• Wimmie

    När såg ni/ska man se hjärtljud

    Jag var på inskrivning på VUL förra veckan.

    Blev daterad till 5 + 4 vilket var exakt vad jag trodde. Läkaren sa att det såg ut som en helt normal graviditet. Han såg gulesäck och hinnsäck men inget embryo.

    Är det rimligt? Eller borde det synas mer?

    Jag har två missfall bakom mig där graviditeterna stannat av. Nojjar som tusan nu. Pallar liksom inte en besvikelse till.

    Jag har nytt VUL om en dryg vecka. Då sa han att det ska synas hjärtljud...

  • Svar på tråden När såg ni/ska man se hjärtljud
  • Jag är bara jag

    V.8 brukar IVF-klinikerna rekommendera VUL för då ska hjärtat synas om det slår. V.7 - i alla fall på slutet- bör det synas, men felar det några dagar bakåt är det inte bombsäkert. Jag har gjort 3 VUL. V.10- då var fostret dött och i storlek som v.7. Mycket litet så v.6 är nog normalt att det inte syns. V.13 med en levande och v.10 också med en levande. Efter 4 missfall väntade jag så länge för bara tanken på VUL gav mig ångest.

    Håller en tumme!

  • Wimmie
    Jag är bara jag skrev 2020-07-18 16:59:30 följande:

    V.8 brukar IVF-klinikerna rekommendera VUL för då ska hjärtat synas om det slår. V.7 - i alla fall på slutet- bör det synas, men felar det några dagar bakåt är det inte bombsäkert. Jag har gjort 3 VUL. V.10- då var fostret dött och i storlek som v.7. Mycket litet så v.6 är nog normalt att det inte syns. V.13 med en levande och v.10 också med en levande. Efter 4 missfall väntade jag så länge för bara tanken på VUL gav mig ångest.

    Håller en tumme!


    Tack för tummen ;)

    Jag fick ett VUL. Var inget jag bad om ens. Kommer sannolikt behandlas med Progesteron och blodförtunnande. Om det finns något vid nästa VUL dvs...
  • syntharen

    Jag gjorde ett vul i v 5+6 med mitt andra barn och då såg man bara hinnsäcken, gulesäcken och nåt pyttelitet på knappt 2 mm men inget hjärta som slog. Enligt läkaren ska embryot vara över 4 mm för att hjärtat ska synas. Jag var på ett nytt ul i v 8+ nånting och då såg man ett fint hjärta som slog.

  • Pimpinellan
    Wimmie skrev 2020-07-18 18:19:56 följande:
    Tack för tummen ;)

    Jag fick ett VUL. Var inget jag bad om ens. Kommer sannolikt behandlas med Progesteron och blodförtunnande. Om det finns något vid nästa VUL dvs...
    De medicinerna fick jag också.
  • Litenfialotta

    Jag var på vul i vad jag trodde var v. 7+5 (enligt sista mens). Då såg man något som fladdrade men läkaren sa att det var för litet för att han skulle vilja mäta men ?v. 6-7 någongång? och att jag skulle komma tillbaka om två veckor. Två veckor senare daterades jag till 8+2...

    Huruvida dateringarna var korrekta vet jag inte men en bebis blev det iaf! Tror jag borde varit åtminstone några dagar längre gången iom att jag annars skulle ha plussat i 3+0 med clearblue digital...

  • Aliona

    Jag fick vul i 7+1 och såg då hjärtslag. Min gyn ville att det skulle ha gått sju fulla veckor innan vul för att innan dess är det stor risk att man inte ser ett hjärta och det ger så mycket onödig oro.

Svar på tråden När såg ni/ska man se hjärtljud