• Sun 19 Jul 2020 15:37
    623 visningar
    7 svar
    7
    623

    Kortsemester/aktiviteter nära Stockholm?

    Har någon tips på något ställe man skulle kunna åka till för en helg eller så? Jag letar i så fall efter något där man kan bada, kanske spela minigolf, gå på museum eller andra aktiviteter.

    Egentligen letar jag också efter något ställe där man kan åka vattenskoter (nära Stockholm), men det måste inte vara allt i ett, dvs. det kan också vara två skilda aktiviteter. 

  • Svar på tråden Kortsemester/aktiviteter nära Stockholm?
  • GGN
    Sun 19 Jul 2020 16:15
    #1

    Följer.

  • Sun 19 Jul 2020 16:48
    #2

    Vi var på Siggesta gård nyligen och bodde en natt. Tidigare har jag bara varit där över dagen men det var jätteskönt att hänga där sen eftermiddag och på kvällen när de flesta åkt hem, och i princip ha minigolfen och fotbollsgolfen och hinderbanan för oss själva :) Dyrt hotell, men fint.

  • Sun 19 Jul 2020 17:32
    #3

    Åk ut till Flottsbro friluftsområde i här i Huddinge. Bad och minigolf får du i alla fall. De har stugor att hyra också, men jag vet inte, det kan vara fullbelagt.

    Får man nog av stojet kan man alltid gå upp till Kyrkogården ovanför. Den gamla delen är jättefin mitt ibland gamla tallar och granar..


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Sun 19 Jul 2020 17:35
    #4
    Aniiee skrev 2020-07-19 17:32:19 följande:

    Åk ut till Flottsbro friluftsområde i här i Huddinge. Bad och minigolf får du i alla fall. De har stugor att hyra också, men jag vet inte, det kan vara fullbelagt.

    Får man nog av stojet kan man alltid gå upp till Kyrkogården ovanför. Den gamla delen är jättefin mitt ibland gamla tallar och granar..


    Just det, jag har varit i Flottsbro på vintern.... 
  • Sun 19 Jul 2020 17:39
    #5
    Mrs Green skrev 2020-07-19 16:48:52 följande:

    Vi var på Siggesta gård nyligen och bodde en natt. Tidigare har jag bara varit där över dagen men det var jätteskönt att hänga där sen eftermiddag och på kvällen när de flesta åkt hem, och i princip ha minigolfen och fotbollsgolfen och hinderbanan för oss själva :) Dyrt hotell, men fint.


    Hmm... är de där aktiviteterna bara för de som bor i hotellet också? 
  • Sun 19 Jul 2020 18:43
    #6
    AndreaBD skrev 2020-07-19 17:39:07 följande:

    Hmm... är de där aktiviteterna bara för de som bor i hotellet också? 


    Nej det går att åka dit över dagen och bara köpa aktiviteterna (en eller flera) eller inte köpa någon aktivitet alls och gå runt o titta på djur,leka osv.God mat finns att köpa.
  • Sun 19 Jul 2020 19:19
    #7
    Tomelilla15 skrev 2020-07-19 18:43:42 följande:
    Nej det går att åka dit över dagen och bara köpa aktiviteterna (en eller flera) eller inte köpa någon aktivitet alls och gå runt o titta på djur,leka osv.God mat finns att köpa.
    Tack. Det kan man fundera på....
Svar på tråden Kortsemester/aktiviteter nära Stockholm?