• Cicci321

Vet varken ut eller in..

Behöver objektiva råd! Min sambo har varit iväg en vecka på jobbresa och ett tag efter att han varit hemma får jag av en slump veta att han varit på erotisk massage/nuru massage. Vid konfrontation erkänner han efter mycket om och men men hävdar att båda hade underkläder på hela tiden och att han avböjde ?happy ending? då samvetet satte stopp där. Han hävdar alltså att det handlade om body to body massage av tjej i underkläder. Jag tycker ändå inte detta är ok, är jag överkänslig då? Är det värt att ge upp ett i övrigt bra förhållande med två barn? Förtroendet är ju förbrukat så vet inte om jag kan tro på exakt hur det gick till heller.. Behöver verkligen lite objektiv input! Hade ni förlåtit detta??

• Svar på tråden Vet varken ut eller in..
  • Eleven

Hej ts, förstår att du känner som du gör. Jag hade blivit vansinnig. Hur fick du reda på det?

Jag tänker så här, hur mycket du än grubblar på det kommer du ju aldrig 100% veta vad som hände. Du har bara hans ord. Jag hade blivit galen, men hade nog inte lämnat honom. Däremot hade jag fått honom att förstå att förtroendet är nästan bortblåst, speciellt eftersom han egentligen inte tänkt berätta överhuvudtaget. Är det första gången han gör nåt sånt här? Har du haft misstankar om liknande tidigare?

• Anonym (Kärring mot strömmen)

Om vi ställer om frågan, vad hade du sagt om det inte hade varit en betald massage utan en helt random tjej, hade det varit ok att åla sina kroppar mot varandra....? Äckligt, är vad det är. Och om de erbjuder happy ending är det dessutom prostitution de ägnar sig åt. Om det är ett ställe i Sverige ska du polisanmäla dem.

Du undrar om det är värt att ge upp förhållandet? JA! Du vet ju själv att det finns noll förtroende, jag fattar inte ens att han kunde tycka att det är ok, och sen ska han framstå som nån hedersknyffel som tackat nej till en runk, äckligt, och otroligt lågt! Du kan inte beskriva det som att ni "i övrigt" har ett bra förhållande, det går inte att dela upp en relation på det sättet. "Joo men förutom att han ålat sig mot en främmande kvinna har vi det ju bra, så vi har gått vidare nu", allvarligt...

• Cicci321

Tack för din input! Mig veterligen har det inte hänt innan men just nu vet jag inte vad jag ska tro.. Fick veta det då dottern råkade få fram en meddelandetråd där han berättar för en kompis att han varit där...

• Anonym (?)
    Cicci321 skrev 2020-07-22 09:32:10 följande:

Tack för din input! Mig veterligen har det inte hänt innan men just nu vet jag inte vad jag ska tro.. Fick veta det då dottern råkade få fram en meddelandetråd där han berättar för en kompis att han varit där...

Så han skryter om det för sina kompisar också...

Han verkar inte känna någon ånger.
  • Vanessa89

Usch, vilken mansgris du har att göra med. Hoppas du sätter ner foten rejält.

• Anonym (Tombola)

Förstår hur du känner men det finns fler vinklingar att se det hela på. Jag anser ju att det varit värre om du hade kommit på honom med att vara otrogen med någon han har känslor för och kanske varit det en längre tid. Nu vet du ju i alla fall att så inte är fallet. Han har gjort ett horribelt misstag och visst det är lite misstänkt att han skryter om det. Ni måste sitta ner och prata om det ordentligt och han måste öppna upp om hur och varför han gjorde det. Tycker att det finns grund här för att ni ska kunna prata er igenom detta och jobbar er igenom detta. Vet många många män och kvinnor som gjort likande saker och deras make/maka vet ingenting. Du vet ju i alla fall och kan nu själv välja hur du vill gå vidare

• Stayso
    Cicci321 skrev 2020-07-22 09:05:32 följande:

Behöver objektiva råd! Min sambo har varit iväg en vecka på jobbresa och ett tag efter att han varit hemma får jag av en slump veta att han varit på erotisk massage/nuru massage. Vid konfrontation erkänner han efter mycket om och men men hävdar att båda hade underkläder på hela tiden och att han avböjde ?happy ending? då samvetet satte stopp där. Han hävdar alltså att det handlade om body to body massage av tjej i underkläder. Jag tycker ändå inte detta är ok, är jag överkänslig då? Är det värt att ge upp ett i övrigt bra förhållande med två barn? Förtroendet är ju förbrukat så vet inte om jag kan tro på exakt hur det gick till heller.. Behöver verkligen lite objektiv input! Hade ni förlåtit detta??

För mig skulle det innebära att jag gjorde slut.

Vad som är rätt för dig vet bara du. Kanske parterapi kan hjälpa er att kommunicera bättre och bygga upp tilliten? Jag hade inte förlåtit det själv få jag tycker att det är äckligt och när man får tvinga honom att berätta. Han erkände inte vid konfrontation. Och han berättar om det för vänner. Nej, jag skulle känna mig sviken och äcklad. Tankarna går direkt till tjejen och hur mycket val hon har av att jobba där. Nej... för mig skulle både respekt och tillit vara borta för honom.
Svar på tråden Vet varken ut eller in..