Bf April 2021
Hej,
Hur mycket sammandragningar känner ni av?
Har gått en långpromenad idag och sen har jag mest vilat (sov dåligt i natt), men känner sammandragningar lite och från.
Hej,
Hur mycket sammandragningar känner ni av?
Har gått en långpromenad idag och sen har jag mest vilat (sov dåligt i natt), men känner sammandragningar lite och från.
Inget jag har märkt av. Hur känns såna?
Oj, ganska tufft för er då. Min man fick ryggskott förra helgen och jag tycker synd om mig som inte får ngn avlastning. :) men det gör inte ont här.
Har nedräkning till UL nu på torsdag. Loggade in på 1177 igår och hade fått provsvar om att mina antikroppar ökat igen. I anteckningarna stod det att jag ska fortsätta m planen. Vilket är UL varannan vecka inkl nya blodprover..,
Först kub/nipt och nu detta... suck.
Jag tycker att du har fått med massa bra på listan! En sak som jag kan tipsa om är ryggsäck, om ni inte redan äger en sån, så att man kan gå ut med bara bärsele/bärsjal. Skötväska med axelrem är inte bekvämt i kombination med bärsele/bärsjal. Ibland är det skönt och smidigt att slippa ta med sig barnvagnen, t ex när man ska till BVC eller öppna förskolan och barnvagnsparkeringen är full. För att inte tala om alla bussar man kan missa för att barnvagnen inte får plats.
Och så vill jag tipsa om två toppengrejer till er mammor! Om man har fött vaginalt så är Multi-Gyn-kompresser till underlivet ovärdeliga. Och om man ammar är Multi-Mam-kompresser till bröstvårtorna superbra tills bröstvårtorna har blivit härdade.
Kul att höra hur det går för er alla och status!! Vi har kommit långt nu, heja oss!! Läser allt men svarar inte på allt tyvärr..
Hej.
Är gravid och väntar 4e barnet 16e april. Börjar bli lite less här hemma utan att träffa folk så jag tänkte att jag kanske kan få lite sällskap här inne. Kul att så många ska ha i april. Någon mer som väntar 4e ? ????
Hej tjejer!
Tänkte fråga era tankar kring planering för förlossningsdagen Jag minns inte hur vi tänkte med dottern, då det var 10 år sedan, och då hade vi tur - jag vaknade av värkar natten till lördag, hon föddes natten till söndag, så allt var "klart" under helgen. Men nu - säg om jag vaknar eller får värkar under en vardag, ska min man gå till jobbet den dagen och vänta på mitt samtal (eller kanske t o m åka själv till BB där vi ska träffas - vi planerar att åka taxi) eller ska han stanna hemma/åka hem så fort allting börjar? Andra förlossningen brukar ju gå snabbare, så man vill inte stanna hemma för länge
Hur har ni planerat in det?
Hej. Mysigt med sortering. Vi väntar också en liten sladdis . Mina andra barn är 6, 7 och 9.
Har inget kvar till heller men köpt ny STOKKE sleepi och ska få babyskydd av en vän. Emmaljunga har jag kvar sedan de andra barnen då den inte blev använd så mkt för vi behövde köpa syskonvagn ganska tidigt ????
Sorterat en del kläder men har inte mycket kvar från flickorna. Mer från sonen. Men vi väntar en flicka denna gången så.. haha har ultraljud 22 o möte 24 Med läkare om ev tidig igångsättning hoppas så att de går med på det. Hur tänker du och andra om detta med graviditeten och covid? Jag är så himla trött o huvudet av att ständigt tänka på att man inte får bli smittad och stressen när det sprids i skolan ????
Jag tar blodförtunnande sprutor varje kväll för att jag haft blodproppar i lungorna när jag var 19. Jag har blivit igångsatt på + 15 med barn nr 2 och igångsatt +3 med barn nr 3. Men med tredje barnen var det en extremt mental stress att ha förvärkar i 10 veckor och så ska man inte ta sprutan när det är igång. Så blev så stressad av att inte veta när jag skulle ta den inför förlossning. Har haft stora blödningar med 2 av 3 barn. Är extremt rädd för att förblöda och dö. Även om det är ovanligt så kan jag inte släppa det. Är inte rädd för att föda barn men just blödningarna efter. Sist kom det i hissen ner till bb.. fick en chock och någon typ av ptsd som höll i 3 år.. så vill undvika den oron och stressen med tidig igångsättning där alla vet vad som gäller och att jag är på plats mm..
Oj ja det låter tufft!!! jag förlorade 4 liter m barn nr 2 och fick dra iväg på operation och ligga kvar några dagar. Dock mest min man som tyckte det va jobbigt än jag. Är lite stressad just innan man kommer in till förlossningen, men väl där är jag trygg. Låter jättejobbigt att det hängde över dig så länge sen oxå. <3
Jag jobbar också hemifrån. Skönt. Men är väldigt trött. Sen kan jag aldrig skydda mig från smitta från barnen och nu har typ 3 familjer i området covid. De som brukar åka skolbuss med våra barn. Jag hade covid i våras tidigt men har inte antikroppar kvar.. hoppas man har T celler så man är skyddad ändå.. vill inte heller föda utan min man. BB utan honom är lugnt men förlossningen vill jag gärna ha honom där..
Funderar mkt på hur det blir med bebis sen.. vill ju låta syskonen hålla och gosa.. samt ska man kräva att folk har munskydd och visir när de träffar henne osv? Så svårt.
Hej hej!
Gravid med nummer fyra..bf 17 april.
Veckorna går, leds på Corona, jobbar hemifrån..känner mig lite isolerad och ensam i graviditeten. Ingen partner med hos barnmorska eller på ultraljud.
Hur är det hos er?
Samtidigt tänker jag ju på förstagångsföräldrar som inte får dela ultraljud och sånt tillsammans. Ska väl inte klaga, men njaa, Corona tär ändå på mig en del.
Vi har inte haft covid i familjen, men mannen jobbar på stor arbetsplats, barn i skola och förskola. Men veckorna rullar på, med tre barn sen innan. 7, 4 och en som blir 2 år i maj..tiden går undan. Mår bra, men tröttheten som kommer och går är värst.
Nåväl, kul att att följa fler gravida. Känner mer verkligt på nåt sätt i dessa konstiga tider.