Inlägg från: Anonym (Jaha?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha?)

"Snippan får inte plats"

Jag har läst originaltexten så orkar inte läsa ungefär samma sak igen men det var många som höll med och hade haft svårt att hitta trosor som passar. Känner igen det själv ibland att många trosor är onödiga små i grenen. När någon provat x antal trosor och modeller är det inte konstigt att man blir arg. För självklart varierar folks underliv och marknaden bör reflektera det.

• Anonym (Jaha?)

Tänker inte mäta mitt underliv, är nog inte 8 cm men har ändå träffat på trosor som man tror ska passa men som sitter för tajt.

Hellre snippa än underliv.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (Skumtomten) skrev 2020-07-24 17:04:52 följande:
    Och ändå skrev du underliv?

Svarade på en frågeställning som kom efter och nej, jag är inte en tidningsartikel där det spelar någon roll :P De har högre krav på sig från min sida än en snabbt skriven text av mig.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (Allvarligt?) skrev 2020-07-24 17:10:05 följande:
    Är de tajta är de i för liten storlek. Detta handlar om bredden på grenen på trosan.
    Nej, jag vet precis vad som syftas på i artikeln. Eller skulle den delen som är för kort inte ligga tajt? Då sugs den inte in. Trosorna som jag har i tankarna är inte för tajta runt om.
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (Allvarligt?) skrev 2020-07-24 16:47:22 följande:

Just denna trosa mätte 4 cm och hon mätte sitt underliv till.. ÅTTA cm. Åtta!

Inte för att jag har mätt mitt underliv men några 8 cm är det då inte på långa vägar...

Du var då jäkligt dömande måste jag säga. ÅTTAÅTTAÅTTA.
    Det är en sak att vara privilegad med att alltid kunna hitta trosor. Kul för dig liksom. En annan att verkar helt fascinerad över någon annans snippa.
  • Anonym (Jaha?)

Ja det behöver inte vara alltför tajt men för mig brukar den delen iaf vara problem med dessa trosor. Att de passar runtom men inte därnere. Jag har möjlighet att hitta modeller som passar men personen i artikeln har haft stora problem så... Nej jag förstår inte meningen med tråden.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (Elin) skrev 2020-07-24 19:26:36 följande:

Det verkar som att de här tjejerna tycker att trosor med smal gren ser snygga ut på bild, men att de inte tänker på hur sådana trosor kommer att sitta på just deras kroppar. För letar man efter trosor som är runt 8 cm i grenen behöver man knappast leta länge. Det finns gott om sådana också.

Nja. De som kommenterade originalet och tjejen i artikeln hade provat väldigt många sorters trosor. Även provat i affär men sedan hade de åkt in ändå trots att det såg bra ut.
  • Anonym (Jaha?)

Trosor med ben kan ju snarare vara värre om man är bred därnere då allt blir mer ihoppressat.

Det finns uppenbarligen ett behov av detta. Lite tråkigt om de är fast med enbart stora enfärgade tråkiga utan variation. Vet att Therese Lindgren har uppmärksammat problemet tidigare också.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (4) skrev 2020-07-24 20:46:45 följande:
    Får man prova trosor i affären???

Har du aldrig provat underkläder i butik? Ovanpå de som man redan har på sig givetvis.

Therese är en svensk stor youtuber som skrivit flera böcker.

• Anonym (Jaha?)
    Physalis skrev 2020-07-26 22:00:24 följande:

Jag har alltid svårt för såna här artiklar. Hon har alltså hittat en modell som inte passar henne. Hon verkar också upprepade gånger köpa trosor som är obekväma, borde hon inte ha lärt sig efter ett par gånger? Klart att kvinnor som har mindre underliv ska kunna köpa en modell där tyget inte hänger och dinglar likväl som hon ska kunna hitta en modell som passar hennes kropp. Det är därför drt finns massor av olika modeller. Man kan ju inte bli sur för att allt inte är måttsytt för ens egen kropp.Tittar man dessutom på bilden där hon mäter så är det ju tydligt 5 cm som mäts upp.

Hon har provat många modeller. Självklart ska det inte finnas enbart en viss typ av trosa (dvs ofta heltäckande brukar ha större gren) som hon&co kan ha. Det var inte tal om att hon enbart testat en butik eller bara 20 sorter.

Inte för att jag har läst just artikeln(dock originaltråd) men. Ja. Förstår att man bli less om man haft så svårt att hitta rätt.

Svar på tråden "Snippan får inte plats"