Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Hur många aborter har ni gjort?

Har gjort en abort, var i vecka 6 och jag gjorde medicinsk abort.

Gjorde abort när jag var 19 år, idag är jag 20 år och har inga barn än, det får vänta ett tag.

• Anonym (Lina)
    Anonym (Bm) skrev 2020-07-16 15:30:00 följande:

Vilket svar. Ingenting är självklart. Förhoppningsvis kommer du lära dig det genom livet.

Fast du vet väl ingenting om vad som är självklart för HENNE? Det kan väl visst vara självklart för henne? Det har väl du ingen aning om, vad som är självklart och inte självklart för andra.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (!) skrev 2020-07-19 19:21:36 följande:

Om du seriöst tror att det finns kvinnor som aktivt väljer att bli gravida för att sen göra abort så förstår jag att du inte fattar. 

Det är inte kul att genomgå en abort men det behöver inte vara det minsta dramatiskt heller. Jag har gjort två och det har inte påverkat mig negativt på något sätt. Det var bara skönt att få det gjort när graviditeterna var ett faktum.

Inga preventivmedel är 100% säkra, inte ens kondom. Att sterilisera sig är inte heller något man bara bokar in tid för att göra då sjukvården har väldigt svårt att förstå att alla faktiskt inte vill ha barn och därför gör det till en hel process att ens få det beviljat. En kvinnlig sterilisering kan även vara en kostnadsfråga beroende på vilket landsting man tillhör. En sterilisering är inte heller helt riskfri då det är en operation som kan leda till komplikationer. 

På vilket sätt har man inte respekt för sin kropp menar du? Är det mer respektfullt att genomgå en graviditet och förlossning om man inte vill ha barnet? Det enda argument för att göra en abort som behövs är att man inte vill ha barn. Mer förklaring än så är ingen skyldig att ge. Ska kvinnor straffas med barn dom inte vill ha om det nu skulle bero på slarv eller glömska? 

Det finns visst kvinnor som aktivt väljer att bli gravida för att sedan göra abort - jag var en av dem. Inget jag är stolt över, men jag var ung och dum. Trodde att jag ville ha barn och att vi kanske skulle kunna behålla, men nej. Trodde inte jag skulle lyckas bli gravid ens.

Inga preventivmedel är 100% säkra, nej, men de är _väldigt säkra_ om man använder dem korrekt och inte slarvar. De flesta blir knappast oplanerat gravida trots preventivmedel, utan det handlar nog, i de allra flesta fallen, om att man inte har skyddat sig överhuvudtaget.
  • Anonym (Lina)
    Miss Skywalker skrev 2020-07-19 10:45:38 följande:

Det kan hon de facto aldrig veta förrens hon är där. 

Det kan hon väl visst? Du vet väl ingenting om andras värderingar och hur hårt hon tar på dem? Hon kan mycket väl veta att hon aldrig skulle kunna göra en abort. Det går väl emot hennes värderingar, helt enkelt. Sluta tro att du vet hur alla andra tänker. Du kanske inte skulle kunna veta fören du är i den situationen, men samma behöver inte gälla för henne.
Svar på tråden Hur många aborter har ni gjort?