• mammatill2daniella

    Har ni mått illa i era graviditeter? Med pojke eller flicka eller båda?

    Hej! Är gravid med mitt tredje barn. Är spänd på att få veta könet i vecka 18 och är nu i vecka 14. Mitt första barn var en dotter, mådde fruktansvärt illa första månaderna och spydde massor, andra graviditeten var en son, då mådde jag bra och slapp illamående mådde bara lite konstigt på kvällarna och var extra trött, nu 6 år sedan senaste barnet är jag gravid igen. Och denna graviditet har jag mått illa varje dag speciellt på morgnarna olidligt! Och alla lukter är extremt jobbiga, precis som med flickan. Hur har det vart för er? Jag är pirrig inför ett få veta vem som sprattlar runt där inne i magen, och tankarna har ju såklart gått till att det är en tjej för graviditeterna varit så lika! Hur har det varit för er?

  • Svar på tråden Har ni mått illa i era graviditeter? Med pojke eller flicka eller båda?
  • Eliiineliiin

    Spydde aldrig. Mådde illa ca tre veckor bara på morgonen, men kom på snabbt om jag åt megafrukost flera gånger var det bortblåst, sen kunde jag sluta med det.

    Så led aldrig av illamåendet!

    Flicka!

  • Anonym (2)

    Två flickor. Mådde pyttelite illa med ena, jättemycket med andra.

  • Anonym (You)

    Två flickor.

    Inget illamående med första.

    Mycket illamående med andra

  • Anonym (L)

    Sonen:illamående andra och tredje månaden,men spydde bara en gång.Dottern:lindrigt illamående tre första månaderna,spydde ingen gång.

  • Anonym (Fia)

    Har en tjej och en kille och mådde illa med tjejen, ej killen som gravid. Nu är jag gravid med tredje och har mått jätteilla och trodde verkligen det va en tjej i magen men visade sig va en kille så tänker att hur man mår under graviditeten nog inte har med könet att göra trots allt....

  • Anonym (Love)

    Har en tjej och väntar en kille i sommar. Inte mått illa eller kräkts vid någon graviditet.

  • cosinus

    Flicka, pojke, pojke, flicka. Mått illa med flickorna men inte med pojkarna. Även väldigt förtjust i sura saker med tjejerna medans sött kändes rent äckligt. Med pojkarna har jag kunnat äta allt,

  • Anonym (K)

    Med första mådde jag illa v 8-10 sen mådde jag bra resten av graviditeten. Med andra mådde jag jätteilla v 7-17, så mycket att jag ibland inte kom upp ur sängen. Efter det mattades det av lite men jag mådde illa hela graviditeten. Med tredje mådde jag illa v 7-12 och sen mattades det av tills jag inte mådde illa alls längre. Jag har tre pojkar.

Svar på tråden Har ni mått illa i era graviditeter? Med pojke eller flicka eller båda?