingen annan än sin partner så blir man inte självständig i övrigt heller. Hela ens liv byggs upp runt partnern, vilket aldrig är bra.

Hon kanske skulle gå i egen terapi också. 
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 22:22:42 följande:
    Hon går på olika samtal av andra anledningar så tror hon inte kommer gå i terapi utan ?hon vet om sina issues och tänker på det? har jag fått höra.
    Jo, men kanske hade varit skönt att också slippa känna den oron, för den tär även på en själv. Men man kan såklart aldrig tvinga någon. 

För mig är det ju inte längre att jag typ tvingar mig själv att inte agera på de känslorna, utan det är ytterst sällan jag ens får den känslan. Det är väldigt befriande.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-17 21:37:22 följande:
    Hon är bipolär så då har man naturlig uppföljning och samtal, och visst, det kanske hör lite ihop med hennes labila personlighet och därmed svartsjuka. Dock tar hon medicin för det. 
    Okej, fast de samtalen har inget med svartsjuka att göra. De brukar vara med sjuksköterska eller läkare om själva bipolariteten, och de är ofta inte så bra att ha samtal med som med en psykolog. Iaf inte om man vill ha riktiga resultat. Men som sagt måste hon själv vilja. 
Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex