• humlan00

    Behöver eran HJÄLP!!!!

    Ammat våran son till söms och varje gång han vaknat på natten i hela hans liv, han är snart 2år

    och nu vill jag inte amma mera då han börjar suga flera flera gånger per natt.

    Vi är nu inne på 4de kvällen utan ammning,

    Första kvällen somnade han av uttmattning kl23 i pappans famn efter 1tim

    vaggning, lades ner i sängen, vaknade 02.. jätte ledsen, efter ett tag vaknade han till och började prata, klar vaken mellan 02-04, somnade av uttmattning.

    Nästan samma kväll nr 2.

    Igår somnade han kl22 vaggandes i famnen, vaknade kl 02.30 helt otröstlig.

    Vaggades av pappan i 50min, somnade utmattat i min famn till å från till kl07.

    Hur länge tar denna process?? Vi är HELT SLUT.

    Hur ska man få honom att somna i sin säng utan tutten??

    Gallskriker så fort vi försöker fast han är trött..

    Hoppas nån av er kan ge tips!!

  • Svar på tråden Behöver eran HJÄLP!!!!
  • Anonym (Bra)

    Tycker ni verkar gjort bra framsteg. Håll ut. Det reder sig nog snart

  • Anonym (Mamma)

    Håll ut! Det går över. Det kan tyvärr ta ett par veckor men fortsätt bara på samma sätt så går det fortast så.

  • lövet2

    Han är 2 år. Han förstår att när du går någonstans, så är du inte hemma, men att du kommer tillbaka senare.

    På kvällen, innan han ska sova, så säger du hej då till honom, vinkar och går. Om du tror det behövs, så gör du en hel teater av det med en packad väska och säger att du ska sova hos mormor/kusinen/vännen. Sedan håller du dig borta. Han vet att bara pappa är hemma och att amning inte är någon valmöjlighet.

    Om du inte kan sova borta, så smyg dig in hemma när han somnat, och så sover du i TV-soffan eller någonstans utom synhåll för sonen.

    2-3 nätter brukar räcka.

Svar på tråden Behöver eran HJÄLP!!!!