Tvist med narcissist
Vill bara höra era erfarenheter med tvister med narcissistiska män.
Mitt ex gör allt i sin makt för att sprida lögner om mig. Det roliga är att allt han gör och har gjort mot mig, säger han att jag utför mot honom. Jag orkar inte ens gå in på detaljer för det är så mycket. Men han är duktig på att prata med folk, och alla myndigheter vi är i kontakt med har han redan haft ?extramöten? med för att berätta hur det ?verkligen ligger till? in an jag träffar dem. Han är väldigt duktig på att spela offer.
Men för några år sedan när han efter många år tryckt ner mig och sagt åt mig att jag behöver tala med en psykolog så sa jag att ?ja, ok, jag gör det om du också gör det.? Han bara skrattade och sa ?visst?. Nu blev det ju bara så att hans utfall av det hela var att han fick diagnosen ?narcissistisk personlighetsstörning?. Någon som han så klart (eftersom han är narcissist) bara skrattade bort. Psykologen var helt enkelt inte smart nog och kunde inte sitt jobb osv.
Min undran är, eftersom det finns en diagnos på honom, har jag användning av det i vår tvist med barnen eller ses det som helt ovidkommande?