• Prima Star

Blondera sig som kille - kan man få håravfall?

Tjena mors din galosch. Jag är 30 år och funderar på att blondera håret, eller permanenta det som det så fint kallas, eller det gör väl det? Obestämd 

Min nuvarande hårfärg är guldaktig(i bästa fall), knappt detDöd. När jag var barn och ungdom så hade jag ljustblont hår, vilket jag fick mycket beröm för, mitt "vackra hår". Jag vill tillbaks till fornstora dagar! Kyss

Jag är som sagt kille på 30 år. Har inget håravfall än så länge, ingenting alls. Men jag är nojig på att jag ska få det om jag blonderar mig, förlåt permanentar mig. För jag har hört att man kan få det! Och i ett sånt läge är det inte värt mödan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mina direkta frågor på detta ämne är följande:

1. Finns det risk för håravfall? Och om det blir ett tillfälligt håravfall, kommer håret växa ut igen när man slutar färga håret eller är det en PERMANENT förlust?

2. Finns det metoder som minskar risken för håravfall och är de dyrare än de andra? Om man köper färg på Willys och gör det hemma, är det bra eller dåligt?

• Svar på tråden Blondera sig som kille - kan man få håravfall?
  • Vargaflickan

Blondera dig hos frisör om du inte vet vad du gör... Det är det absolut säkraste sättet för att det ska bli så ljust som du vill ha det.

• Prima Star
    Vargaflickan skrev 2020-07-21 19:58:43 följande:

Blondera dig hos frisör om du inte vet vad du gör... Det är det absolut säkraste sättet för att det ska bli så ljust som du vill ha det.

Hur är det med håravfall då? Och vad brukar det kosta? Drömmer
  • Barbro45

I min hemstad kostar det ca 1000 kr. Håravfall för män är genetiskt, kolla hur din pappa har det. Om man får håravfall efter blindering så är det ett väldigt misshandlat hår, kommer inte att inträffa om du gör det på salong, kom ihåg att du måste blondera utväxten regelbundet om du vill ha kvar sitt ljusa hår. 

• Vargaflickan
    Prima Star skrev 2020-07-21 19:59:24 följande:
    Hur är det med håravfall då? Och vad brukar det kosta? Drömmer
    En frisör ser vilken typ av hår du har och i vilket skick det är, och kan välja rätt styrka åt dig. Räkna med minst 1000 kr som Barbro skrev.
  • Prima Star
    Vargaflickan skrev 2020-07-21 20:50:00 följande:
    En frisör ser vilken typ av hår du har och i vilket skick det är, och kan välja rätt styrka åt dig. Räkna med minst 1000 kr som Barbro skrev.
    Det var lite dyrt tycker jag Gråter
  • Anonym (...)

Går du till en frisör så säg inte att du vill permanenta dig. Om du inte vill gå därifrån med lockigt hår alltså. Du tänker troligtvis på permanent färg. Alltså färg som inte tvättas ur. (eller en blekning, om det nu är det du behöver för att få rätt färg). 

Gå till frisör oavsett.

Svar på tråden Blondera sig som kille - kan man få håravfall?