• Anonym (Limmaren)

    "Hej, men nej"

    Mannen: "nej men hej"
    Kvinnan: "hej, men nej"

    Är väl ofta så det ser ut. Män som tror nåt, att kvinnan är tillgänglig bara för att de vistas inom samma närområde.
    Män piskas ju till att vara de som visar intresse, kvinnan vill bli uppvaktad.

    Eller, vill kvinnan verkligen det?
    Kanske vore bättre om män slutade limma så desperat, och kröp tillbaks ner i sina hålor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Hej, men nej"
  • Mandel

    Ska något hända här i livet måste den som vill något ta tag i det. Gäller allt ifrån äta till sex. Finns inga bevis för att telepati fungerar så öppnar man inte munnen eller använder kroppsspråk är det svårt att veta vad en annan människa vill.

    Och friskt vågat hälften vunnet!

    Jag kommer alltid minnas och vara smickrad över de män som tydligt visat intresse och som också vågat tala om det. Även om jag tackat nej.

    Jag har själv inga problem med att visa intresse om jag är intresserad.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Limmaren)
    Mandel skrev 2020-07-18 08:08:03 följande:

    Ska något hända här i livet måste den som vill något ta tag i det. Gäller allt ifrån äta till sex. Finns inga bevis för att telepati fungerar så öppnar man inte munnen eller använder kroppsspråk är det svårt att veta vad en annan människa vill.

    Och friskt vågat hälften vunnet!

    Jag kommer alltid minnas och vara smickrad över de män som tydligt visat intresse och som också vågat tala om det. Även om jag tackat nej.

    Jag har själv inga problem med att visa intresse om jag är intresserad.


    Läser man i trådar här så verkar folk ha bättre koll på vad en annan människa vill. Mer än vad trådskaparen har, som träffat människan.
    Det måste tyda på att de är begåvade med nån slags telepati, eller att de är synska.

    Tycker du att friskt vågat, hälften vunnit är nåt som uppmuntras i de flesta trådar här? Jag tycker det verkar vara tvärtom.

    Jag har mest läst att kvinnor tycker män som visar intresse är jobbiga och att det är obehagligt. Hade varit bättre om de inte gjort det.
  • Anonym (Limmaren)
    Mandel skrev 2020-07-18 08:08:03 följande:

    Jag kommer alltid minnas och vara smickrad över de män som tydligt visat intresse och som också vågat tala om det. Även om jag tackat nej.


    Verkar vara olika. I en annan tråd så minns flera kvinnor inte män som varit intresserade och som de har hånglat med. Men det kanske är så, att kvinnor minns män som vågat tala om att de var intresserade, mer än de minns män som de har hånglat med.
  • Mandel
    Anonym (Limmaren) skrev 2020-07-18 08:17:36 följande:

    Läser man i trådar här så verkar folk ha bättre koll på vad en annan människa vill. Mer än vad trådskaparen har, som träffat människan.

    Det måste tyda på att de är begåvade med nån slags telepati, eller att de är synska.

    Tycker du att friskt vågat, hälften vunnit är nåt som uppmuntras i de flesta trådar här? Jag tycker det verkar vara tvärtom.

    Jag har mest läst att kvinnor tycker män som visar intresse är jobbiga och att det är obehagligt. Hade varit bättre om de inte gjort det.


    Jag kan bara tala för mig själv.

    Och personligen tycker jag att de flesta människor både här på fl och i verkliga livet är inskränkta, dömande, oempatiska och självcentrerade som bara ser världen i svart eller vitt. Igår reagerade till och med tonårssonen över hur ohyfsade vuxna människor är i vårt villaområde...

    För mig får folk pyssla med precis vad de vill så länge alla inblandade är glada och nöjda och det inte är olagligt. Jag är alltid öppen och trevlig och dömer inte på förhand och lyssnar inte på skitsnack.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Limmaren)
    Mandel skrev 2020-07-18 09:16:35 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.

    Och personligen tycker jag att de flesta människor både här på fl och i verkliga livet är inskränkta, dömande, oempatiska och självcentrerade som bara ser världen i svart eller vitt. Igår reagerade till och med tonårssonen över hur ohyfsade vuxna människor är i vårt villaområde...

    För mig får folk pyssla med precis vad de vill så länge alla inblandade är glada och nöjda och det inte är olagligt. Jag är alltid öppen och trevlig och dömer inte på förhand och lyssnar inte på skitsnack.
    Det tycker jag låter bra, vi skulle ha en bättre värld om fler var så.
  • Anonym (Limmaren)
    Mandel skrev 2020-07-18 09:16:35 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.

    Och personligen tycker jag att de flesta människor både här på fl och i verkliga livet är inskränkta, dömande, oempatiska och självcentrerade som bara ser världen i svart eller vitt. Igår reagerade till och med tonårssonen över hur ohyfsade vuxna människor är i vårt villaområde...
    Jag tror en bra idé vore att göra om Familjeliv. För som det ser ut nu så har den blivit ett stinkande avlopp. Folk vräker ur sig en massa hat, och vill trycka ner människor.

    Ta bort relationsforumen, och ha endast kvar forum som handlar om just familjeliv, med barn.

    Skiten kan vi ju ta på Flashback istället.
  • Postman
    Mandel skrev 2020-07-18 09:16:35 följande:

    Jag kan bara tala för mig själv.

    Och personligen tycker jag att de flesta människor både här på fl och i verkliga livet är inskränkta, dömande, oempatiska och självcentrerade som bara ser världen i svart eller vitt. Igår reagerade till och med tonårssonen över hur ohyfsade vuxna människor är i vårt villaområde...

    För mig får folk pyssla med precis vad de vill så länge alla inblandade är glada och nöjda och det inte är olagligt. Jag är alltid öppen och trevlig och dömer inte på förhand och lyssnar inte på skitsnack.


    Anonym (Limmaren) skrev 2020-07-18 09:43:35 följande:

    Jag tror en bra idé vore att göra om Familjeliv. För som det ser ut nu så har den blivit ett stinkande avlopp. Folk vräker ur sig en massa hat, och vill trycka ner människor.

    Ta bort relationsforumen, och ha endast kvar forum som handlar om just familjeliv, med barn.

    Skiten kan vi ju ta på Flashback istället.


    Instämmer med er. Det är märkligt för man har aldrig innan lyft allas lika värde osv som man gör nu och ändå verkar folk gå i motsatt håll och inte accepterat andras liv och leverne.
  • Mandel
    Postman skrev 2020-07-18 10:57:25 följande:

    Instämmer med er. Det är märkligt för man har aldrig innan lyft allas lika värde osv som man gör nu och ändå verkar folk gå i motsatt håll och inte accepterat andras liv och leverne.


    Gilla olika gäller bara på pappret precis som all annan form av rättigheter. När det verkligen gäller en själv eller den egna plånboken så är rättigheter och skyldigheter inget värt längre. Då gäller bara JAG.

    Och på nätet är det lätt att anonymt spy galla och hata medans man på facebook sedan visar upp en perfekt och politisk fasad. Hycklare...

    Har alltid hävdat att så länge vuxna snackar skit om grannar, kollegor, släkten osv. Så kan deiä inte kräva att barnen inte ska mobbas...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • New  Dawn

    Det beror på vem och det beror på hur.

    Limma är ett negativt uttryck för att någon är oönskat efterhängsen och det uppskattas sällan.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Ridzik
    Mandel skrev 2020-07-18 13:22:09 följande:
    Gilla olika gäller bara på pappret precis som all annan form av rättigheter. När det verkligen gäller en själv eller den egna plånboken så är rättigheter och skyldigheter inget värt längre. Då gäller bara JAG.

    Och på nätet är det lätt att anonymt spy galla och hata medans man på facebook sedan visar upp en perfekt och politisk fasad. Hycklare...

    Har alltid hävdat att så länge vuxna snackar skit om grannar, kollegor, släkten osv. Så kan deiä inte kräva att barnen inte ska mobbas...
    Fan nu måste jag bara säga en sjuk sak som hände, när jag läste din kommentar här ovanför om att du uppskattar alla som vågat visat intresse och även själv är villig att ta första steget intresse så var min första tanke "Å fy fan härligt...hon är ingen hycklare" och så scrollar jag ner ett par rader så börjar du prata om just...hyckleri! Tyst
  • Mandel
    Ridzik skrev 2020-07-18 23:17:07 följande:

    Fan nu måste jag bara säga en sjuk sak som hände, när jag läste din kommentar här ovanför om att du uppskattar alla som vågat visat intresse och även själv är villig att ta första steget intresse så var min första tanke "Å fy fan härligt...hon är ingen hycklare" och så scrollar jag ner ett par rader så börjar du prata om just...hyckleri!


    Eftersom jag totalt saknar filter och är ärlig och säger vad jag tycker, så kan man nog inte kall mig hycklare.

    Har förlorat fler "vänner" pga ärlighet än hyckleri.

    Inte så att jag talar om för folk att de är feta fula och dumma i huvudet utan mer att jag säger min åsikt serverad med bakgrund.

    Och raka tydliga nej är mitt ledord och som jag alltid varit känd för ????
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (nja)
    Anonym (Limmaren) skrev 2020-07-18 07:52:14 följande:

    Mannen: "nej men hej"
    Kvinnan: "hej, men nej"

    Är väl ofta så det ser ut. Män som tror nåt, att kvinnan är tillgänglig bara för att de vistas inom samma närområde.
    Män piskas ju till att vara de som visar intresse, kvinnan vill bli uppvaktad.

    Eller, vill kvinnan verkligen det?
    Kanske vore bättre om män slutade limma så desperat, och kröp tillbaks ner i sina hålor?


    Det blir så svart/vitt när man skriver så här, och livet är inte så. 

    Det går inte att välja på dina svarsalternativ för att i vissa lägen kanske ett svar är rätt, men i vissa andra, ett annat. Olika faser i livet kan vara skäl till det. 
  • Physalis

    Om man är vettig så förstår man nog när det är läge att visa intresse och inte. Om man lyckas så långt är det ju bara positivt att visa intresse så länge man inte tar illa vid sig, respekterar och backar om den andra inte är intresserad tillbaka.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden "Hej, men nej"