Hur många aborter har ni gjort?
Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-20 13:13:24 följande:
Jag har också som betydligt yngre haft åsikter jag ändrat mig om, det är inte samma sak som att ha starka värderingar (och stark religiös tro) för att efter några år känna att "naah, jag tror jag ångrat mig". Ifall du inte ha starka värderingar om en del saker livet ut, innebär inte att det är så för alla. Nu syftar jag på 50-åringen i tråden som INTE var fertil och i princip blev nedtystad pga sin ålder, då hon inte vara fertil. Då borde man tycka att jag (som är i den mest fertila åldern) har att säga till om i frågan. Men nej, inte om jag har "fel" åsikter.
Varför ifrågasätter DU att jag aldrig skulle göra abort?
Jag personligen bryr mig inte om abort skulle bli olagligt i Sverige, det är ingenting jag eftersträvar. Hade inte tackat nej till begränsningar om det blev en omröstning i riksdagen men inget jag går runt och vill aktivt. Med andra ord är det du som är ute efter att begränsa mer, faktiskt. Men det är ok.
Är inte svaret ganska självklart? Jag skriver ju att jag aldrig skulle göra abort, med andra ord, ja, jag skulle behålla! Skulle flyttat långt bort, aldrig ens kollat på min pappa och låtit rättssystemet och Gud straffa min pappa för sitt brott, inte straffat mitt oskyldiga barn.
Tur nog är detta inget man behöver gå runt och tänka på, då detta är så otroligt ovanligt och absolut inte något man ofta gör abort för! Men här har du mitt svar iallafall.