BF 2021, för de 35+
Hej!
41 år och gravid i vecka 6 (5+0) har 2 pojkar födda 13,14 och en änglatjej född 16.
Bor strax utanför Göteborg.
Hej!
41 år och gravid i vecka 6 (5+0) har 2 pojkar födda 13,14 och en änglatjej född 16.
Bor strax utanför Göteborg.
36 år och väntar mitt första barn till februari 2021. Bor utanför Göteborg.
Gjorde privat NIPT förra veckan och väntar på svar så innan dess vågar vi inte riktigt andas ut...
Vi försökte bli gravida i ett år och gjorde till slut en utredning i maj där de konstaterade att jag verkade ha blockerade äggledare. Bokade direkt in IVF privat för att inte behöva vänta i flera månader. Tre dagar innan första läkarbesöket för att gå igenom vår IVF så plussade jag! Enligt de ultraljud jag nu gjort så har det visat sig att jag troligtvis redan var gravid vid det sista besöket för utredningen där de konstaterade att mina äggledare var blockerade. Helt galet!
Jag gjorde NIPT hos Sokolova Gynklinik. De är billigast, bara 4500 kr och då ingår förutom trisomierna även könskromosomavvikelser. De andra klinikerna tar 5900 kr och då ingår endast trisomier. Könet kan du nog alltid be att få veta vid NIPT.
Anledningen att vi valde Sokolova var dock inte för att de är billigast utan för att de är den enda klinik där man just nu får ta med sin partner. OCH man får filma under ultraljudet!
Övriga kliniker i Gbg som erbjuder NIPT tillåter inte att partner följer med pga Corona och det är strikt förbjudet att filma.
Jag är jätteglad att min man kunde följa med och se den lilla krabaten röra sig. Det är ju en helt annan upplevelse än att bara få se några stillbilder i efterhand. Dessutom hade de andra klinikerna inga tider när jag ville boka för de hade semesterstängt. Som om kvinnor inte blir med barn under sommaren... Sokolova hade tider med hyfsat kort varsel.