Inlägg från: Kassadin |Visa alla inlägg
  • Kassadin

Allvarligt äcklig dröm.

Det hände i mitt sovrum för några nätter sedan. Jag har alltid haft de svårt att sova 
    och tillbringar de flesta nätter med att vända o vrida sig. Jag har aldrig varit rädd för mörkret o jag blir varken störd av konstiga ljud. Jag bor själv på ett kraftigt trädbevuxet område med en stor skog. En natt runt 2 tiden vaknade jag av ett ljud kommande från min garderob som ligger på min vänstra sida av sängen. Ett dunkande ljud skapat av vinden som jag hört så många gånger förr. Jag fann mig själv på något sätt oförmågan att röra mig. 
    Mina ögon började anpassa sig till det mörka rummet, jag såg något som fick mitt hjärta att sjunka in i min mage. Inuti min garderob såg jag en man som står perfekt stilla o gömmer sig medans han iakttar mig och väntar på att jag ska somna. Jag försöker skrika men jag kan varken röra mig eller andas, jag låg o stirrade på mannen i garderoben 
    för vad som verkade som minuter men var troligen bara några sekunder.
    Ansiktet vart helt blått och lila samt blod mellan tänderna. Jag lyckades resa mig upp o stänga garderobsdörren. 
    jag driftade in i sömn igen... Men vaknar att någon står och ringer på dörren, jag kollar nyckelhålet och ser att det är mörkt i trappen, från brevlådan hör jag hur några personer andas. Jag öppnar dörren men automatiska trapplyset tänds inte som de alltid gör, de är bara helt mörkt. Jag stänger dörren men någon försöker öppnade den och låter mig inte stänga den. Jag vaknar upp förskräckt ringer polisen och försöker berätta vad som hänt. I efter hand fått reda på att allt det här är en sömnparalys, allting kändes så verkligt. Det här var ingen vanlig mardröm. Jag har precis upplevt sömnparalys. Jag är ganska traumatiserad för att det kändes som att de var på riktigt. Det kändes som att jag var vaken. Är nu livrädd för att sova vad kan jag göra nu?
Svar på tråden Allvarligt äcklig dröm.