• Humlan88

    Ont i knät stanna hemma från jobbet?

    Var ute å sprang i måndags, snubblade till lite och när jag jobbade på tisdagen 12-21 (vården) fick jag jävligt ont i knäet, började nästan gråta. Var inte svullet. Jag sjukskrev mig för att vara hemma idag å vila. Men känns så jävla dumt å va hemma. Varit hemma för inte så längesen pgr av förkylning (risk för Corona) kanske borde jag gått idag ändå?

  • Svar på tråden Ont i knät stanna hemma från jobbet?
  • Anonym (Känner igen)

    Jag brukar också känna dåligt samvete i sådana lägen. Just sådana skador som känns rätt okej så länge man vilar kan ju få en att känna att man kanske inte mår så dåligt ändå. Men man får tänka att det faktiskt är ansvarsfullt att vila och låta kroppen läka. Tar man det så lugnt som kroppen signalerar att den behöver så blir man fortare bra och kan jobba på för fullt igen.

  • Anonym (A)

    Skulle aldrig stanna hemma för en sån ?krämpa.

  • EpicF

    Din hälsa går först. Och om det blir svårt att jobba med ett knä som smärtar så ska man självklart stanna hemma. Alt om du kan få tag i ett par kryckor för avlastning och kanske kan jobba med dem.

  • Humlan88
    EpicF skrev 2020-07-22 11:52:45 följande:

    Din hälsa går först. Och om det blir svårt att jobba med ett knä som smärtar så ska man självklart stanna hemma. Alt om du kan få tag i ett par kryckor för avlastning och kanske kan jobba med dem.


    Tror jag blir svårt :/ jobbar inom äldrevården, mycket spring
  • Anonym (Anonym)

    Men asså... Du jobbar inom vården, där man vet att det är mycket spring, du har en skada i knät och har dåligt samvete för att du är hemma...? Det finns inget att fundera på, ingen tackar dig för att du förstör din kropp.

Svar på tråden Ont i knät stanna hemma från jobbet?