SpändFörväntan skrev 2020-07-26 10:13:15 följande:
Jaaaa min bröst också, ömma som satan.
Jag har för övrigt redan bestämt mig för att inte amma alls den här gången. Första och andra barnet helammande jag utan större problem, lite såriga bröstvårtor i början bara.
Men det tredje barnet....herrejävlar. Fick jordens infektion när hon var bara någon vecka gammal. Blev inlagd i tre dagar och fick antibiotika intravenöst, hade en skyhög sänka och har ALDRIG mått så jäkla dåligt. Efter det kom amningen aldrig igång på allvar så hon fick flaska 2/3 och ammade 1/3 ungefär.
Kommer aldrig utsätta mig för det igen. Den här gången blir det flaska från start.
Haha, vad gulligt av din kille! Så kommer nog min också bli, han går redan (innan han ens vet om att vi plussat!) omkring och kollar på bebiskläder och säger ?Ååååhhhhhh!?
Okej. Jobbigt att det blev så för dig :( Om allt funkar så ammar jag detta barnet oxå. Tycker det är så mysigt att amma.
Hehe. Det är väldigt sött utav killarna att bli sådana. Jag tänkte på det hela dagen igår och började nästan lipa för det var så roligt att han reagerade så.