• KimGbg

    Min sambo har varit otrogen

    Jag har fått reda av en vän att min sambo har varit otrogen mot mig flera ggr. Detta har min vän fått reda på då min sambo har berättat de till vår gemensamma vän som ställde ett ultimatum till henne att berätta de för mig själv annars så skulle vännen göra de. Min sambo har inte tagit vännen på allvar eller varit för feg att berätta de till mig.

    När jag fick reda på de av vännen så blev jag chockad och ville verkligen inte tro de hon sa. Min sambo väntar ju vårt barn och de känns väldigt bra mellan oss. Men jag kunde inte släppa de som vår vän berättade för mig, så jag konfronterade min sambo. Hon erkände att hon har varit otrogen en längre tid och även berättade att hon inte är säker på att de är jag som är pappan.

    Hon började stor gråta och bad om förlåtelse och hon sa att hon har brutit med ?älskare? för hon bara vill ha mig i sitt liv. Jag blev så jävla förbannad/ ledsen och känner mig så otroligt sviken och blåst.

    Jag har kallat henne för fula saker efter att sanningen kom fram. Som att hon äcklar mig, att hon är är ett snuskigt jävla svin som få ta sitt kast nu.

    Jag känner mig så sviken och är såklart ledsen/ förbannad på henne och känner äckel för henne. Men samtidigt så försvinner ju inte känslorna för henne för henne heller som jag hade.

    Problemet är är jag dum om jag ger henne en chans till? Kommer hon vara ett svin eller har hon lärt sig en läxa?

    Jag vill ju inte bli så sårad som jag är nu samtidigt vill jag inte vara elak. Även om jag kan tycka illa så brukar jag ju inte uttrycka sakerna. Så jag har på ett sätt dåligt samvete att jag har kallat henne för äckel, snuskigt svin, luder mm.

  • Svar på tråden Min sambo har varit otrogen
  • Anonym (K)

    Vilket svin! Du kan aldrig lita på henne igen.

    Du måste få reda på om du är pappa till barnet eller inte, är du inte det ska du inte behöva ha med henne att göra alls resten av ditt liv. I annat fall blir det jobbigare men inte en chans att du kan lita på henne igen.

  • Anonym (Svinigt)

    Tror du behöver gå vidare oavsett om du är pappa eller ej.

    Har hon berättat för andra men inte för dig, och dessutom varit otrogen en längre tid så är hon inte att lita på framöver tyvärr.

  • Anonym (svin)

    Om inte din kompis hade berättat något hade hon ju bara fortsatt gå bakom din rygg och du hade tvingats uppfostra ett barn som kanske inte ens är ditt? Varför skulle du förlåta henne. Hon slutade inte för att hon hade dåligt samvete. Hon tänkte inte berätta för dig för att hon hade dåligt samvete. Hon tänkte inte på dig, hon prioriterade inte dig, hon brydde sig inte om att vara ärlig mot dig. 

    Jag tror absolut det går att fortsätta ett förhållande efter otrohet. Men då ska det ha varit en engångsgrej där man direkt fått enorm ångest och svalt alla egoistiska känslor/tankar och direkt gjort sin plikt och berättat för sin partner. Och sedan gjort allt för att visa hur mycket man ångrar sig. 

    En person som gör det flera gånger och aldrig självmant berättar går aldrig att lita på igen. Då är det inget misstag. Då ångrade hon sig inte och brydde sig inte tillräckligt mycket om dig och dina känslor för att inte göra samma jävla sak igen. Då valde hon att göra det fega som tjänade henne bäst genom att hålla tyst istället för att vara ärlig och be om förlåtelse hos dig. 

  • Anonym (eee)

    Du behöver få veta vem som är pappan, sen kommer nog er relation vara svår att reparera, men är du pappan ska du ju se till att barnet får så bra relation med er båda, som möjligt. 
    Det enda du kan göra är att vänta på att barnet fötts så att man kan göra dna-test. Flytta isär kan ni ju göra nu om du känner så. 

  • KimGbg
    Anonym (K) skrev 2020-07-16 11:30:22 följande:

    Vilket svin! Du kan aldrig lita på henne igen.

    Du måste få reda på om du är pappa till barnet eller inte, är du inte det ska du inte behöva ha med henne att göra alls resten av ditt liv. I annat fall blir det jobbigare men inte en chans att du kan lita på henne igen.


    Absolut så ska jag kolla upp de! Jag har varit så glad över att bli förälder och nu så vet jag inte ens om de är jag som är pappan och känner mig vara så dum. Ena stunden känner jag mig så elak att jag har vräkt ut mig till henne. Ok, att hon är ett luder ångrar jag. Men jag står annars de jag har sagt till henne att hon är ett stort svin, och fegt snuskigt kräk.

    Men nu ser hon sig som ett offer för att jag har kallat henne dessa saker, som jag står för. Så nu tycker hon att jag är den ?elaka? och att jag straffar henne för hårt.

    Just nu så känner jag att jag inte vill vara den som är pappan till barnet då jag inte vill ha något äckel till mamma för barnet. Men andra stunden så har jag ju längtat så och verkligen att barnet ska iallafall ha en bra förebild och de anser att jag är.
  • KimGbg
    Anonym (svin) skrev 2020-07-16 11:41:00 följande:

    Om inte din kompis hade berättat något hade hon ju bara fortsatt gå bakom din rygg och du hade tvingats uppfostra ett barn som kanske inte ens är ditt? Varför skulle du förlåta henne. Hon slutade inte för att hon hade dåligt samvete. Hon tänkte inte berätta för dig för att hon hade dåligt samvete. Hon tänkte inte på dig, hon prioriterade inte dig, hon brydde sig inte om att vara ärlig mot dig. 

    Jag tror absolut det går att fortsätta ett förhållande efter otrohet. Men då ska det ha varit en engångsgrej där man direkt fått enorm ångest och svalt alla egoistiska känslor/tankar och direkt gjort sin plikt och berättat för sin partner. Och sedan gjort allt för att visa hur mycket man ångrar sig. 

    En person som gör det flera gånger och aldrig självmant berättar går aldrig att lita på igen. Då är det inget misstag. Då ångrade hon sig inte och brydde sig inte tillräckligt mycket om dig och dina känslor för att inte göra samma jävla sak igen. Då valde hon att göra det fega som tjänade henne bäst genom att hålla tyst istället för att vara ärlig och be om förlåtelse hos dig. 


    Ja, magkänslan säger att jag verkligen ska lämna henne. Hon har verkligen sårat mig och jag har sovit hos min syster nu i några dagar för klarar inte att se äcklet. Jag har så konstiga känslor just nu alltifrån att jag känner mig totalt blåst och ensam samt ledsen och bara tycker att hon är ett stort svin/ äckel som verkligen inte förtjänar mig.

    Men sen så även om hon har gjort så mycket svinigt mot mig så försvinner ju inte de jag kände för henne innan så snabbt. Och när jag har kallat henne de hon egentligen förtjänar att höra så känner jag mig elak.

    Om hon hade varit en man hade jag klappat till henne på käften, men nu kallar jag henne bara elaka saker och hon ser sig som offret,

    Jag klarar inte av just nu att sova under samma tak som henne. Men jag måste ju hålla mig någorlunda vän med henne ifall de är jag som är pappan.

    Så jävla jobbigt.
  • Anonym (Y)
    KimGbg skrev 2020-07-16 11:49:08 följande:

    Absolut så ska jag kolla upp de! Jag har varit så glad över att bli förälder och nu så vet jag inte ens om de är jag som är pappan och känner mig vara så dum. Ena stunden känner jag mig så elak att jag har vräkt ut mig till henne. Ok, att hon är ett luder ångrar jag. Men jag står annars de jag har sagt till henne att hon är ett stort svin, och fegt snuskigt kräk.

    Men nu ser hon sig som ett offer för att jag har kallat henne dessa saker, som jag står för. Så nu tycker hon att jag är den ?elaka? och att jag straffar henne för hårt.

    Just nu så känner jag att jag inte vill vara den som är pappan till barnet då jag inte vill ha något äckel till mamma för barnet. Men andra stunden så har jag ju längtat så och verkligen att barnet ska iallafall ha en bra förebild och de anser att jag är.


    Att hon anser hon är offret och du straffar henne för hårt visar bara vilken vidrig empatilös människa hon är.

    Stackars barnet.

    Vet du vem / vilka andra kan vara pappan?
  • KimGbg
    Anonym (Y) skrev 2020-07-16 12:09:32 följande:

    Att hon anser hon är offret och du straffar henne för hårt visar bara vilken vidrig empatilös människa hon är.

    Stackars barnet.

    Vet du vem / vilka andra kan vara pappan?


    Ja, och jag tycker att hon är så jävla feg istället för att erkänna för sig själv att hon är ett svin som start sitt kast.

    Samtidigt känner jag mig mesig efterkoms jag har en vän som tycker att jag ska ta detta som en man och inte lipa över denna sak. Men jag är hellre en mes en ett svin.

    De stå mellan mig och två andra killar, dom är också chockade för dom har inte vetat att hon var upptagen. Så hon har ju bränt sina broar även där.
  • Anonym (svin)
    KimGbg skrev 2020-07-16 11:49:08 följande:
    Men nu ser hon sig som ett offer för att jag har kallat henne dessa saker, som jag står för. Så nu tycker hon att jag är den ?elaka? och att jag straffar henne för hårt.
    Jaha. Detta säger väl allt du behöver veta. Såhär lite bryr hon sig om vad hon gjort. Såhär lågt värderar hon vad hon gjort mot dig. Hon har varit otroget, gått bakom din rygg, haft en annan mans kuk i sig flertalet gånger, eventuellt burit på en annan mans barn medan hon kysst dig, tänkte låta dig uppfostra ett barn som kanske är någon annans.. och hon anser att hon är offret och du straffar henne för hårt eftersom du kallat henne några fula ord. Hon försöker manipulera dig genom att gå på attacken, försöka få sig själv till offret så att du fokuserar på vad du sagt istället för vad hon gjort. 

    Det spelar ingen roll att du fortfarande har känslor. Ibland behöver man lämna trots känslor för sin egna skull. Det är inte lätt men känslorna kommer försvinna med tiden efter du lämnat. 
  • Anonym (Ulle)

    Ta faderskapstest och hoppas på det bästa = att du kan lämna och bli av med hela detta.

    Det finns kvinnor som också är svin och varför ska man acceptera det?

    Dock blir det problem om det är ditt barn, för barnet har inte gjort något och det ansvaret kommer du inte ifrån. 

    Lider med dig, vilken skitsituation.

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen