• Physalis

"Snippan får inte plats"

Jag har alltid svårt för såna här artiklar. Hon har alltså hittat en modell som inte passar henne. Hon verkar också upprepade gånger köpa trosor som är obekväma, borde hon inte ha lärt sig efter ett par gånger? Klart att kvinnor som har mindre underliv ska kunna köpa en modell där tyget inte hänger och dinglar likväl som hon ska kunna hitta en modell som passar hennes kropp. Det är därför drt finns massor av olika modeller. Man kan ju inte bli sur för att allt inte är måttsytt för ens egen kropp.Tittar man dessutom på bilden där hon mäter så är det ju tydligt 5 cm som mäts upp.

Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-26 22:56:03 följande:

Hon har provat många modeller. Självklart ska det inte finnas enbart en viss typ av trosa (dvs ofta heltäckande brukar ha större gren) som hon&co kan ha. Det var inte tal om att hon enbart testat en butik eller bara 20 sorter.

Inte för att jag har läst just artikeln(dock originaltråd) men. Ja. Förstår att man bli less om man haft så svårt att hitta rätt.

I artikeln står det att hon har "köpt trosa efter trosa" och de är alla obekväma. Det står ingenting om att det är olika modeller men hon väljer uppenbarligen att köpa de modeller som har smal gren trots att det finns alternativ. Det är inte svårt att hitta rätt, även om de modellerna inte är lika tilltalande utseendemässigt för henne. Jag förstår också att man blir besviken när något man vill ha inte fungerar, men det betyder inte att någon har gjort henne orätt eller att butiker är porrskadade eller onda. Det betyder bara att det skapas trosor med olika mått för att passa olika stilar och olika kroppar. Hon får helt enkelt acceptera att även om hon gillar utseendet på just den modellen så passar den inte just hennes kropp och börja titta på andra mer passande modeller. De flesta skulle jag vilja säga har något med sina kroppar som gör det besvärligt och begränsande att köpa vissa slags kläder. Det är inget konstigt och det är ingen rättighet att ha många eller ens några modeller att välja mellan.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden "Snippan får inte plats"