• Överraskningsbröllop

Bf April 2021

Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??

• Svar på tråden Bf April 2021
  • Juno89
    Anonym (Mjao) skrev 2020-10-09 18:03:46 följande:

Hej,

Lite uppdatering här oxå. Fick svaret efter Nipt och allt såg bra ut även här. Tror mig känna lite fladder nu oxå.. iiii

Trevlig helg.

Grattis! Vad spännande med fladder. Längtar efter att känna nåt.
  • Fruffe

Hallo!

Jag gjorde nipt i onsdags, har någon här gjort? Hur lång tid tog det att få svaret? Jag har fått så jag kan ligga in på en portal med bank id.

Ni som gjort, har ni tagit reda på kön?

• Anonym (Mjao)
    Fruffe skrev 2020-10-10 08:20:47 följande:

Hallo!

Jag gjorde nipt i onsdags, har någon här gjort? Hur lång tid tog det att få svaret? Jag har fått så jag kan ligga in på en portal med bank id.

Hej, jag har gått igenom den väntan precis. Fick tillbaks svaret igår och det såg bra ut. Exakt 10 dagar efter runt lunch igår fanns det ett svar i portalen. Lycka till - det va en jobbig väntan! Men nu så skönt! I portalen finns det en knapp ?se kön? - jag och mannen tryckte på den tillsammans igår så vi vet nu :)
  • Fruffe
    Anonym (Mjao) skrev 2020-10-10 08:43:38 följande:

Hej, jag har gått igenom den väntan precis. Fick tillbaks svaret igår och det såg bra ut. Exakt 10 dagar efter runt lunch igår fanns det ett svar i portalen. Lycka till - det va en jobbig väntan! Men nu så skönt! I portalen finns det en knapp ?se kön? - jag och mannen tryckte på den tillsammans igår så vi vet nu :)

Okej!! Jag gjorde mitt i onsdags på morgonen. Förhoppningsvis fredag då... eller måndag... hoppas verkligen fredag. Känns som väntan är en evighet. Skönt för er att allt såg bra ut!! Haha den där knappen kommer vi ju också trycka på.. man kommer ju inte kunna hålla sig. Haha!
  • brallison
    Fruffe skrev 2020-10-10 08:20:47 följande:

Hallo!

Hej!
    Jag har också gjort mitt i onsdags - nu väntar på svaret. De ska ringa och/eller mejla resultatet, så fr o m onsdag ska man vara spänd, haha.
  • Fruffe
    brallison skrev 2020-10-12 09:10:52 följande:

Hej!

Jag har också gjort mitt i onsdags - nu väntar på svaret. De ska ringa och/eller mejla resultatet, så fr o m onsdag ska man vara spänd, haha.

Ja men då är vi spända ihop! Var gjorde du ditt test? Jag ska logga in på en hemsida för resultat och de sa att de bara ringer om de är ett besked som kanske inte är bra. Men det kanske är olika på olika ställen i Sverige?

Håller tummarna för att vi får fina resultat!!
  • brallison
    Fruffe skrev 2020-10-12 11:12:57 följande:
    Ja men då är vi spända ihop! Var gjorde du ditt test? Jag ska logga in på en hemsida för resultat och de sa att de bara ringer om de är ett besked som kanske inte är bra. Men det kanske är olika på olika ställen i Sverige?

Håller tummarna för att vi får fina resultat!!
    Jag har gjort det på Mammproffsen - de skickar testet till Göteborg och får svaret på mejl och ringer oavsett resultat. Så, det verkar som att det är olika. Skall ta mellan 7 och 14 dagar.
    Håller tummarna också!
  • moder_jord

Nu när illamåendet borde börja avta (är i v 12) har jag istället fått en rejäl svängom för 1 v sedan och gått från konstant illamående men nästan inga kräkningar till att istället spy mer eller mindre konstant genom hela dagarna.

Det enda som funkar är att sitta helt stilla och Ha det lugnt omkring mig. Men det är ju rentav omöjligt ensam hemma med två småttingar. (Har en 2 och en 3 åring hemma) Att vänta en trea är verkligen nått helt annat.

Här i regionen jag bor i har man bara RUL v 18. Inget annat ultraljud erbjuds. Kub eller annat får man heller inte göra här. (Tydligen ska de ha lagt till UL v 12 sen sist jag var gravid.) Men tagit bort det pga covid. Dock fick jag åka på koll v 9 pga konstanta smärtor vid äggstocken som tack och lov visade sig inte vara något från äggstockarna eller livmodern. Så verkar komma från ligament eller annat. Tack och lov. Hjärtat blinkade på. Det var skönt att få se. Har varit olidligt att alltid vänta till RUL att få titta. Så ett litet bevis på att nån lever där inne var skönt att se.

• Juno89
    moder_jord skrev 2020-10-13 10:26:51 följande:

Nu när illamåendet borde börja avta (är i v 12) har jag istället fått en rejäl svängom för 1 v sedan och gått från konstant illamående men nästan inga kräkningar till att istället spy mer eller mindre konstant genom hela dagarna.

Det enda som funkar är att sitta helt stilla och Ha det lugnt omkring mig. Men det är ju rentav omöjligt ensam hemma med två småttingar. (Har en 2 och en 3 åring hemma) Att vänta en trea är verkligen nått helt annat.

Här i regionen jag bor i har man bara RUL v 18. Inget annat ultraljud erbjuds. Kub eller annat får man heller inte göra här. (Tydligen ska de ha lagt till UL v 12 sen sist jag var gravid.) Men tagit bort det pga covid. Dock fick jag åka på koll v 9 pga konstanta smärtor vid äggstocken som tack och lov visade sig inte vara något från äggstockarna eller livmodern. Så verkar komma från ligament eller annat. Tack och lov. Hjärtat blinkade på. Det var skönt att få se. Har varit olidligt att alltid vänta till RUL att få titta. Så ett litet bevis på att nån lever där inne var skönt att se.

Stackare! Jag är så glad att illamåendet är nästan helt borta. Och kan inte ens föreställa mig hur det är med andra småttingar hemma. 

Det är helt galet att de bara kan bestämma att KUB ska bort i vissa regioner. Det känns som det är en skyldighet då det är ett sånt viktigt test.
  • Producenten
    moder_jord skrev 2020-10-13 10:26:51 följande:

Det låter fruktansvärt jobbigt! Hjälper det inte om du tar åksjukepiller?
Svar på tråden Bf April 2021