• Anonym (Vhg)

Varför lägga sin tid på någon man inte vill träffa?

Hej!

Jag undrar varför många av er tjejer skriver med personer som ni inte har för avsikt att lära känna på riktigt?

Vet inte hur många gånger det hänt att jag konverserar med någon tjej över telefon som jag gärna hade träffat och lärt känna men sedan när man väl frågar om att träffas så kommer dom med dåliga ursäkter och det blir aldrig något av.

Brukar då skriva att du kan ju höra av dig den dagen du känner för att träffas och då kommer de med ytterligare ursäkter för att fortsätta ha kontakt men vill fortfarande inte träffas på riktigt.

Jag förstår inte - varför vill man lägga tid på någon man inte har för avsikt att lära känna? de handlar om tjejer i alla möjliga åldrar - allt från 23år upp till 35år

Kan någon som känner igen sig förklara för mig

• Svar på tråden Varför lägga sin tid på någon man inte vill träffa?
  • Anonym (B)

De vill lära känna dig ( och flera andra ) via telefon först innan de bestämmer sig om de vill ses eller ej?

Inget konstigt i sig. Men du får sluta prata med dem om det inte passar dig?

• Anonym (Vhg)
    Anonym (B) skrev 2020-07-18 10:13:31 följande:

De vill lära känna dig ( och flera andra ) via telefon först innan de bestämmer sig om de vill ses eller ej?

Inget konstigt i sig. Men du får sluta prata med dem om det inte passar dig?

Varför säger man då bara inte det istället för att komma med ursäkter om att inte träffas? hur svårt ska det vara att säga - jag vill gärna lära känna dig bättre här innan vi ses på riktigt
  • Anonym (C)

De har väl upptäckt något skumt med dig.

• Anonym (Vhg)
    Anonym (C) skrev 2020-07-18 10:22:54 följande:

De har väl upptäckt något skumt med dig.

Och då fortsätter man att ödsla sin tid på någon man tycker är skum då eller?
  • Anonym (B)
    Anonym (Vhg) skrev 2020-07-18 10:20:19 följande:

Varför säger man då bara inte det istället för att komma med ursäkter om att inte träffas? hur svårt ska det vara att säga - jag vill gärna lära känna dig bättre här innan vi ses på riktigt

Det får du fråga individen om?
  • Anonym (Vhg)
    Anonym (B) skrev 2020-07-18 10:30:17 följande:

Det får du fråga individen om?

Varför ska jag ställa frågor som jag tror kan vara anledningen för? Varför ska jag hålla på och gissa mig fram när de är enklare om individen själv berättar hur hon känner
  • Anonym (D)

De tycker väl om att chatta/snacka med dig men har inget intresse för mer än så. Alltså känner ingen attraktion eller romantiskt intresse/potential.

• Anonym (Flera bollar)
    Anonym (Vhg) skrev 2020-07-18 10:09:29 följande:

Hej!

Jag undrar varför många av er tjejer skriver med personer som ni inte har för avsikt att lära känna på riktigt?

Vet inte hur många gånger det hänt att jag konverserar med någon tjej över telefon som jag gärna hade träffat och lärt känna men sedan när man väl frågar om att träffas så kommer dom med dåliga ursäkter och det blir aldrig något av.

Brukar då skriva att du kan ju höra av dig den dagen du känner för att träffas och då kommer de med ytterligare ursäkter för att fortsätta ha kontakt men vill fortfarande inte träffas på riktigt.

Jag förstår inte - varför vill man lägga tid på någon man inte har för avsikt att lära känna? de handlar om tjejer i alla möjliga åldrar - allt från 23år upp till 35år

Kan någon som känner igen sig förklara för mig

Jag har gjort så när jag dejtade. Jag har valt tre killar som jag potentiellt ville lära känna bättre. Men valde att träffa den som jag var själv mest intresserad av. De andra var plan B ifall den som jag tycker om inte är så intresserad/inte riktigt passar mig i längden.
  • annabellelee

De känner inte att du är tillräckligt intressant för att träffas, men kan tänka sig att fortsätta prata med dig för att veta mer om dig (och då eventuellt träffas, eller inte).

• Anonym (Vhg)
    Anonym (Flera bollar) skrev 2020-07-18 10:41:51 följande:

Jag har gjort så när jag dejtade. Jag har valt tre killar som jag potentiellt ville lära känna bättre. Men valde att träffa den som jag var själv mest intresserad av. De andra var plan B ifall den som jag tycker om inte är så intresserad/inte riktigt passar mig i längden.

Okej okej ja förstår, antar att många gör som du. Hur vet jag vem av dessa killar jag tillhör - jag vill inte vara plan b för någon även om tjejen i fråga är intresserad, då struntar jag hellre i allt.
Svar på tråden Varför lägga sin tid på någon man inte vill träffa?