• mariaza

    Förlåta pojkvän som legat med en annan tjej?

    Hej. Jag blev tillsammans med min kille för 2 år sedan och jag är hans första flickvän och jag tog hans oskuld. Vid tiden vi träffades var vi båda 17-18 och han är den absolut finaste killen jag någonsin träffat. Jag hade varit i ett förhållande innan där jag blev fysiskt misshandlad och han tog mig verkligen upp på fötterna igen och har behandlat mig jätte bra sen dess och vi bor ihop. För någon vecka sen satt vi i bilen och han brast ut i en ångestattack och grät och berättade för mig att han hade sex med en annan tjej för ett tag sen när vi hade haft ett stort tjafs där det ena och de andra sas. Jag gjorde direkt slut med honom och han har kämpat för mig sen dess, han gråter varje dag ber för sitt glatta liv för att få mig tillbaka och lovar att det aldrig ska hända igen, han sa tom att jag kan ha sex med en annan kille sålänge jag kommer tillbaka till honom efteråt. Jag kontaktade den här tjejen som erkände händelsen men som också berättade att han skickade hem henne efter ca 5 minuter och sa ?jag kan inte göra det här, gå ? och började gråta. När jag frågar varför han låg med en annan tjej så säger han att han mådde extremt dåligt eftersom vi tjafsade mycket, behövde bekräftelse och ville egentligen bara veta hur det kändes att ha sex med någon annan. Han ångrar sig djupt och säger att han lärde sig av sitt misstag, att det aldrig kommer hända igen och att det ej var värt att ha sex med henne. Hade ni litat på att det verkligen var en engångsgrej eller är jag bara extremt dum i huvudet om jag väljer att ge han en till chans?

  • Svar på tråden Förlåta pojkvän som legat med en annan tjej?
  • Anonym (S)

    Jag tycker att du ska ge honom en andra chans helt klart om han visar så mycket ånger och dessutom kämpar för att få dig tillbaka. Men var säker på att det inte kommer att hända igen nästa gång ni tjafsar. En sista chans men var på din vakt tycker jag. Ett snedsteg till och det är hejdå för alltid, var säker på att han vet om det också. Det är såklart under förutsättning att du inte vill släppa honom..

  • Anonym (S)

    Jag tycker att du ska ge honom en andra chans helt klart om han visar så mycket ånger och dessutom kämpar för att få dig tillbaka. Men var säker på att det inte kommer att hända igen nästa gång ni tjafsar. En sista chans men var på din vakt tycker jag. Ett snedsteg till och det är hejdå för alltid, var säker på att han vet om det också. Det är såklart under förutsättning att du inte vill släppa honom..

  • elalaroné

    Du kan förlåta men jag utgår från min egna sits:
    hade min man gjort så hade jag sagt: jag vill med testa.
    Sen kunde det visat sig för att det bara bekräftar en.
    Jag tycker du ska åka till närmaste stad (obs, inte samma stad) och testa att låta lusten få sväva trott, en kyss, ett hångel och kanske mer. Eller inte.
    Testa.
    Jag är som din pojkvän men han var klumpig att inte fråga dig innan samt göra upp regler.
    Sex är ett behov som kan få en att må mycket bra men också tvärt om.

  • Anonym (Ulle)

    Hans "förklaring" tyder på att han inte förstår vad han gör utan tycker han har rätt att springa hem till vem som helst för att få en trösttutte att suga på när du inte ger honom så mycket uppmärksamhet som han kräver.

    Jag personligen föredrar män framför griniga bebisar, han behöver nog mogna till sig några år.

    Det är extremt osannolikt att ni kommer att vara ihop resten av livet i vilket fall. Jag rekommenderar ingen att binda sig så tidigt och tycker att ni båda ska testa er fram lite mer. Jag känner två par som gjorde så och sedan faktiskt blev par igen och fick barn efter det och lever lyckliga än idag.

    De var helt enkelt lite för unga när de först träffades och tog då beslutet att se vad mer som fanns, och det som händer det händer...

  • Aliona

    Med tanke på att ni är unga och du var hans första, så tänker jag att du kan ge honom en chans, om det är vad du vill. Han verkar vara en bra kille för dig och vi kan alla göra misstag, i synnerhet när vi är unga.

  • elalaroné

    Hej Olle! Kul att det paret hittade tillbaka till varandra.
    Hur ser du på öppna relationer fast med tydliga regler tex. aldrig i samma stad och mer än varannan månad?

  • Tecum

    Tycker att du ska ge honom en chans till, ni är så unga och han verkar ha lärt läxan. Dessutom erkände han, det var inget du kom på. Klar pluspoäng.
    Sen är ett bra tips att inte tjafsa och gör ni det så se till att reda ut det innan det får ligga och gro.

  • Anonym (Tjej)

    Ja. Du kan förlåta. Min man var otrogen mot mig...han hade inte sex med någon men skrev till en massa tjejer. Mitt hjärta gick i tusen bitar då vi hade en dotter som bara var 8 månader och min pappa hade precis gått bort. Det var jättejobbigt för mig. Men...på något sätt så vart det bättre. Han är ledsen än idag för att ha varit som han varit mot mig. Han tittar aldrig på andra tjejer heller och han älskar mig jättemycket, han kan inte få nog av mig. Lite klängig har han blivit men det känns bara bra, han älskar mig. Vi är en fin familj. Planerar att flytta till Småland nästa år.

    Jag säger bara...Det kan sluta bra ändå.

    Men det beror på vem man är ihop med också.

Svar på tråden Förlåta pojkvän som legat med en annan tjej?