Inlägg från: Anonym (Foten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Foten)

HATAR min svärmor

Lås dörren, inte släppa in henne, inte svara på telefonsamtal. Och det viktigaste av allt- be din sambo fräsa ifrån på skarpen till sin mamma! Hon går över alla gränser och har ingen respekt för dig öht. En gammal människa hade jag kanske haft lite mer förståelse om hon väntat massor med år på barnbarn, men en som är 5 år yngre än mig? Icke. Sätt ner foten. Annars kommer hon ta över allt när bebisen väl är född också.

• Anonym (Foten)
    Anonym (Fy farao) skrev 2020-07-16 15:32:27 följande:
    Tack för ditt svar! Ska inte släppa in henne längre och inte svara på hennes samtal/sms längre. Hon får bli hur arg hon vill.
    Fungerar inte detta så ska jag be min sambo prata med henne och säga åt henne ordentligt.

Kanske är ganska uppenbart vad man borde göra i denna situation, men ville väl mest ventilera mig.

Bryr mig inte om hur gammal hon är, hade inte accepterat att någon håller på såhär när jag inte orkar.

Jag mådde själv pest som gravid och skulle aldrig behandla nån gravid som din svärmor gjort. Om jag hinner uppleva barnbarn hoppas jag att jag har så pass förstånd att jag respekterar min svärdotter. Gång på gång läser man här om gränslösa svärmödrar som tränger sig på och vill bestämma. Och sönerna låter dom göra det märkligt nog! 

Jag hoppas din svärmor fattar galoppen. Klart hon ska få vara en del av sonens och senare barnbarnets liv, men på era villkor naturligtvis.

Svar på tråden HATAR min svärmor