Hur mycket läser läkare bakåt i journalen?
Jag blir ofta inte tagen på allvar av läkare, de mwnar att mina smärtor är psykiska med mera. Jag vill inte ha smärta, jag kan inte tänka bort smärtan genom att strunta i den. Den finns trots att de inte hittar en diagnos.
Jag har börjat fundera på om de tittar i min journal, och jag undrar vad som står i den. Jag var hos en psykolog för ca 8 år sedan pga att jag behövde prata ut om min barndom. Den psykologen missförstod mig totalt. Hon var rasist, hon antog att jag är fattig pga mitt ursprung och behandlade mig därefter. Det enda mina besök gick ut på var att värja mig mot hennes fördomar. Jag ville bla prata om min narcissistiska förälder som misshandlat mig psykiskt och fysiskt men hon var hela tiden inne på "men du måste ha provocerat hen". Hon var rent utsagt hemsk. Jag mådde sämre efter att ha träffat henne. Hon föreslog de mest kränkande utredningarna. Jag har inga psykiska problem, hon hade bara fördomar.
Nu tror jag att hon skrev saker som läkarna går in och tittar på. Kan de vara så? Eller är det en slump att flera vårdgivare tror att jag är psykiskt svag?