• Anonym (Q)

Faderskapstest efter otrohet

Anonym (Fundersam) skrev 2020-07-24 15:14:25 följande:

För flera år sen hade min partner en långvarig otrohet. Kvinnan gifte sig med en annan man och fick barn.

Hur går man tillväga för att göra ett faderskapstest? Alltså att få reda på så det inte är min partner som är pappa till barnet?

Var alltså din man otrogen, och älskarinnan blev gravid under samma period?

Känner hennes make till otrohetsaffären? Tror han att han är pappan? Är han den officiella pappan?

Vad vill du/ni åstadkomma?

• Anonym (Q)
    Anonym (Fundersam) skrev 2020-07-24 20:21:29 följande:

Det finns inget direkt som säger emot att dom träffats under den tid då barnet blivit till.

Kvinnans man vet om detta. Har inte pratat med dom om barnet, och det vill jag inte heller.

Tänkte Isf att min partner genom en advokat kan kontakta mamman om faderskapstets. Men verkar vara lite krångligare än jag tänkt då.

Är jobbigt för mig att ha tankar på att han kanske har ett till barn. Och att det Isf kanske ändå kommer fram i framtiden. Skulle hellre vilja veta nu istället för att gå och undra.

Vill din man att det ska utredas? Vill andra mannen att det ska utredas? Han kanske är glad pappa och vill så förbli.
  • Anonym (Q)
    PappaAnnorlunda skrev 2020-07-24 17:03:52 följande:

men det ligger förstås i barnets intresse att få veta vem som faktiskt är biologisk pappa.

Om det nu gör det... Tig för alltid eller berätta nu.

Svar på tråden Faderskapstest efter otrohet