• Thu 23 Jul 2020 18:39
    1671 visningar
    29 svar
    29
    1671

    Är min bonusson psykopat?

    Okej. Nu ska jag försöka få en jävligt lång historia relativt kort.

    För 4 år sedan träffade jag en kille som jag visste hade barn (2 söner på 11&15 dom var då 7 och 11). Han förklarade för mig att barnen aldrig har bott hos honom pga tjafs med mamman. Han sa att hans enda sätt att slippa henne var genom att även skita i barnen. Jag tänkte att det var konstigt och sa hur farligt kan det vara? SÅ hemsk kan hon inte vara. Jag sa även att jag själv ville ha barn en vacker dag och vill han vara tillsammans med mig så måste ham börja ha sina barn. Sagt och gjort så började dom vara hos oss varannan helg, varje helg, helger plus 1-2 vardagar. Allt rullade på bra, tills en kväll. Då ringer yngsta sonen och gråter och säger "mamma säger att jag inte får vara här längre" varpå min sambo frågar vad som har hänt och sonen svarar "jag frågade mamma när vi får åka hem till dig igen" då blev dom alltså utslängda kl 22 på kvällen, en regnig dag i november. Dom var hos oss i en vecka innan hon hörde av sig och ville att dom skulle komma till henne. Redan efter några veckor igen så slänge hon ut barnen igen, denna gång i 2 veckor. Hon tycker absolut inte att hon gör några som helst fel.

    Sedan föder jag barn och 2 månader senare ringer rektorn från yngsta bonusens skola och säger till min sambo "om du inte hämtar honom nu så kommer socialen och hämtar honom" varpå min sambo svarar "jag jobbar, hans mamma ska hämta honom?" Då säger rektorn "ja hon var här men hon puttade in honom i väggen och lämnade honom". Hon blev alltså polisanmäld och socanmäld men det hände inget med det. Hon har blivit anmäld 7-10gånger och det har inte hänt ett jäkla dugg för hon är extremt manipulativ och vet exakt när hon ska göra vad.

    I alla fall. Efter händelsen i skolan så var barnen hos oss i SEX månader utan någon som helst kontakt från sin mamma. Hon svarade inte på NÅGON. Och sen helt plötsligt kommer hon hit och knackar på och säger att barnen ska hem. Hennes barn var helt trasiga, jag fick natta och trösta dom varje dag. Den ena fick vi köra in till psykakuten för han mådde så dåligt.

    Hon ringde polisen när barnen inte ville åka med henne och sa att vi inte lät barnen gå. Barnen fick stanna här men sen åkte dom till henne efter ett par dagar och sen dess har inget hänt.

    Båda barnen mår väldigt dåligt, den äldsta är ute och ränner, har alltid pengar umgås med äldre och säkert hittar på dumheter och den yngsta oroar mig mer. Han är väldigt avskärmad, har ALLTID keps, kollar ingen i ögonen, pratar helst inte absolut inte med mig och spelar bara våldspel, umgås inte med någon. Han har också en VÄLDIGT speciell och enligt mig osund relation till sin mamma. Han ringer henne flera gånger om dagen (alltså typ 30 gånger), han sitter utanför badrummet när hon duschar, han vill hela tiden veta vart han är eller vad han gör. Nu till problemet.

    Här om dagen så kollade jag igenom hans telefon för jag gör det ibland (eftersom ingen förälder gör det), där såg jag en konversation han hade med en tjej där han skrev att min dotter är död, att hon har blivit skjuten. Att han älskar att kolla på porr, att det bara är svaga människor som inte klarar av att döda någon, att han har drogat en tjej med en spruta, att han är vapen och knarklangare, att tjejer är objekt, att döden är lätt och att döda är lätt. Det var massa oroväckande grejer han skrev och han hade även bilder på Ted Bundy Problemet är att hans föräldrar har fortfarande inte gjort något åt saken?

    Vad kan jag göra för att hjälpa honom? Socanmäla trots att det förmodligen inte kommer hända något? Och det kommer bli krig med modern då. Skolan hjälper inte ett dugg. Prima säger att skolan måste fixa tid hos prima.

    HJÄLP.

  • Svar på tråden Är min bonusson psykopat?
  • Anonym (Stack­ers pojkar­)
    Thu 23 Jul 2020 18:50
    #1

    Nej, bara skadad av sin uppvaxt.

  • Thu 23 Jul 2020 18:54
    #2

    Ja men hur hjälper jag honom då? Om föräldrarna inte gör något så man man ju ganska maktlös :(.

  • Anonym (Oroli­g)
    Thu 23 Jul 2020 19:43
    #3
    +1

    Fan vad sorgligt att läsa. Jävla vidriga människa till mamma!!! Stackars stackars barn... blir också förbannad över att människor inte tar sitt ansvar och att mina barn får växa upp i samhället jämte dessa barn som är så skadade att de inte sällan skadar andra.

    Din sons besatthet av hans mamma känner jag igen för väl... min pappa dejtade en kvinna ett tag som var heeeelt galen. Och hon kontrollerade sina barn till max och var inte snäll mot dem... den yngsta dottern var som den yngsta sonen i ditt inlägg. Hon vågade knappt göra något om inte mamman tyckte det var en bra ide eller om mamman inte följde med. De är så nedbrutna att de inte vet hur de ska fungera utan sin förövare...

    Vad du kan göra vet jag inte... det låter som att det vore svårt att få ensam vårdnad då hon inte verkar göra något öppet längre. Väldigt svår situation... är din man medveten om problemet? Det känns inte som att det finns så mycket du kan göra utan din man.

    Och om han är psykopat? Det låter inte som det. Det låter dock som att han kan bli eller kanske redan är farlig för omvärlden. Han behöver trygghet, kärlek och att komma bort från sin mamma så ska det nog bli bra för honom också!

    (Detta kanske är otroligt orättvist men vill för din dotters skull ändå skriva detta: jag har jobbat inom psykiatrin under 1 år, och under detta år mötte jag två mammor vars söner hade förgripit sig på deras döttrar (sönerna förgrep sig alltså på deras lillasyster). Under ett endaste år mötte jag två i enbart en liten region!!!! Förlåt, jag hoppas att jag inte överskred någon gräns. Jag har tom sagt till min syster att se till att hon uppfostrar sin son rätt och har koll på honom för hennes dotters skull... och den pojken kallar mig för extramamma och jag älskar honom! Jag har också en av varje och gör mitt bästa för att min son ska få en bra kvinnosyn.)

  • Anonym (Soc)
    Thu 23 Jul 2020 19:55
    #4
    +2

    Anmäl till soc. Ta bilder på sonens konversation i telefonen. Få dem att förstå allvaret i situationen. Kontakta bup.

    Du kan inte låta ditt barn växa upp i denna miljö. Du får antingen lämna, få pappan att inse allvaret eller helt enkelt bara anmäla själv

  • Thu 23 Jul 2020 22:30
    #5
    Anonym (Orolig) skrev 2020-07-23 19:43:52 följande:

    Fan vad sorgligt att läsa. Jävla vidriga människa till mamma!!! Stackars stackars barn... blir också förbannad över att människor inte tar sitt ansvar och att mina barn får växa upp i samhället jämte dessa barn som är så skadade att de inte sällan skadar andra.

    Din sons besatthet av hans mamma känner jag igen för väl... min pappa dejtade en kvinna ett tag som var heeeelt galen. Och hon kontrollerade sina barn till max och var inte snäll mot dem... den yngsta dottern var som den yngsta sonen i ditt inlägg. Hon vågade knappt göra något om inte mamman tyckte det var en bra ide eller om mamman inte följde med. De är så nedbrutna att de inte vet hur de ska fungera utan sin förövare...

    Vad du kan göra vet jag inte... det låter som att det vore svårt att få ensam vårdnad då hon inte verkar göra något öppet längre. Väldigt svår situation... är din man medveten om problemet? Det känns inte som att det finns så mycket du kan göra utan din man.

    Och om han är psykopat? Det låter inte som det. Det låter dock som att han kan bli eller kanske redan är farlig för omvärlden. Han behöver trygghet, kärlek och att komma bort från sin mamma så ska det nog bli bra för honom också!

    (Detta kanske är otroligt orättvist men vill för din dotters skull ändå skriva detta: jag har jobbat inom psykiatrin under 1 år, och under detta år mötte jag två mammor vars söner hade förgripit sig på deras döttrar (sönerna förgrep sig alltså på deras lillasyster). Under ett endaste år mötte jag två i enbart en liten region!!!! Förlåt, jag hoppas att jag inte överskred någon gräns. Jag har tom sagt till min syster att se till att hon uppfostrar sin son rätt och har koll på honom för hennes dotters skull... och den pojken kallar mig för extramamma och jag älskar honom! Jag har också en av varje och gör mitt bästa för att min son ska få en bra kvinnosyn.)


    Jag vet. Det är hemskt. Mår så otroligt dåligt av allt som pågår. Vill bara dra härifrån med min dotter och det är nog det jag kommer göra för tyvärr så förstår dom inte vad jag än säger eller gör.

    Det gör ont i hela min kropp, han är så skadad och hon spär på det. Om han tex inte ringer henne då ringer hon och säger "varför har du inte ringt mig?".

    Min sambo är väl medveten om problemet även om det alltid är jag som hittar allt. Men det verkar tyvärr inte som att han orkar.

    Fy fan vad obehagligt att du skriver det där.. Vi har nämligen anat att våran dotter har blivit utsatt för något. Kräks om det är så :(.
  • Thu 23 Jul 2020 22:33
    #6
    Anonym (Soc) skrev 2020-07-23 19:55:07 följande:

    Anmäl till soc. Ta bilder på sonens konversation i telefonen. Få dem att förstå allvaret i situationen. Kontakta bup.

    Du kan inte låta ditt barn växa upp i denna miljö. Du får antingen lämna, få pappan att inse allvaret eller helt enkelt bara anmäla själv


    Jag har tagit kort och jag har även pratat med soc men inte anmält. Nej jag vet. Det lutar åt att anmäla och flytta.
  • Anonym (Oroli­g)
    Thu 23 Jul 2020 22:54
    #7
    bocop1403 skrev 2020-07-23 22:30:27 följande:

    Jag vet. Det är hemskt. Mår så otroligt dåligt av allt som pågår. Vill bara dra härifrån med min dotter och det är nog det jag kommer göra för tyvärr så förstår dom inte vad jag än säger eller gör.

    Det gör ont i hela min kropp, han är så skadad och hon spär på det. Om han tex inte ringer henne då ringer hon och säger "varför har du inte ringt mig?".

    Min sambo är väl medveten om problemet även om det alltid är jag som hittar allt. Men det verkar tyvärr inte som att han orkar.

    Fy fan vad obehagligt att du skriver det där.. Vi har nämligen anat att våran dotter har blivit utsatt för något. Kräks om det är så :(.


    Blir alldeles kall av det du läser! Den mamman förstör sina barn och gör samhället en sån jävla otjänst (och i slutändan kostar de samhället massa pengar. Inget jag prioriterar i detta fall alls men har lärt mig att vissa människor enbart reagerar när de får nys om att deras skattepengar slösas... påstår inte att du är sån, men kanske någon som läser detta)

    Åh mitt hjärta går sönder av tanken... jag är förskollärare och för 3 år sedan fick vi veta att ett av våra barn (nyss fyllda 2 år) hade blivit våldtaget av sin farbror. Blir så arg och ledsen bara jag tänker på det. Hennes man misshandlade sin bror (farbrorn) grovt och det var kaos... mamman kom till oss efter det och satt inne på avdelningen i en timma varje eftermiddag. Hon klarade inte av att gå hem med dottern för hos oss var hon ju trygg... vill bara påvisa att det är vanligare än vad man tror tyvärr. Eller så har jag haft otur att jag fått erfara såpass mycket trots min unga ålder... (29 år)

    Hur känner din man med att dessa misstankar finns? Han måste ju agera om han tror att hans dotter far illa?! Det finns behandlingshem för barn med sexuella avvikelser.

    Snälla ta din dotter och fly från hennes äldre bröder innan era aningar blir bekräftade!!!!!!
  • Anonym (Soc)
    Thu 23 Jul 2020 23:00
    #8
    bocop1403 skrev 2020-07-23 22:33:14 följande:

    Jag har tagit kort och jag har även pratat med soc men inte anmält. Nej jag vet. Det lutar åt att anmäla och flytta.


    Kan soc ens göra något om du inte anmält? Gör en anmälan imorgon
  • Anonym (.....­.)
    Thu 23 Jul 2020 23:15
    #9

    Eh ...."nu till problemet"

    ????

    Varför skaffade du barn med en man som valt att skita i sina barn under hela sin uppväxt?? Verkade det sunt?

    Bra du försökt hjälpa dem men stackars barn!!

  • Thu 23 Jul 2020 23:24
    #10
    Anonym (......) skrev 2020-07-23 23:15:56 följande:

    Eh ...."nu till problemet"

    ????

    Varför skaffade du barn med en man som valt att skita i sina barn under hela sin uppväxt?? Verkade det sunt?

    Bra du försökt hjälpa dem men stackars barn!!


    Du behöver inte förstå och du behöver heller inte tycka som jag. Jag skaffade barn med en man som tog sitt ansvar även om det kanske var sent att ta ansvar. Du vet inte hela storyn så jag förstår att du resonerar som du gör.
Svar på tråden Är min bonusson psykopat?