Inlägg från: Anonym (Mjao) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mjao)

Bf April 2021

Tissel91 skrev 2020-10-24 09:13:03 följande:

Det där verkar vara så olika för alla! Jag känner mina två och har gjort ganska länge, men det känns inte utanpå än. Jag känner dem sedan några dagar tillbaka varje dag, men verkligen inte hela tiden. Oftast på morgonen eller kvällen, eller om jag suttit still länge. Är jag i rörelse känner jag dem inte.

Min bm sa tidigare att jag skulle börja känna fladder i november och min sambo kanske i december, men att det är individuellt.

Mysigt att han kunde känna redan nu!

Ja klart det är olika men lite kul att höra hur det går. Lite utav en milstolpe oxå.

Jag känner än så länge bara på kvällen efter lite mat.

Väntar du tvillingar!? Häftigt, kan du känna att det är två?
  • Anonym (Mjao)
    Tissel91 skrev 2020-10-25 13:28:45 följande:

Absolut håller helt med :)

I början gjorde jag inte det däremot började jag känna fladder tidigare än vad som stod på 1177. (Då trodde jag fortfarande att det var en där inne.) Nu känner jag att de är två, de buffar på olika ställen i kroppen och varandra. Den ena är mycket mer aktiv en den andra vilket gör det lättare att känna trots att det är tidigt än.

Vad roligt att det blir så.Är det dina första?Jag är själv tvilling!Mamma hade 3 barn och avslutade med ett par tvillingar:).

Hur känns allt för dig?

Allt känns bara bra,är lite tröttare än vanligt.Men känner mig pigg annars.Kan fortfarande träna och va ute och sprang en runda i morse, det är rekord för mig,har slutat träna runt v14 tidigare.Så känns kul!
  • Anonym (Mjao)
    Angelicabon skrev 2020-10-25 18:16:22 följande:

Jag kände för första gången igår känns som dova dunsar eller som bubblor som spricker. Imorse kändes det som han drog sin fot någon cm mot min mage och efter det tryckte sambon några fingrar mot stället och kunde känna en liten duns sjukt häftigt!

Åh vad kul!! Så mysigt detta! Garanterat min sista graviditet så jag ska bara mysa och följa med!
  • Anonym (Mjao)
    Tissel91 skrev 2020-10-26 06:42:03 följande:

Den här texten tillkom när du citerade "Vad roligt att det blir så.Är det dina första?Jag är själv tvilling! Mamma hade 3 barn och avslutade med ett par tvillingar :)" Var det du som skrev det? Ja, precis det är mina första! Känns overkligt och fantastiskt. Alla tips mottages varmt.

Ja det blev tokigt när jag svarade. Vet inte varför...men roligt och säkert jättetufft m två. Jag vet ju bara lyxen av att som vuxen har en brossa som är lika gammal, men jag har ju oxå många syskon som jag är tighta med. :)

Åh, vad skönt! Bra jobbat av dig! Jag har bytt ut gymmet mot promenader sedan ett tag tillbaka.

• Anonym (Mjao)
    Anonym (Anjo) skrev 2020-10-26 20:18:49 följande:

Hej allihopa

Nu vet jag att man kanske inte ska prata vikt osv eftersom att det är så individuellt.. Men jag har en fundering över hur ni andra går upp i vikt. Jag tycker att jag äter bra mat, vanlig husman och lagomt stora portioner. Frukost och mellis varje dag, lunch och kvällsmat. Inte jättemycket frukt men jag försöker äta två om dagen i alla fall. Jag mådde väldigt illa i början och låg på samma vikt länge. För två veckor sedan gick jag upp ca 1,5 kg, vägde då 66.5 kg, v. 15+4. Igår vägde jag mig igen och har nu gått ner till 65.5... Detta var efter måltid. Bör man kontakta barnmorska om man inte går upp? Har ett väldigt aktivt jobb där jag i princip rör mig sju timmar om dagen men utöver det är jag för trött för att träna och sitter mest i soffan.... Hur äter ni? Har ni ökat storlek på portioner? Hoppas inte detta triggar någon..<3

Jag har alltid gått upp mkt i början. Ligger väl på typ 7 kg plus nu i v 17 snart 18. Har planat ut för mig lite senare (vid andra grav). Men jag har gått igenom de första 3 mån jättehungrig. Äter aldrig frukost annars, men nu vaknar jag hungrig och får typ blodsockerfall om jag inte äter.
  • Anonym (Mjao)

Hej

RUL om 2 dagar - ska bli så kul! Känner bebis buffar ibland, men långt ifrån varje dag. Är i v 20 nu och hade nog förväntat mig mer action då det är barn nr 3. Känner mig oxå mer orolig för varje graviditet... men tror det är lite kopplat till det har gått bra 2 ggr så nu ...

Mår bra i övrigt, trött men sover lite oroligt ibland. Vaknar konstiga tider och kan inte somna om etc. Tycker magen är jättestor på kvällarna, med lite svullna fötter på det så ser jag nästan höggravid ut när jag linkar runt :)

• Anonym (Mjao)
    Producenten skrev 2020-11-12 13:47:51 följande:

Idag har jag varit på RUL och det visade inga avvikelser. Allt var normalt och förlossningen beräknas till 5/4. Vi har valt att inte ta reda på könet i förväg, det får bli en överraskning :)

Vad kul och skönt att höra!! Du är beräknad 2 dagar innan mig! I morgon ska jag oxå på RUL få se om mitt bf kvarstå :).
  • Anonym (Mjao)

God kväll, nu har jag oxå checkat av RUL. Så mysigt och lite konstigt att inte få dela det med mannen. Livlig krabat iaf och allt såg bra, BM fick även känna på spark utifrån :).

Kul att man nu dessutom fick små videofilmer m sig hem (till mobilen).

• Anonym (Mjao)
    Producenten skrev 2020-11-13 20:27:38 följande:

Härligt! :) Skrattade när jag läste om BM som fick sig en spark, samma hände nämligen på mitt RUL. En kick rakt på den där manicken som hon höll mot magen :D

Hehe precis!! Jag tycker jag har känt lite lite, men bebis visade rätta takter idag! Hur mår du annars, några dagar till sen så börja räkningen neråt för dig :)
  • Anonym (Mjao)
    Producenten skrev 2020-11-14 10:58:52 följande:

Jag mår inte tipptopp tyvärr. Jag har dragits med en svampinfektion sedan graviditetsvecka 7. Det svider hela tiden, som att hela underlivet brinner. Jag har behandlat med canesten (receptfria vagitorier) och fluconazol (receptbelagda tabletter man sväljer) men inget hjälper. Jag ska uppsöka läkarvård igen i veckan som kommer, men jag börjar misströsta och tro att jag kommer få dras med det här hela graviditeten. Jag får svamp väldigt lätt och så har det varit sen tonåren. Det brukar bryta ut när jag börjar med p-piller, slutar med p-piller, byter p-piller eller är gravid. Rent hormonella orsaker alltså. I vanliga fall brukar en dunderdos av fluconazol hjälpa, men nu när jag är gravid kan jag inte ta så stor dos som krävs.

Fy låter ju inte alls kul! Har nog inte haft en svampinfektion i hela mitt liv, men att det svider låter inte kul alltså! Hoppas de kan komma m ngt bra i veckan, men du har säkert gått igenom det mest då redan och vet vad som finns. Men du kan jobba?
Svar på tråden Bf April 2021