• Kassadin

    Allvarligt äcklig dröm.

    Det hände i mitt sovrum för några nätter sedan. Jag har alltid haft de svårt att sova 
    och tillbringar de flesta nätter med att vända o vrida sig. Jag har aldrig varit rädd för mörkret o jag blir varken störd av konstiga ljud. Jag bor själv på ett kraftigt trädbevuxet område med en stor skog. En natt runt 2 tiden vaknade jag av ett ljud kommande från min garderob som ligger på min vänstra sida av sängen. Ett dunkande ljud skapat av vinden som jag hört så många gånger förr. Jag fann mig själv på något sätt oförmågan att röra mig. 
    Mina ögon började anpassa sig till det mörka rummet, jag såg något som fick mitt hjärta att sjunka in i min mage. Inuti min garderob såg jag en man som står perfekt stilla o gömmer sig medans han iakttar mig och väntar på att jag ska somna. Jag försöker skrika men jag kan varken röra mig eller andas, jag låg o stirrade på mannen i garderoben 
    för vad som verkade som minuter men var troligen bara några sekunder.
    Ansiktet vart helt blått och lila samt blod mellan tänderna. Jag lyckades resa mig upp o stänga garderobsdörren. 
    jag driftade in i sömn igen... Men vaknar att någon står och ringer på dörren, jag kollar nyckelhålet och ser att det är mörkt i trappen, från brevlådan hör jag hur några personer andas. Jag öppnar dörren men automatiska trapplyset tänds inte som de alltid gör, de är bara helt mörkt. Jag stänger dörren men någon försöker öppnade den och låter mig inte stänga den. Jag vaknar upp förskräckt ringer polisen och försöker berätta vad som hänt. I efter hand fått reda på att allt det här är en sömnparalys, allting kändes så verkligt. Det här var ingen vanlig mardröm. Jag har precis upplevt sömnparalys. Jag är ganska traumatiserad för att det kändes som att de var på riktigt. Det kändes som att jag var vaken. Är nu livrädd för att sova vad kan jag göra nu?
  • Svar på tråden Allvarligt äcklig dröm.
  • Aikido

    Jag skulle dragit en runk och tagit mig en stänkare. Ytterst få problem förblir olösta efter en liten djävel. För mycket runk ska man dock passa sig för. Kostnaderna för engångshyvlar kan skjuta i höjden och sedan har man inte råd med stänkare.

  • Eliiineliiin

    Det är visst rätt vanligt. Jag har själv upplevt det dock utan hallucinationer. Fick dock panik eftersom jag inte hörde min puls, var säker på att jag var död och bara hjärnan som inte hade stängt av ännu. Googla och läs andras berättelser, det lugnade mig.

  • HeidiHR

    Jag har tyvärr inga goda råd men lider själv av periodvisa paralyser. Bodde en period i en lägenhet på bottenvåningen vilket triggade mkt paralyser. Handlade i stort sett alltid om att jag vaknade av att någon var inne i bostaden, vilket jag också var rädd för skulle hända. Numera är paralyserna ?snällare?, det obehagliga består mest i att jag tror att jag är vaken men förlamad då jag inte kan röra mig. Inte sällan får jag paralyser i paralyser alltså att jag ?vaknar? ifrån paralysen men så är jag fortfarande i en paralys och kan ändå inte röra mig.

    Har du någon du kan sova med några nätter, som kan sova hos dig? Så kanske det känns tryggare. Eller något läkemedel som kan hjälpa? Jag äter själv lergigan när jag har stökiga sömnperioder och brukar aldrig få paralyser i samband med att jag tar dem.

  • PappaAnnorlunda

    Jag förstår inte riktigt, varför menar du att mannen i garderoben och personerna i trappan inte var på riktigt? Tur att du ringde polisen i alla fall så att de får gå till botten med det här nu när de inte har palme-mordet att jobba med.

  • pepsimax

    Låter som sömnparalys, har det själv, de drömmarna kan vara sjukt otäcka då de samtidigt ofta utspelar sig i "verkligheten" dvs att man är i det rummet man verkligen befinner sig i osv, men kan inte röra sig.

    Jag får det mer om jag är stressad i livet.

  • pepsimax

    Tex har jag drömt att min hyresvärd börjat ta betalt för luft i lägenheten (i samband med att de började fakturera varmt vatten för övrigt, hehe) och att jag missat att betala och de började suga ut luften i sovrummet genom ventilationen. Jag försökte ta mig ut, men kunde inte röra mig ur sängen.

    Annars är en klassiker jag har en ond ande som tar sig in i min kropp (känns som jag är vaken när det händer, men brukar vakna av skräck strax efteråt), eller en medelålders man som ser ond ut och tittar på mig bredvid sängen i mörkret.

Svar på tråden Allvarligt äcklig dröm.