Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Hur många aborter har ni gjort?

Anonym (Thea) skrev 2020-07-16 17:20:53 följande:
    Det är faktiskt lätt att både säga och göra.
    Så du skulle palla föda och ta hand om en ev våldtäktsmans barn. Starkt!
  • Miss Skywalker
    Panduro skrev 2020-07-17 09:42:59 följande:
    Det skulle jag också "palla". Då är jag ändå ingen abortmotståndare. Skulle däremot vägra ange honom som far, skulle också flytta långt bort om det krävdes för att han aldrig skulle få veta nåt.

Ts, jag har varit gravid en gång och fött ett barn. Har svårt att se mig själv göra abort.
    Dömer du kvinnor som inte pallar? Kallar dom för hycklare och egoister?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-17 09:24:02 följande:
    Eller så har de ställts inför svåra dilemman men ändå utgått från sina värderingar och inte hycklat?

Jag är själv i fertil ålder (20-årsåldern) och har inte blivit ställd inför något dilemma ännu, men det innebär inte att jag är egoistisk och väljer abort efter att ha varit emot det i mitt liv. Som om det vore fel för andra men okej för mig?

Dessutom det dilemmat du talar om har inte speciellt många blivit utsatta för bland kvinnor som gör abort varje år, så varför skulle nödvändigtvis jag eller någon annan abortmotståndare bli det?

Tycker det är riktigt sorgligt att det ENDA argumentet ni abortförespråkare kommer med är våldtäkt, speciellt incestvåldtäkt. De flesta aborter sker inte pga detta, och du får gärna komma med siffror angående hur många flickor och kvinnor som blir våldtagna av sin förälder/sitt syskon, sedan gravida och tvungna att göra abort.

Om abort är så bra så kom med relevanta argument tack.

Den dagen du blivit gravid genom våldtäkt så skriv här igen om hur du tänker göra. Tills den dagen är du en hycklare som skriver aldrig och dessutom dömer andra kvinnor för deras val genom att kalla dem egoister..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-17 10:51:54 följande:
    De flesta våldtäkter sker i hemmet, så om du menar att min man skulle våldta mig så är det väldigt enkelt, klart jag behåller? Inget snack om saken.

Hade det varit en överfallsvåldtäkt så skulle jag också behålla MEN det hade varit skittufft psykiskt såklart. Men jag straffar inte mitt barn för andras brott. Punkt.

Sedan upprepar jag att de flesta aborter faktiskt inte sker pga våldtäkter, så sluta komma med samma argument om och om igen. Men jag förstår er, inte så lätt att försvara abort annars.
    Varför tror du att det är ett försvar? Vem fan är du att någon kvinna skulle behöva försvara sina val för dig?
    Jag skrev att du som kallar andra kvinnor för hycklare och egoister är den största hycklaren som dömer andra kvinnor. Du kan aldrig veta i förväg hur du skulle känna den dagen så om du inte har en kristallkula så skämmer du ut dig när du säger aldrig och skammar andra kvinnor. 
  • Miss Skywalker
    Anonym (T) skrev 2020-07-17 12:26:36 följande:
    Ett barn är ett barn, oavsett hur det blivit till. Att anklaga abortmotståndare för att vara hycklare är såklart en väldigt enkel taktik, man slipper tänka så mycket. Tänk att man alltid möts av denna aggressiva ton från de som förespråkar abort. 
    Det var alltså abortmotståndaren jag citerade som hade en aggressiv ton och använde ordet hycklare. Läs tråden innan du svarar..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-18 17:35:00 följande:
    Tror du jag bryr mig om varför andra väljer abort? Jag menar försvar för abort ALLMÄNT, inte specifika fall.

Sök upp ordet hycklare, för det passar inte in. Det är inte att hyckla genom att "döma" andra kvinnor. Dessutom kallade jag inte alla som gör abort för hycklare? Utan som svar på era kommentarer, dvs kvinnor som är emot abort men helt plötsligt blir för/anser att det är okej för dem själva bara för att de själva hamnar i samma situation. Om inte det är hyckleri så vad skulle annars vara?

Hade vissa av er abortförespråkare slutat vara så lättkränkta och känt er provocerade av vissas svar i tråden så hade denna diskussion aldrig existerat. Men ni väljer att tjafsa pga andras åsikter. Så vem är skämmig skrev du?

Du bryr sig tillräckligt för att kalla dem egoister, hycklare och kräva att de ska komma med fler argument än våldtäkt för att ?försvara? sig..

Och jo man är en hycklare själv när man sätter sig över andra och kallar dem för hycklare och egoister utan att ha varit i deras kläder.

Sjukt pinsamt med kvinnor som klankar ner på andra och upphöjer sig själv som fröken duktig..

• Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-18 17:35:00 följande:
    Tror du jag bryr mig om varför andra väljer abort? Jag menar försvar för abort ALLMÄNT, inte specifika fall.

Sök upp ordet hycklare, för det passar inte in. Det är inte att hyckla genom att "döma" andra kvinnor. Dessutom kallade jag inte alla som gör abort för hycklare? Utan som svar på era kommentarer, dvs kvinnor som är emot abort men helt plötsligt blir för/anser att det är okej för dem själva bara för att de själva hamnar i samma situation. Om inte det är hyckleri så vad skulle annars vara?

Hade vissa av er abortförespråkare slutat vara så lättkränkta och känt er provocerade av vissas svar i tråden så hade denna diskussion aldrig existerat. Men ni väljer att tjafsa pga andras åsikter. Så vem är skämmig skrev du?

Du bryr sig tillräckligt för att kalla dem egoister, hycklare och kräva att de ska komma med fler argument än våldtäkt för att ?försvara? sig..

Och jo man är en hycklare själv när man sätter sig över andra och kallar dem för hycklare och egoister utan att ha varit i deras kläder.

Sjukt pinsamt med kvinnor som klankar ner på andra och upphöjer sig själv som fröken duktig..

• Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-19 00:38:33 följande:
    Jag har inte bett någon komma med argument angående deras situation, utan poängterade att man får komma med bättre argument allmänt om abort, istället för att citera varenda en som inte tycker om abort och enbart ta upp våldtäkter.

Återigen, kolla upp ordet hycklare.
    Kvinnors argument för deras svåra val är deras ensak och ska du skita i. Hycklaren är den som säger aldrig och kastar skit utan att ha varit där själv.
  • Miss Skywalker
    fjanten skrev 2020-07-19 10:28:08 följande:
    En hycklare är en som gör något den säger sig vara emot, inte en person som säger sig vara emot något och heller aldrig gjort det. Att personen inte ställts inför en svår situation innebär inte att personen är en hycklare...
    Hycklare är man när man predikar och dömer andra men sen gör det själv. Har man en kristallkula vet man och kan säga aldrig.
  • Miss Skywalker
    fjanten skrev 2020-07-19 10:39:53 följande:
    Ja, och personen säger att den aldrig skulle göra det själv, då får vi anta att hon menar det och sluta tjäbbla om hyckleri, för IDAG är personen ingen hycklare. Det skulle hon enbart bli OM hon av någon anledning skulle göra abort. Så kan du förstås tycka att hon är totalt dum i huvudet, men de facto är hon IDAG ingen hycklare.
    Det kan hon de facto aldrig veta förrens hon är där. 
  • Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-19 11:00:09 följande:
    Precis som jag vet att jag aldrig någonsin skulle mörda en annan människa, stjäla från butiker, misshandla ett barn och mycket annat som går emot mina värderingar så vet jag att jag aldrig skulle göra abort. Vissa saker vet man bara.

Men oavsett är det inte hyckleri.
    Det finns inte mycket som traumatiserar en människa så som en våldtäkt så du har ingen aning om hur du skulle känna eller agera den dagen. Tror du det så lurar du dig själv.  Skriv här igen när du lider av posttraumatiskt stressyndrom och var lika kaxig då.. Att dessutom skamma andra kvinnor genom att kalla dem egoister så finns det betydligt värre saker att kalla dig än hycklare. Men att snöa in på ord är kanske dina enda argument..
Svar på tråden Hur många aborter har ni gjort?