• Anonym (VvV)

Är min bonusson psykopat?

Det här är så outsägligt sorgligt. :(

Vad gör pappan? Varför har han inte gjort en orosanmälan ang sina söner för länge sedan? Varför har han inte ansökt om ensam vårdnad, åtminstone att bli enda boendeförälder? Låter som att exet skadat även honom.

Du verkar ha kunnat vara en fast punkt för de här barnen i alla fall. Skriv ner allt du kan komma ihåg och gör en orosanmälan snarast. Folk skriver här på FL ibland att soc gjort fel och ingripit för mkt (vilket ju kan ha hänt i vissa fall) men jag tror tyvärr att det här är betydligt vanligare - att de ingriper för lite och för sent. Äldsta är snart myndig och då står pappan helt handfallen. Yngsta har ni fortfarande god chans att rädda. Jag tror inte alls han är psykopat. Jag tror att han är allvarligt skadad av sin uppväxt.

Stackars barn. Vem vet vad de har varit med om?

• Anonym (VvV)
    bocop1403 skrev 2020-07-24 00:09:16 följande:

Jag vet, det är så HEMSKT. Verkligen hjärtskärande hur man kan skita i sina barn och tro att man inte har ansvar för sina egna Jävla barn.

Fy fan vad hemskt. Vi har flera pedofiler som bor i kommunen som man vet om. Våran dotter misstänkte vi blev utsatt på förskolan men sen visade det sig under en långhelg att hon vart helt svullen trots att hon inte varit där...

Jag står i lägenhetskö och kommer ta en lägenhet såfort det kommer upp någon!!

Menar du att du misstänker att någon i familjen förgriper sig på dottern sexuellt?
  • Anonym (VvV)
    bocop1403 skrev 2020-07-24 15:46:06 följande:

Helt ärligt så vet jag inte. Jag tror helt seriöst att han inte klarar av att stå upp mot henne om jag ska vara ärlig. För annars har jag ingen aning om varför han inte gör något?

Det verkar som att hon har någon magi över alla i hennes närhet. Han KAN INTE säga ifrån till henne. TYVÄRR.

Som tur är så har jag antecknat sedan 2016, tack och lov. Jag håller med dig, det verkar definitivt vanligare att inget händer än att barnen blir omplacerade.

Jag tror inte heller att han är psykopat, dum rubrik av mig för att locka läsare..

Gud vad bra att du har antecknat! De här barnen har tur att du dök upp i deras liv. Lämna allt till soc!

Det låter som ett klassiskt misshandelsförhållande de hade. Vet du om hon varit våldsam också? Att ha blivit slagen kan ju väcka både skuld och skam, så det är inte säkert att din man berättat allt.

Finns det andra som du kan prata med som också kan orosanmäla och som har egna vittnesmål om hur barnen mår och/eller mamman beter sig. Fritidspersonal? Kompisars föräldrar? Idrottsledare?
Svar på tråden Är min bonusson psykopat?