Inlägg från: Anonym (svärdotra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svärdotra)

HATAR min svärmor

Hon kommer mest troligt att hänga med 40 år till så mitt tips är att flytta i alla fall 5-6 mil bort så det blir svårare för henne att terrorisera dig.

Det gjorde underverk för vår relation med min mans mor i alla fall. Oskyldig

• Anonym (svärdotra)
    mammabitch skrev 2020-07-16 22:49:43 följande:

Kan du eller din kille inte istället för att be svärmor flyga och fara använda hennes engagemang i din graviditet till att ordna saker runt dig t.ex. köpa hem saker du klarar att äta och ta hand om tvätten?
    Förklara att det är vad du behöver just nu - inte dagliga besök och långa samtal.

Är din kille verkligen beredd att säga upp kontakten med sin mamma för att du tycker att hon är jobbig?

Min man hade redan avbrutit kontakten med sin martyriska utpressare till mor när jag kom in i bilden. Det var jag som övertygade honom om att han skulle försöka ha en relation med henne igen och snacka om att jag har ångrat mig ibland.

Men på något sätt trasslade vi vidare, fast hon låtsades både dum och döv ibland när hon inte tyckte om vad vi sa, och skrev om verkligheten till vad hon tyckte den skulle vara. Nu finns hon inte mer och det var lika mycket en lättnad som det var sorgligt, för både honom och mig.

Så nej, alla människor är inte sådana att man kan ha kontakt med dem, utan att ständigt lida psykisk skada själv. Orkar man med det så grattis, men alla gör inte det.
Svar på tråden HATAR min svärmor