• Anonym (TS)

https://www.skapamer.se Scambolag?

Någon som har beställt något från skapamer.se.

Snart 2 veckor sedan jag beställde. Tyvärr betalade jag direkt vid beställning. Jag har inte fått några varor. Orderstatus är fortfarande "behandlas".

På deras sida står blixtsnabb leverans. Känns som jag blivit blåst.

• Svar på tråden https://www.skapamer.se Scambolag?
  • Anonym (Japp)

Japp, handlat där för ca 1 år sedan, tog nog över nån vecka att få beställningen. Tar förmodligen längre i dessa corona/semestertider.

• Anonym (Aaa)

Jag handlade där i våras, några varor var beställningsvaror. Det tog ca 4 veckor, eftersom det tog tid för dem att få beställningsvarorna först, och sen antar jag att det var extra lång väntan pga corona.

Jag fick mina varor och är nöjd :)

• Anonym (Coronastrul)

Jag har beställt från dem ett par gånger (var väl något år sedan sist) och har upplevt dem som seriösa. Det är nog som de andra säger att saker går trögare i dessa tider. Jag har själv fått vänta flera veckor på varor från en annan webshop som jag aldrig haft problem med förr.

• Pierott

På dom flesta sidor brukar det stå ungefär -pga rådande situation kan leveranserna ta längre tid än vanligt-. Och det gäller nog mest överallt, så oroa dig inte än. Har själv upplevt att på väldigt många ställen där jag beställer ofta tar det i snitt 1vecka längre tid att få mina grejer nu än innan coronan.

• neverpreggo

De har säkert fått mycket jobb när många är mer hemma och inte åker iväg på semester. Perfekt att pyssla!

påminner mig om att jag tänkte beställa haha
    Aldrig haft några problem men givetvis ska du kolla upp om det inte kommer nästa vecka.

• Anonym (Alma)

Beställer där ett flertal gånger om året. Det händer att vissa varor är slut eller får en delleverans men får ungefärlig lev tid. Beror kanske på semestertider?

• Anonym (Hm)

Beställt många gånger och jag har varit nöjd alla gångerna.

• Anonym (TS)
    Yoump skrev 2020-07-24 10:44:00 följande:
    Har du frågat deras support?
    Jag har både ringt och mailat.

På mail får jag inget var p telefon verkar de bara ha en telefonsvarare som endast upprepar "Många som ringer nu prova senare." Jag kommer aldrig fram.

Därav min undran om någon lyckats få några varor från dem, om jag kan vänta, eller om jag ska göra något åt detta nu. 
  • Kiyah

Flera gånger. Har gått hur bra som helst förutom i våras när jag beställde nitrilhandskar o fick vänta ganska precis 2 månader. Men det berodde på att de var slut även hos leverantör. 
    Jag har fått svar när jag mailat, även nu i våras, dock tog det några dagar, förmodligen pga corona.

Finns varorna du beställt i lager? Har du fått orderbekräftelse? 

• Anonym (TS)

Tack för svar!

Verkar ju vara flera som lyckats få varor från detta företag så jag väntar lite till.

Står inget på deras websida om att det tar tid just nu. Det står leveranstid "1-3 dagar."...Samma sak "leveranstid ca 1-3 dagar" stod det i min orderbekräftelse som jag fick för snart 2 veckor sedan.

• Anonym (TS)
    Kiyah skrev 2020-07-24 17:22:50 följande:
    Flera gånger. Har gått hur bra som helst förutom i våras när jag beställde nitrilhandskar o fick vänta ganska precis 2 månader. Men det berodde på att de var slut även hos leverantör. 
    Jag har fått svar när jag mailat, även nu i våras, dock tog det några dagar, förmodligen pga corona.

Finns varorna du beställt i lager? Har du fått orderbekräftelse? 
    På deras sida stod det att varorna finns i lager, men det stod också leveranstid 1-3 dagar ... Haha

Jag har fått en orderbekräftelse och kan få in och se statusen för min order. Statusen är "behandlas". Man kan u tycka att de kan höra av sig om saker inte finns inne och tar tid att få...
  • Kiyah
    Anonym (TS) skrev 2020-07-24 17:27:09 följande:
    På deras sida stod det att varorna finns i lager, men det stod också leveranstid 1-3 dagar ... Haha

Jag har fått en orderbekräftelse och kan få in och se statusen för min order. Statusen är "behandlas". Man kan u tycka att de kan höra av sig om saker inte finns inne och tar tid att få...
    Då tycker jag det låter konstigt. 

Vad jag har märkt så mailar dom inte ut ifall en order tar tid utan man får maila och fråga själv, men det låter konstigt ifall du inte får svar på mail alls. kan ju tänka att det tar lite tid iom både corona och semestertider men nåt svar borde ju komma
  • Lönnsirap

Jag tror inte att de medvetet scammar, men det verkar vara problem för dem just nu.

Beställde i februari och avbeställde i maj för att beställningen tog sådan tid. Uppfattade dem som oerhört seriösa i samband med att jag drog tillbaka min beställning p.g.a leveranstiden... Men kommer inte handla med direktbetalning på någon hemsida just nu. Mängder av företag kommer att ha problem nu i Corona-tid.

• Anonym (pysslare)

Jag har handlat där flera gånger utan problem och har alltid sett det som en seriös butik. Har haft en leverans som dröjde några dagar längre än vanligt men i övrigt inga problem. Men det är ju möjligt att de har lite strul just nu i semester- och coronatider. Gissar att de köper in många varor från andra länder och att vissa leveranser påverkats pga corona. En annan butik med snarlikt sortiment som jag beställt ifrån har haft det problemet i alla fall.

• Anonym (pysslare)

Kom på att jag följer dem på Instagram och tog en titt där. Tyvärr verkar det som att många haft problem med dem den senaste tiden :( De svarar på kommentarer där men hänvisar mest till sin telefonkundtjänst... Hoppas det löser sig för dig i alla fall!

• Anonym (TS)
    Anonym (pysslare) skrev 2020-07-25 22:55:15 följande:
    Kom på att jag följer dem på Instagram och tog en titt där. Tyvärr verkar det som att många haft problem med dem den senaste tiden :( De svarar på kommentarer där men hänvisar mest till sin telefonkundtjänst... Hoppas det löser sig för dig i alla fall!
    Tack! Det var verkligen snällt

Jag vill verkligen ha sakerna och orkar inte dra igång något med banken, nu när jag fått reda på att folk fått varor. Men får väl räkna med att få varorna kring jul då kanske...
  • bananmilkshake

Här är en till som inte haft några problem med dom! 

Verkar vara nåt tillfälligt som personen innan skrev, så om dom i grunden är seriösa så löser det sig nog!

• Anonym (TS)

Jag fick till slut svar på mail och ett paket med alla produkter jag beställt. Men några 1-3 leverans-dagar var det inte. Snarare drygt en månad.

Svar på tråden https://www.skapamer.se Scambolag?