Inlägg från: Anonym (4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4)

"Snippan får inte plats"

Aldrig varit med om, mätte nu. Fyra centimeter. Det kanske förklarar saken, ifall jag är väldigt "smal" därnere.

• Anonym (4)
    Anonym (Elin) skrev 2020-07-24 19:26:36 följande:

Det verkar som att de här tjejerna tycker att trosor med smal gren ser snygga ut på bild, men att de inte tänker på hur sådana trosor kommer att sitta på just deras kroppar. För letar man efter trosor som är runt 8 cm i grenen behöver man knappast leta länge. Det finns gott om sådana också.

Jag tror du har rätt i det.
    De vill ha fina spetstrosor och de är kanske inte mest kända för sin komfort.

Vad är det för fel på gamla hederliga bomullstrosor?
  • Anonym (4)
    Anonym (4) skrev 2020-07-24 19:41:37 följande:
    Jag tror du har rätt i det.
    De vill ha fina spetstrosor och de är kanske inte mest kända för sin komfort.

Vad är det för fel på gamla hederliga bomullstrosor?
    Hur gjorde tjejer med bred mus förr när alla skulle ha string?
  • Anonym (4)
    Anonym (Elin) skrev 2020-07-24 19:47:12 följande:

Förresten TS, har du aldrig sett en vanlig binda? Och om du har det, har det inte slagit dig att den inte riktigt verkar gjord för dina fyracentimeterstrosor?

Fast ts skrev inte att hennes trosor är fyra centimeter. Och så är det bara den smalaste delen som är så smal, så bindan fäster nog ändå.

Jag använder bara tamponger så då har det ingen som helst betydelse.
  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 20:39:55 följande:

Trosor med ben kan ju snarare vara värre om man är bred därnere då allt blir mer ihoppressat.

Det finns uppenbarligen ett behov av detta. Lite tråkigt om de är fast med enbart stora enfärgade tråkiga utan variation. Vet att Therese Lindgren har uppmärksammat problemet tidigare också.

Vem är Therese Lindgren?
  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 20:35:26 följande:
    Nja. De som kommenterade originalet och tjejen i artikeln hade provat väldigt många sorters trosor. Även provat i affär men sedan hade de åkt in ändå trots att det såg bra ut.
    Får man prova trosor i affären???
  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 20:54:24 följande:

Har du aldrig provat underkläder i butik? Ovanpå de som man redan har på sig givetvis.

Therese är en svensk stor youtuber som skrivit flera böcker.

Nej, det har jag faktiskt inte. Trodde inte att man fick göra det.

Ok, ja jag ser inte på några youtubers. Är inte intresserad av influencers. Ska ta och googla henne, för böckernas skull. (Även om jag knappast tror att en youtubers böcker skulle intressera mig.)

Tack för info!
  • Anonym (4)
    Anonym (Trams) skrev 2020-07-25 07:34:02 följande:

Vissa trosor görs för porrfilmsidealet med streckfitta.

Har man inte sådan är det dumt att köpa sådana trosor. Det är det enda sättet att påverka: köp inte skiten.

Ja så är det nog.
    Inget jag tänkt på, men så har jag ju just den modellen... streck. 

Finns visst fler fördelar med den än jag visste!
  • Anonym (4)
    Anonym (Anna) skrev 2020-07-25 09:30:16 följande:
    Du mäter ju förstås från där yttre blygdläppen möter ljumsken, över venusberget och till andra sidan där yttre blygdläpp möter ljumsken.

Då blir nog inte åta centimeter särskilt märkligt.
    Nej, i detta fall mäter man givetvis där motsvarande det smalaste i trosgrenen är. OCh då har inget venusberg med saken att göra.
  • Anonym (4)
    Anonym (Trams) skrev 2020-07-25 10:59:09 följande:
    Ptja, om man anser det viktigt att ha smal gren i trosor så visst, jättestor fördel... Men om du tänker efter så inser du nog att alla faktiskt har avsedd nytta av sin fitta, streck som bulle.
    Sa jag att jag tycker att det är viktigt att ha en smal gren i trosan?
    Nej, det gjorde jag inte.

Det jag sa var att jag inte märkt problemet för att jag har ett smalt underliv. En sk streckfi**a.
    Och fördelen jag talade om var att den inte bara är snyggare utan att den också kan ha vilka trosor som helst.

Nyttan av att kunna kissa eller producera/föda barn har man ju såklart (om man har tur, alla är inte välsignade med en fungerande fertilitet) oavsett utseende på underlivet. Funkar ju med fladdermus också.
  • Anonym (4)
    Anonym (Anna) skrev 2020-07-25 10:12:44 följande:
    Ja, slarvigt uttryckt av mig.

Det jag avsåg var större yttre blygdläppar. Och att du mäter över dem, från ljumske till ljumske. Då är inte åtta cm särskilt märkligt.
    Kanske det, jag vet inte. Har inte närbeskådat något kvinnligt underliv. Har inte för avsikt att göra det heller.
    Men visst, är det en massa kött så tar det ju plats.
  • Anonym (4)
    Anonym (Trams) skrev 2020-07-25 15:28:47 följande:
    Ja eftersom du tycker det är en fördel att kunna ha trosor med smal gren så är väl det viktigt för dig. Vari ligger annars fördelen?

Vad som är snyggt är en smaksak och varierar från människa till människa.. Jag föredrar lite mer kvinnlighet tex.

Sen har ju underlivet fler nyttoområden än att kissa eller föda barn, typ sexuell njutning.
    Utveckla gärna vad dum menar med "mer kvinnlighet".
  • Anonym (4)
    Cavill skrev 2020-07-26 12:10:31 följande:

Förmodligen det du kallar "fladdermus" och "en massa kött". 

Som Anonym (trams) skriver, det är en smaksak vad man tycker om underliv. Varför är det viktigt för dig vad vederbörande tycker är kvinnligt?

Det är inte viktigt egentligen, jag är bara nyfiken.
  • Anonym (4)
    mari800 skrev 2020-07-27 00:28:31 följande:

Detta har hänt dottern min vilket orsakat en del gnäll över åren. Men har inte vart ett jätteproblem utan hon har bytt till ett annat märke eller modell så har det löst sig.

Vet man med sig att man är lite bred där nere så är det väl enkelt att bara inspektera trosans gren för att förvissa sig om att bredden räcker till?
Svar på tråden "Snippan får inte plats"